|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() Sendt: 20-Marts-2008 kl. 22:42 |
Hej alle sammen. Jeg har et Vista MCE, der er koblet til min Sony Reciever via et optisk Toslink kabel. Problemet står i, at alle de film jeg har, der er DD 5.1 lyd i, kan jeg ikke styre lydstyrken på via mediacentret og derfor ikke på min Vista mce fjernbetjening. Desuden har jeg smidt fjernbejtningen til recieveren væk :-( Jeg har programmeret MCE remoten til, at kunne tænde og slukke for min fladskærm på tv-knappen. Det gjorde jeg ved at pege dem mod hinanden og "lærte" MCE remoten at gøre dette. Jeg ville så gerne have, at jeg kunne lære den at skrue op og ned for volumen på min reciever, men jeg kan ikke lære den det, da jeg ikke har den fjernbetjeningen til recieveren. Desuden har jeg ikke kunne finde et sted at købe en ny, udover på nogle US sider, som jeg helst ikke vil indtaste mine visa kort oplysninger på. Mit spørgsmål er så, om man kan lære MCE remoten sådanne nogle ting ved evt. at taste en kode ind på den ? Og hvor jeg kunne finde disse koder ? Min MCE remote er sådan en her: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/using/tv/remo te.mspx Min reciever's fjernbetjening er sådan en her: http://www.dvdremotecontrols.com/Mfrs/Sony/SonyAudio/RM-U304 .htm Recieveren hedder dersuden Sony STR DE-445
På Forhånd tak. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det er muligt at omprogrammere 3 taster på MCE-remoten, vol+/- og power.
Det gøres ved at lægge den remote, som indlæres foran MCE-remoten og via en særlig betjening af mce-remoten... Har udført det, men har ikke den nøjagtige beskrivelse mere, må kunne googles... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Der findes ingen koder der kan indtastes.. så det er desvæære den hårde vej..
![]() |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Fandt metoden...
http://mediacenter.mattgoyer.com/archives/2006/03/13/1087 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
[QUOTE=avh]Fandt metoden...
Det har jeg også fundet flere steder. Men jeg vil i stedet gå på udkig efter en ny remote til min reciever, så det kan lade sig gøre.
Men ellers tak |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Du kan benytte en forprogrammeret remote til at oplære din MCE remote med. Det kræver dog at du kan finde koden til den forprogrammerede remote til dit anlæg.
Jeg har f.eks. en onkyo fjernbetjening og den kan jeg få til at styre mit pioneer tv med en 4 cifret kode. Hvis du har en tilsvarende fjernbetjening i gemmerne, så kan det være du kan finde en kode som virker til dit sony anlæg og bagefter benytte den fjernbetjening til at oplære din MCE fjernbetjening ![]() |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvis du har en MCE reciever....Så køb dig fx en harmony 525 til 340kr....
Dernæst er det hele cakewalk... Redigeret af Patriarken - 25-Maj-2008 kl. 18:26 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |