recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VMC TV3+ Pixelering: Hvilket CAM benyttes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVMC TV3+ Pixelering: Hvilket CAM benyttes

Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket CAM benytter du og har pixellering
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
3 [15.79%]
16 [84.21%]
0 [0.00%]
0 [0.00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Emne: VMC TV3+ Pixelering: Hvilket CAM benyttes
    Sendt: 24-Januar-2009 kl. 18:59
Her Snakker vi YouSee Digitalt DVB-C....

Redigeret af Patriarken - 24-Januar-2009 kl. 19:01
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 19:43
Jeg kan da lige oplyse, at der generelt er hyppige kodningsfejl på kanalen, noget der har stået på i lang tid. På mine modtagere manifesterer det sig som små stop, eller tab af frames, men ikke egentlige pixelleringer. Jeg har for længe siden fejlmeldt til YouSee, men der er ikke sket noget i sagen.

Jeg har prøvet og analysere optagelser fra begge modtagere, og det er nøjagtig de samme frames med fejl på begge modtagere. Modtagerne er ikke ens, og ikke lige fejltolerante, så derfor er jeg overbevist om at det er TV3+ som fejler i deres broadcast.

Derfor tror jeg ikke det er relateret til CAM fejl.

Jeg glemte lige: I min HD modtager bruger jeg et Smit CAM, og i SD modtageren ét eller andet billigt gulvopfej fra SmarDTV.

Redigeret af fast2night - 24-Januar-2009 kl. 19:59
Mvh Hans
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Jeg kan da lige oplyse, at der generelt er hyppige kodningsfejl på kanalen, noget der har stået på i lang tid. På mine modtagere manifesterer det sig som små stop, eller tab af frames, men ikke egentlige pixelleringer. Jeg har for længe siden fejlmeldt til YouSee, men der er ikke sket noget i sagen.

Jeg har prøvet og analysere optagelser fra begge modtagere, og det er nøjagtig de samme frames med fejl på begge modtagere. Modtagerne er ikke ens, og ikke lige fejltolerante, så derfor er jeg overbevist om at det er TV3+ som fejler i deres broadcast.

Derfor tror jeg ikke det er relateret til CAM fejl.

Jeg glemte lige: I min HD modtager bruger jeg et Smit CAM, og i SD modtageren ét eller andet billigt gulvopfej fra SmarDTV.

Jeg oplever ingen pixellering på Stofa..Men da det det lader til at være et generelt problem på YouSee kunne det være interessant at isolere problemet...Nu er det så Cam vi poller.... Men gode oplysninger Fast2Night...

Redigeret af Patriarken - 24-Januar-2009 kl. 20:04
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 21:50
Du har forøvrigt helt ret. Her i aften er kanalen helt tumpet med flere udfald og pixelleringer.

Jeg ser den ikke ret tit, men forleden hvor de sendte en Van Damme film, var den også helt tosset, så jeg opgav at se filmen.
Mvh Hans
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 13:26

Jeg benytter viacces cam.

Imorgen skulle jeg få mit nye tv, med dvb-c tuner i så vil jeg lige prøve at smække cam´et derover i og se om den pixellerer.

Mit problem opstod da jeg skiftede til tv-pack. Kan det ikke have noget med den at gøre ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Jeg benytter viacces cam.

Imorgen skulle jeg få mit nye tv, med dvb-c tuner i så vil jeg lige prøve at smække cam´et derover i og se om den pixellerer.

Mit problem opstod da jeg skiftede til tv-pack. Kan det ikke have noget med den at gøre ?

Jo, det vil jeg ikke udelukke...Men der er mange ting der kan forårsage det...
Mit Setup
Til top
Everex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2009
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 14:35

Jeg vil næsten væde på, at den encoder det bliver brugt til 3+ er anderledes end den dem der ellers benyttes af TDC. Det kan også være at 3+ TS’en blot bliver remux’et og således oprindeligt bliver encodet ved playout i london.

Hvis det er en anden encoder end de øvrige kanaler, så kan det være at den bruger en uheldig kombination af parametre, som Floppy kortene ikke har det godt med – eks. FEC.

Det kunne derfor være sjovt at vide om der er nogle af dem der modtager 3+ med et Floppy kort via satellit, der oplever samme problem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Everex Everex skrev:

Jeg vil næsten væde på, at den encoder det bliver brugt til 3+ er anderledes end den dem der ellers benyttes af TDC. Det kan også være at 3+ TS’en blot bliver remux’et og således oprindeligt bliver encodet ved playout i london.

Hvis det er en anden encoder end de øvrige kanaler, så kan det være at den bruger en uheldig kombination af parametre, som Floppy kortene ikke har det godt med – eks. FEC.

Det kunne derfor være sjovt at vide om der er nogle af dem der modtager 3+ med et Floppy kort via satellit, der oplever samme problem.

Ja måske...Jeg har ingen problemer med Stofa som sagt...Men det kan blive en ørkenvandring at finde ud af om dette er tilfældet, dersom man skal være forholdsvist avanceret førend man kan teste dette....Viasat bruger jo det fordømte NDS som jo ikke just er tiltalende for den gængse DVB-S bruger...

Jeg kan dog forhøre mig om dette hos Madduke der har skrevet en guide til Viasat DVB-S ovre på Nerds.

Mht til FEC osv, har du en god pointe....Man kan instille dette i fx SageTV, og DVBviewer, hvorfor problemerne måske ikke optræder i disse programmer...

Det kan potentielt også være MFPMP push/pull der forårsager problemet i selve renderen....

Ikke desto mindre, tegner der sig en trend i afstemningen: SCM Viaccess...Bruges af mange...

Redigeret af Patriarken - 26-Januar-2009 kl. 15:03
Mit Setup
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 21:14
Jeg benytter mig af det cam fra MM-Vision, og oplever kun pixellering med TV Pack installeret.

Men da funktionaliteten med TV Pack er så meget bedre til alt andet, har jeg valgt at køre med TV Pack, og så tage 3+ over det analoge signal såfremt der er noget spændende at se derpå (Med håb om en løsning forude)
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
LeGuin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Ballerup
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 11:08

Jeg har ingen pixellering på 3+ med mit Technotrend Budget 1500C.

Kører VMC uden tv pack - med tt-Tools dvb-t emulering.

(hmmm det skulle da også være første gang jeg har noget positivt at bemærke med Technotrend kortet:) )

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af LeGuin LeGuin skrev:

Jeg har ingen pixellering på 3+ med mit Technotrend Budget 1500C.

Kører VMC uden tv pack - med tt-Tools dvb-t emulering.

(hmmm det skulle da også være første gang jeg har noget positivt at bemærke med Technotrend kortet:) )

Det er svært at fange. Der kan være dage uden fejl, og så bryder helvede løs en enkelt aften med udfald og pixelleringer.
Mvh Hans
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 21:40
Jeg kører med Via Access cam og har pixelering på Kanal 5 HD, men ingen på 3+
Til top