KimMatthiesen skrev:
Nå installerede en clean Vista (x64), og beholdt build ind driverne, samt FloppyDVT (x64) drivere og nu spiller alt... har ikke haft BSOD siden.
Har kun et sidste issue, når MCE går i sleep rebooter maskinen...:(
|
¨
Hej Kim
Så lige dit indlæg, og da jeg har næsten præcis samme setup som dig, har jeg et spørgsmål.
Mit setup
Panasonic 42PV500E også forbundet via HDMI
Floppy DVT-C VIA CAM (TDC)
ABIT-IL-90MV
Intel CoreDuo 2Ghz (ikke Core2Duo)
2 GB Mem
Vista MCE
Bortset fra processor (og kabinet... jeg har et HFX Classic), er det altså næsten 100% som dit setup.
Jeg har derfor 3 spørgsmål, som jeg vil være overordentlig glad for hvis du gad svare på.
Mit setup har nemlig det problem at LiveTv/Optaget TV hakker en lille bitte smule. Ikke noget jeg normalt bemærker, men når der er fodbold eller rullende tekster i bunden af skærmen (fx aktitekurser), så kan man tydeligt se det. Og i praksis bruger jeg derfor ikke mit MCE til andet end Musik og DVD.
1. Har du også det problem?
2. Da jeg "kun" har en CoreDuo, kan jeg ikke køre Vista 64. Gør du det?
3. Hvad er dit Vista Experience Index (specielt hvad angår Graphics og Gaming Graphics)? Mit er 3.2 fodelt på følgende måde:
Processor 4,7
Memory (RAM) 2,00 GB (kun 533Mhz) 4,8
Graphics 3.2
Gaming graphics 3,2
Primary hard disk (1.5TB) 5,7
Jeg har helt klart det indbyggede Intel 945GM grafikkort misttænkt, men da ABIT-IL-90MV kun har et PCI-E port (ikke at forveksle med PCI-Express), så er der kun et par grafikort at vælge mellem. Og jeg ved ikke om de vil gøre en forskel.
Hvis du ikke har samme problemer, vil jeg overveje at købe en Core2Duo og installere Vista 64.
FYI:
Ud over at det hakker er billede kvaliteten via FloppyDTV i øvrigt rigtig god. Jeg har tidligere haft samme setup koblet op via VGA, og det var ikke godt. Jeg har også et Hauppage 500 PVR Dual Tuner kort (analogt), og kvaliteten i fht. FloppyDTV er som Nat og dag.
Jeg har ikke haft en Selector, at sammenligne med, men jeg har svært ved at se, hvordan det kan blive væsentligt bedre. Jeg vil sige at det er tæt på DVD kvalitet.
På forhånd mange tak, hvis du svarer? Jeg vil blive rigtigt glad for at høre om dit Live TV hakker.
: Thomas