recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Von Ryan's Express Blu-ray dansk hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Von Ryan's Express Blu-ray dansk hvor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tempelrider Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2010
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tempelrider Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Von Ryan's Express Blu-ray dansk hvor?
    Sendt: 18-Maj-2013 kl. 16:06
Hvor kan man købe Von Ryan's Express Blu-ray, med dansk tekster?
Kan se den på laserdisken til 199,- virker til dyrtOuch

Ved godt den kan bestilles fra USA men så ryger der told på og så den bliver alt for dyrt.

Håber nogle kender et sted for syndes det er en super filmSmile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 16:11
199,- er normalprisen for en Blu-ray her i landet. Det er ikke dyrere end alle andre film. Vent til den falder i pris, hvis du ikke vil give 199,-.

Du kan få den amerikanske udgivelse hos forskellige eksterne sælgere hos Amazon UK. Hvis du vælger All Your Music kommer du i hvert fald ikke til at betale told. Som du selv hinter har den amerikanske udgivelse også danske tekster.

Jeg kendte faktisk ikke til filmen, men den ser ret god ud, så jeg skal vist have den en dag...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 16:14
Jeg var inde på Læserdiskens hjemmeside, og den de har er fejlagtigt markeret som en dansk udgivelse. Den findes ikke her i landet (den kan dog fås i Sverige), men eftersom den amerikanske udgivelse har danske tekster og virker på region B-afspillere, så har de måske med vilje markeret den som dansk. Men det er ikke en dansk udgivelse.

De tager ofte obskøne overpriser for deres importfilm, så man bør kun handle der hvis man er desperat. DVD Pacific, Amazon US og UK er langt bedre steder at handle importfilm.

Redigeret af Naiera - 18-Maj-2013 kl. 16:15
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tempelrider Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 16:21
Nu er det jo ikke en ny film, normal finder jeg dem til 139-149 måske laver.

Ja bruger også Amazon, men kan kun finde steder uden for Eu så vil der jo ryge told og post gebyr på. eller har jeg misforstået noget? 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af tempelrider tempelrider skrev:

Nu er det jo ikke en ny film, normal finder jeg dem til 139-149 måske laver.

Spørgsmålet er ikke nødvendigvis hvor ny filmen er, men hvor ny udgivelsen er. Det kan koste mange penge at restaurere en gammel film ordentligt. Siden de sælger langt, langt dårligere end udgivelser af nye film, så koster de ofte det samme som udgivelser af nye film.

Men nu har jeg jo også forklaret Laserdiskens høje pris. Det er helt normalt at de tager vanvittigt høje priser for deres importfilm, så man bør i det hele taget ikke handle der, med mindre man har penge som skidt. Da Axel Music kørte og havde samme model var det langt billigere. Laserdiskens aftale med Movie World er sikkert omkostningsløs for dem at have, så hvorvidt deres forretning kører videre afhænger nok mest af deres fysiske butik i Aalborg og deres salg af danske udgivelser over nettet.

Og igen: Deres Von Ryan's Express er altså ikke en dansk udgivelse; den deler UPC og cover med den amerikanske udgave.

Oprindeligt skrevet af tempelrider tempelrider skrev:

Ja bruger også Amazon, men kan kun finde steder uden for Eu så vil der jo ryge told og post gebyr på. eller har jeg misforstået noget? 

Risikoen hvis du køber hos All Your Music, for eksempel, er lig nul. Det samme gælder DVD Pacific, og selv ved køb direkte hos Amazon.com har det været sikkert i lang tid nu.

Redigeret af Naiera - 18-Maj-2013 kl. 16:36
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 16:46
Jeg fik tilfældigvis en film fra All Your Music i går, og det fremgår af papkuverten at forsendelsen har været en tur igennem Tyskland. Det er derfor meget, meget usandsynligt, at sådan en film skulle blive ramt af moms og gebyr.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tempelrider Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 21:00
Takker for svar NaieraThumbs Up
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Risikoen hvis du køber hos All Your Music, for eksempel, er lig nul. Det samme gælder DVD Pacific, og selv ved køb direkte hos Amazon.com har det været sikkert i lang tid nu.

Det var jeg ikke klar over. Jeg har flere gange set film og andre ting på amazon US jeg gerne ville have, men har altid undladt at købe at frygt for told og skat og ikke mindst Pest Danmark.

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig ret: Mener du at det specifikt er "sikkert" at handle film og CDer via Amazon US, eller mener du at man generelt kan handle via Amazon US uden at bekymre sig om at blive flået.

Måske du kunne uddybe lidt hvorfor det kan lade sig gøre?

MVH

Redigeret af dpdk - 18-Maj-2013 kl. 21:22
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2013 kl. 21:28
I hvert fald ved køb af film og musik bliver pakkerne sendt igennem Tyskland.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu