recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vob til fx avi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvob til fx avi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Emne: vob til fx avi
    Sendt: 04-Februar-2005 kl. 09:27

Hej

Jeg har nogle tv optagelser på min recorder som jeg gerne vil se på min gamle bærbare pc.
Jeg har ikke noget DVD drev i den bærbare, så hvordan kan jeg se disse optagelser på pc'en. ?

Jeg havde tænkt mig at jeg kunne brænde mine optagelser (VOB) ned på en DVD.

Hvordan / hvilke program kan jeg benytte til at omdanne mine VOB filer på DVD til et format jeg kan se på min PC?
Jeg går ud fra at måske avi ville være det bedste format da filen ikke må fylde mere end 670 MB som kan ligge på en almindelig CD.

Så kort sagt hvordan konverterer jeg VOB til avi eller mpeg ?

mvh L

Til top
Flyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 09:58

Hej lahan

http://www.videohelp.com/ kan du finde hjælp til stort set en hvilken som helst konvertering af formater. For mig lyder det som om, at DivX kunne være det rigtige format for dig. Men det er sikkert ikke helt enkelt

Om der findes et program der "kan det hele" ved jeg ikke, men du kan f.eks. overveje DVD Lab til at "lukke VOB filerne op", og så bruge et andet tool til den egentlige konvertering?

Mvh. Flyer

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 11:11

Hej lahan,

Hvis du vælger at prøve DivX/XviD formaterne, kunne AutoGK måske være en stor hjælp på vejen. Jeg har ikke selv prøvet programmet, men flere beretter at det giver fantastisk fin kvalitet i den resulterende optagelse - uden at man skal kende codec'en fra ende til anden.

Du skal selvfølgelig have installeret DivX codec på den bærbare for at video'en kan afspilles dér (f.eks. den gratis udgave af DivX).

/Lars

Redigeret af laursen
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 11:47

AutoGK er helt klart et kanon program, jeg bruger det selv, har dog valgt at benytte Xvid codec som jeg syntes giver et bedre resultat.

snowatom

Til top
FrankF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 18:02

Jeg har også brugt AutoGK et par gange. Resultaterne er gode, men det tager ca 6 timer at konvertere en alm film på en AMD 1900.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu