recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Voice over ved film ...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVoice over ved film ...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Voice over ved film ...
    Sendt: 23-Juni-2007 kl. 09:04
Den tiltagende voice over er efterhånden ved at være en fast bestanddel på næsten alle danske kanaler
- den fulde nydelse ødelægges og følger med ved optagelse af filmen.
- Det mest grelle eksempel er TV2 der også formindsker filmen og bringer spot under afslutningen.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 15:14

Enig. Det irriterer også mig, specielt TV2 der putter rulleteksterne op i et lille hjørne af billedet.

Jeg hører også til dem der gerne sidder og ser alle rulleteksterne efter en film. Når jeg optager en film er der i hvert fald ikke noget med at slukke inden rulleteksterne er forbi. Ja, det ødelægger TV2.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 15:39

Det holder de ikke op med, det er i følge dem selv vigtigt at fortælle hvad man kan se næste uge samme tid, og hvad man kan se dagen efter, (det kan man nu godt selv finde ud af) og gerne så hurtigt som muligt, så de kan komme videre med reklamerne. Jeg er for længe siden stoppet med at optage ret meget som skal gemmes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2007 kl. 22:42
For mange år år siden var der et program der hed "Næste uges tv" på DR - senere brugt en kort overgang på TV2
- et udmærket program, som var en appetitvækker for film og andet.
Hvis folk i dag ikke havde tekst-tv, ugeblade og aviser, så ville det muligvis være en grund til voice over.
- Det TV2 gør nu med deres voice over og ødelæggelse af filmen er stærkt kritisk.
At DR måske for at være smart nu er begyndt med lidt af det samme, kan kun undre.
- Denne tv-verden vi lever med, hvor det skal gå så hurtig, at voice over og billed mæssige oplysninger er så nødvendigt, at det skal gå ud over optagelser, er nok noget som ikke står til at ændre og som vi er tvunget til. - Desværre.     
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu