|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() Sendt: 11-Februar-2009 kl. 19:53 |
|
Jeg er i gang med at overveje meget kraftigt at min næste stationære bliver en 24" Imac.
Jeg har dog ét enkelt problem; mine forældre bor 400km væk, og har jævnligt brug for fjernsupport, dette gøres nemt fra min nuværende vista-bærbar... via msn. Det kan man selvfølgelig ikke fra OSX, men er der nogen der har prøvet lignende i vmware fusion? evt. unity det er desværre lidt en stopklods, kan ikke smide 15k og så finde ud af at den ikke kan det... nogen der har erfaring? |
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
Bromberg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
Kan man fjernstyre windows via msn? Jeg bruger remote desktop når jeg
yder support mac-mac fra min macbook pro, det er super nemt, |
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
i msn-live på en vista maskine kan du initiere fjernskrivebord, men det kræver så vidt jeg har kunnet lure ikke noget af brugeren i den anden ende
andet end at vedkommende kan sanse at taste "ja" til fjernsupport. man behøver ikke informationer om ip eller noget som helst, det klarer msn... men hvis man ikke kan køre det via vmware... så er der ikke meget sjov ved det... |
||
||
![]() |
||
Bromberg ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
![]() |
|
Hmm, nej det kan jeg godt se... Jeg bruger selv Fusion, og det kører jo bare
(det er dog meget sjældent jeg bruger windåse) ... Det der egentligt er spørgsmålet, er vel om man fra vista i fusion kan tilgå indstillinger og lave ændringer i os x? Men hvad er det der skal ydes support på? Nu ved jeg jo ikke om du er trænet mac-bruger, men det er sjældent det er nødvendigt... |
||
![]() |
||
Erik L ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Hej
Du kan jo hente Remote Desktop for mac hos microsoft, det virker perfekt. Eneste grund til at du skal bruge VmWare er his du har et program der ikke findes til Mac. Det eneste jeg mangler er Visio tegneprogram der findes alternativer men ikke gode nok. Du kan også bruge Virtualbox fra Sun, det er helt ok til at køre windows en gang imellem. Det er i øvrigt gratis. Tro mig du du bliver glad for Mac efter lidt tilvænning. Redigeret af Erik L - 11-Februar-2009 kl. 20:47 |
||
Mvh Erik
|
||
![]() |
||
![]() |
|
det er mine forældre der er ret håbløse ;-)
og det er ikke særlig sjældent de kører sur i windows... men de skal bruge en bærbar der kan sættes i en docking-station... og det kan man ikke med det der mac... ;-) så det er windows til windows der skal køres support på, men da jeg udelukkende kommer til at skulle bruge internet explorer (til netbank ![]() |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm ja det kan han "RD for mac hos MS" men kræver det ikke ip'er? Det var
det han ville undgå men MSN så vidt jeg har læst... |
||
![]() |
||
![]() |
|
men en almindelig remote desktop, der skal man vel kende ip adresser og sådan?
og så har jeg stadig brug for en internet exploder til min netbank... mit problem består muligvis også i at det er en vista maskine jeg skal supportere... og det kan der være lidt ballade med, det virker ikke fra xp ihvertfald... og jeg har allerede vænnet mig til osx, efter at have købt en brugt 12" powerbook |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Nårh den vej rundt, det havde jeg slet ikke tænkt
![]() problemer med at styre forældrenes pc fra vista i fusion eller hvad du nu bruger til at køre windows, jeg har oplevet 100% funktionalitet som hvis jeg sad ved en rigtig 100% windows pc... |
||
![]() |
||
![]() |
|
En af mine kammerater har bare ikke kunnet gøre det fra sin leopard med vmware og xp... og jeg kan ikke rigtigt bruge den hvis jeg stadig er nødt til at bibeholde en windows bærbar...
pt har jeg 5 bærbare jeg bruger i forskellige situationer... jeg ville gerne ned på at have iMac til billedbehandling, tunge programmer, support af de gamle, og måske noget mediecenter til min fladskærm. og så min powerbook til "chatspand" |
||
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8683 |
![]() |
|
Hvilken netbank? Der er efterhånden ingen banker der ikke understøtter Mac.
Prøv at se om du ikke kan bruge MS Remote Desktop Connection i stedet for. Det kræver selvfølgelig at du kender IP adressen i den anden ende, men den kan de jo oplyse dig ved at gå ind på myip.dk |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|
Du kan jo hvis du gider at ofre en vista licens, oprette en boot camp partition på din maskine. Så bliver det jo en fuld vista maskine. Hvorfor skal du benytte IE til din Netbank. Hvilken bank benytter du ? Redigeret af lahan - 12-Februar-2009 kl. 09:12 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |