recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vælge PS3 (igen) eller XBOX360?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVælge PS3 (igen) eller XBOX360?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Emne: Vælge PS3 (igen) eller XBOX360?
    Sendt: 27-August-2010 kl. 19:24
Hej

Min PS3 fatboy (40GB) har det ikke godt for tiden. Den har problemer med at hive informationerne ud af skiven på God of War III, og det betyder en del hick-ups og fastfrysninger. Jeg tror desværre laseren er ved at gå død (igen). Jeg har allerede skiftet laseren én gang, og hvis den ryger igen, så køber jeg altså en ny konsol. Det skal dog lige skrives at jeg kun oplever problemer med God of War III og ikke de andre spil. GoW III er dog mildest talt ikke særlig venlig overfor blu-ray drevet på PS3 har jeg ladet mig fortælle, og derfor tør jeg heller ikke rigtigt at spille GTA IV og MGS IV eller se BRD-film da de også sætter drevet på overarbejde.

Jeg er dog bare ikke sikker på, hvilken konsol jeg skal vælge. Da jeg allerede har PS3-spil liggende på hylden, ville en PS3-konsol være et oplagt valg, men jeg er blevet meget i tvivl, nu hvor Microsoft har udgivet en "ny" XBOX360 - som oven i købet er billigere end PS3 Slim.

Jeg har læst om flere episoder hvor laseren på den "nye" PS3 Slim er gået død efter få timers spil, og det vil jeg da helst ikke risikere. Omvendt så lyder det til at XBOX360 er blevet langt mere stabil på hardwaresiden. Desuden tillader MS nu vist også at installere spillene på selve harddisken så man ikke slider så meget på drevet. Det er også et kæmpe plus som skal med i overvejelserne. Jeg forstår ikke hvorfor SONY ikke kan se det smarte i det. De er måske hellere interesserede i flere RMA-sager? 

What to do?
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 20:58
Eh har sku' aldrig hørt om specifikke spil der slider på laseren men okay..

Spørgsmålet er nok; hvor mange spil til Xbox er det egentlig du ønsker og spille? Og er der nogen til PS3 du vil komme til og mangle i tilfældet af at du køber en Xbox?

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 21:04
Hva da laseren blev skiftet blev den så skiftet ud med en uoriginal? Lyder mere som om der er problemer med selve blu-ray disken end laseren hvis du spørger mig. 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Eh har sku' aldrig hørt om specifikke spil der slider på laseren men okay..

Spørgsmålet er nok; hvor mange spil til Xbox er det egentlig du ønsker og spille? Og er der nogen til PS3 du vil komme til og mangle i tilfældet af at du køber en Xbox?

Steffen, nogle spil, såsom f.eks. Street Fighter IV, installerer al video/mellemsekvenser på harddisken for at formindske slid på laseren og for at køre spillet så gnidningsfrit som muligt.

Jeg kan se at der er over 4GB "game data" installeret på min HDD under Street Fighter IV og kun ca. 5-6mb under GoW III. Dvs. hele GoW III bliver kørt fra selve skiven, og det slider rigtigt meget på laseren. Det samme gælder for MGS 4 som også er fyldt med (LANGE) mellemsekvenser som ikke bliver lageret på harddisken.

Det er bl.a. også derfor at flere og flere brugere af PS3 efterspørger muligheden for at installere spil på harddisken i stedet for at skulle være tvunget til at køre alt indholdet direkte fra skiven. At det slider på laserhovedet er der slet ingen tvivl om.

Microsoft tillader det på XBOX360, hvorfor vil SONY så ikke?

Redigeret af Ukke - 27-August-2010 kl. 21:46
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 21:40
Briam, det er en original laser.

Det kan også sagtens være GoW III skiven som er beskadiget (selvom der ingen ridser eller fedtfingre er). Jeg har læst flere steder at nogle har haft problemer med GoW III, og nogle mener at der er en del cd'er derude med fejl på. Om der er tale om en stor cd-batch med fejl på, ved jeg ikke. Samtidig, så er der også nogen som mener at netop GoW III blot indikerer at ens laser er ved at gå død, da det som nævnt før får ens BR-laser på overarbejde.

Det var netop sådan jeg oplevede det første gang, da mit laserhoved gik kold med BioShock 2. Der var et bestemt passage som hele tiden låste sig fast, og til sidst ville spillet slet ikke starte op. Jeg kunne dog uden problemer spille Street Fighter IV og CoD World at War. 2 dage efter var laseren helt død.

Så, ja - enten er GoW III defekt eller så er min laser ved at dø.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 23:19
Hvor længe har du egentlig haft din ps3? Og hvor længe siden er det laseren blev skiftet sidst. Man kan vil godt leve med at skifte laseren en gang om året eller sådan noget når det kun er 200kr vi snakker og det tager måske 15 min maks at skifte den.....

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Hvor længe har du egentlig haft din ps3? Og hvor længe siden er det laseren blev skiftet sidst. Man kan vil godt leve med at skifte laseren en gang om året eller sådan noget når det kun er 200kr vi snakker og det tager måske 15 min maks at skifte den.....

Jeg har haft den fra dec. 2007. Laseren blev skiftet ud for ca. 1½-2mdr siden. Jeg gav ca. 300kr. for laseren og skiftede den selv.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 11:08
For at være ærlig lyder det mere som om du bare er virkelig uheldig. Jeg tror der er massere af folk der bruger deres PS3 på livet løs uden at dette sker

Citér Det er bl.a. også derfor at flere og flere brugere af PS3 efterspørger muligheden for at installere spil på harddisken i stedet for at skulle være tvunget til at køre alt indholdet direkte fra skiven. At det slider på laserhovedet er der slet ingen tvivl om.

Jeg tror nu at den primære grund til at de ønsker denne feature er for at skære ned på loading tider. Ellers er der nok ikke mange flere folk som oplever dette problem end der er folk som oplever andre problemer med andre konsoller (prøv at søg på xbox 360 slim problems @ google). Pointen er at der altid er en chance for tekniske problemer, lige meget hvad "brand" du måtte vælge..

Citér Microsoft tillader det på XBOX360, hvorfor vil SONY så ikke?
Tjah det er selvfølgelig ærgerligt, men på samme måde kan man spørge hvorfor Microsoft ikke er 100% regionfrie,  hvorfor de ikke tillader kunder at bruge deres egne 2.5" harddiske, hvorfor skal man betale for i bund og grund at kunne spille multiplayer online, og sådan kan man blive ved. Der vil altid være fordele og ulemper imellem konkurrenter. Spørgsmålet er hvad der vægter mest for dig

Citér men jeg er blevet meget i tvivl, nu hvor Microsoft har udgivet en "ny" XBOX360 - som oven i købet er billigere end PS3 Slim.
Selvfølgelig er den billigere end PS3 Slim, du må ikke glemme at du stadig får et bluray drev med i PS3'eren.. Det svarer lidt til at være overrasket over at Nintendo Wii'en kun koster 1200 kr eller hvor meget den nu er nede på

Men hvorom alting er, jeg er enig med Steffen. Kig på exclusives til de to konsoller, og vælg ud fra dem som du finder mest interessant. Men jeg synes også du skal tænke på det katalog af spil du selv har bygget op. Hvis du har 20 PS3 spil kan det nok ikke betale sig at skifte konsol..
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 23:53
Nu har jeg også selv spillet GOW 3 og den låste sig også tit og hakkede.  Det er flere måneder siden og har ingen problemer haft i andre spil. Jeg har en snart 3 år gammel maskine og den bliver brugt flere timer om dagen. til spil og film. Så man kan være uheldig med maskiner eller heldig. Min xbox havde rigtig mange problemer med sit disk drev. inden den gik hen og lavede RROD men der har jeg også bare været uheldig min kamerats virker stadig og vi købte den samme dag.

Men hvis du køber en ny playstation og laseren kun virker 4 timer så skulle du nok kunne få en ny. Tror ikke det er sådan de har konstrueret playstation.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 20:20
personligt ville jeg vælge xbox360 da jeg spiller meget online og i den forbindelse kan du meget mere på xbox360 dog for et mindre beløb af 20kr. om måneden. jeg skal så også lige sige at jeg også ejer ps3 og wii for ps3'ens blu-ray drev og eksklusive spil og wii igen på grund af eksklusive spil.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 20:33
Enig med nekolas.

Kig på de forskellige exclusives. Hvad har dine venner (I.f.m online gaming og lån af spil), er du til Kinect eller Sonys Move og har du brug for blu-ray drevet til film o.lign?

Jeg har begge maskiner (en slim og en ældre Xbox). Personligt bruger jeg mest min PS3 (udover film brug). Købte en brugt Xbox for et stykke tid siden så jeg kunne spille Fable 2, Gears of War osv. Havde et Guld abb. til den, men må ærligt indrømmet at jeg ikke kunne se den store forskel på de 2 online tjenester, derfor valgte jeg den gratis PSN fremfor Live.

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

personligt ville jeg vælge xbox360 da jeg spiller meget online og i den forbindelse kan du meget mere på xbox360 dog for et mindre beløb af 20kr. om måneden. jeg skal så også lige sige at jeg også ejer ps3 og wii for ps3'ens blu-ray drev og eksklusive spil og wii igen på grund af eksklusive spil.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke ønsker og starte nogen konsolkrig, men svar mig lige på hvad det der gør XBL til en bedre spiloplevelse eller hvad der gør at man få mere ud af en Xbox frem for Playstation? Jeg er godt klar over at der er nogle funktioner som gør at XBL er en bedre service, men som ren spilleservice, hvad er det så, der er bedre?

Og hvor køber dit guldmedlemskab til den pris?Shocked
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu