recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vortexbox (Linux) og Windows i samme maskine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vortexbox (Linux) og Windows i samme maskine?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vortexbox (Linux) og Windows i samme maskine?
    Sendt: 13-September-2014 kl. 09:29
Hej alle.
Har brug for lidt hjælp, har to maskiner stående: 

Maskine 1 :  en gammel desktop pentium 4 3.0ghz (højt strømforbrug) hvor der er installeret et styresystem der hedder Vortexbox (skulle være baseret på Linux) til at streame musik til Squeezebox produkter. 

Maskine 2 : HFX Classic dualcore passiv kølet mediecenter, der bruges som server til Plex osv hvor der er installeret Windows 7. 

Mit spørgsmål :

Kan jeg flytte harddisken med Vortexbox installeret, over i mediecenteret så jeg sparer den gamle desktop computer væk og derved sparer noget strøm? uden der blir nogen konflikter med de to styresystemer? eller er det helt umuligt Smile

Redigeret af flex195 - 13-September-2014 kl. 09:30
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 09:48
Så skal du jo under opstart ind og vælge hvilken HDD den skal  boote fra.
Alternativ er at du installere VirtualBox og kører Vortexbox virtuelt på din Win7 maskine.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 10:14
Hvorfor installerer du ikke bare et tilsvarende Windows program, på dit mediecenter, til at stream'e til dine Squeeze-enheder?

M.v.h.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 10:36
Fordi samtlige playlists osv ligger på den harddisk og selve vortexbox programmet er genialt i forhold til squeezecenter man installere på en Windows pc
Mvh Brian
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2014 kl. 16:27
så eksporter playlists. den slags plejer at ligge i helt alm xml format. Så det burde ikke være noget problem at importere dem igen.
Men som Kim siger - du kan ikke køre to OS'er på samme tid med mindre du virtualiserer den ene. (og det lyder umiddelbart som lidt over niveau på nuværende tidspunkt. - men du kan sagtens lege med det inden og lære om det)
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 08:52
Har prøvet at kopier mappen med musik fra vortexbox til mediecenteret, for derefter at kopier playlists over i mappen med playlists i mediecenteret, men den vil ikke godkende dem, den finder i hvert fald ikke numrene. Det må være fordi stien ikke er rigtig tænker jeg eller tager jeg fejl? For kunne det lade sig gøre var det jo langt det nemmeste ;-)
Mvh Brian
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 08:54
Ligger de ikke bare som XLM fil som du kan redigerer i  Åben dem og kik - som du selv skriver er stien nok ikke rigtig mere.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 09:46
Det er m3u filer, synes ikke lige jeg kan finde et program til at åbne dem?
Mvh Brian
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2014 kl. 12:06
øhhh m3u blev oprindeligt lavet af winamp :-)
Så der vil du altid kunne importere dem. men struktur mæssigt kan det meget vel tænkes at vortex har smidt absolutte stier ind i playlisten, men playlister og filer skal helst ligge præcist som de gjorde på linuxboxen hvis der er brugt relative stier. Ellers kan de selvsagt ikke bruges til noget som helst.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2014 kl. 10:50
Tak for jeres hjælp :-)
Har makket en del med det og blir vist nødt til at kaste håndklædet i ringen, jeg kan ikke finde et program hvor jeg kan komme ind og ændre i stien på de forskellige playlists :-( så jeg blir nok nødt til at lave playlists på ny hvilket er temmelig omfattende :-)

Mvh Brian
Mvh Brian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu