Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
|
Emne: VLC - DVB subtitles. Sendt: 18-Januar-2009 kl. 16:41 |
I VLC player kan man via video menuen gå ind og vælge at slå DVB danske subtitles til.
Imidlertid er jeg træt af at skulle ind og vælge det hver gang, men kan ikke funde ud af at sætte det op som default. (VLC 0.9.8a). Under indstillinger - Video - Undertekster/OSD, har jeg markeret Enable sub-pictures, men det resulterer i at den vælger teletekst subtitles istedet for DVB subpictures, og det var ikke lige hensigten. Nogen gode ideer?
Peter
|
 |
cpedesign
Bruger
Oprettet: 30-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 96
|
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 19:38 |
Har selv samme problem, tror desværre ikke der er meget at gøre :(
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10597
|
Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:00 |
Du går ind i opsætningsmenuen - Video - Inddata/codecs og skriver dan i feltet "Subtitle language". Så får du automatisk danske undertekser med hver gang, hvis de er tilgængelige.
Husk at gemme indstillingen.
Flemming
Redigeret af fltk - 18-Januar-2009 kl. 21:01
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
pfugl
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 08:31 |
fltk skrev:
Du går ind i opsætningsmenuen - Video - Inddata/codecs og skriver dan i feltet "Subtitle language". Så får du automatisk danske undertekser med hver gang, hvis de er tilgængelige.
Husk at gemme indstillingen.
Flemming
|
Der stod allerede "da". Hvis jeg skriver dan, vælger den slet ikke subtitles mere. Så spørgsmålet er om det er muligt at få den til at vælge dvb subtitles i stedet for teletext subtitles.
Andre bud?
Peter
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 09:49 |
pfugl
Der stod allerede da. Hvis jeg skriver dan, vælger den slet ikke subtitles mere. Så spørgsmålet er om det er muligt at få den til at vælge dvb subtitles i stedet for teletext subtitles.
Andre bud?
Peter
[/QUOTE skrev:
Det fungerer fint hos mig (version 8.6) og der er ikke andre måder at gøre det på.
Flemming
|
Det fungerer fint hos mig (version 8.6) og der er ikke andre måder at gøre det på.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
pfugl
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 10:51 |
Ja, der er sket en eller anden ændring efter version 9, for jeg har også haft det til at virke tidligere.
Peter
|
 |
pfugl
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 13:12 |
Er kommet lidt længere. Det ser ud som om at problemet udspringer af at der sendes subtitles ud på flere PID's i TS datastrømmen, og VLC vælger så bare det PID med lavest nummer.
Hvis man specificerer et pid nummer i Video/indatacodecs subtitles trackid, så fungerer det korrekt.
Pid numrene for DVB subtiltes er:
DR: 135
TV2: 2137
Desværre er DR og TV2 ikke enige om at bruge de samme pid numre til subtitles, så man er nødt til at have to opsætninger til hhv DR og TV2.
Ikke hensigtsmæssigt, men lige nu kan jeg kan ikke se anden løsning.
(Hmm.. måske kunne man lave en lille batch frontend der testede om filnavnet indeholdt TV2 eller DR, og derefter startede VLC med den rigtige parameter.....)
Peter
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 16:24 |
pfugl skrev:
Desværre er DR og TV2 ikke enige om at bruge de samme pid numre til subtitles, så man er nødt til at have to opsætninger til hhv DR og TV2.
Ikke hensigtsmæssigt, men lige nu kan jeg kan ikke se anden løsning.
( |
Hvad med at gå tilbage til en tidligere version af playeren? Der er vel ikke sket noget revolutionerende i de nyere versioner.
Flemming
|
|
 |
pfugl
Guld medlem
|
Sendt: 19-Januar-2009 kl. 16:51 |
Ja, hvorfor tænkte jeg ikke på det. Downloadede lige den sidste før release 0.9 (0.8.6.i) og der virker det ok.
Tak for ideen.
Peter
|
 |