recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V:Pioneer KRP600A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V:Pioneer KRP600A

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 23:09
Jeg er personligt ligeglad med både 3d, smarttv, 4K/UHD (Indtil jeg kan få det som Oled og der findes tilstrækkeligt kildemateriale) osv. - jeg har alt mit kildemateriale i eksterne boxe af forskellig art, så det er ren monitor for mig. Jeg har endnu ikke set et eneste LCD/LED tv der kan levere samme rå billedkvalitet som mit gamle Pio KRP plasma - så kunne jeg opgradere til et KRP-600 der bare kunne holde de næste 2 år (hvorefter jeg ville købe Oled)  betalte jeg gerne en 5000,- for det. 

Mit KRP-500 ville jeg forære min søn der idag bruger mit gamle Panasonic 42PZ85 og er ligeså meget plasma fan som jeg. Han vrænger på næsen hvergang vi står i en tv shop og kigger på udstillede LCD/LED tv til mindre formuer. Det ligner udflydt farvelade altsammen, især når man kommer lidt tæt på :D  
disclaimer: jeg vil ikke afvise at han måske er blevet lidt miljøskadet hjemme hos mig ;)

Redigeret af spawn - 19-Maj-2015 kl. 23:20
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg er personligt ligeglad med både 3d, smarttv, 4K/UHD (Indtil jeg kan få det som Oled og der findes tilstrækkeligt kildemateriale) osv. - jeg har alt mit kildemateriale i eksterne boxe af forskellig art, så det er ren monitor for mig. Jeg har endnu ikke set et eneste LCD/LED tv der kan levere samme rå billedkvalitet som mit gamle Pio KRP plasma - så kunne jeg opgradere til et KRP-600 der bare kunne holde de næste 2 år (hvorefter jeg ville købe Oled)  betalte jeg gerne en 5000,- for det. 

Mit KRP-500 ville jeg forære min søn der idag bruger mit gamle Panasonic 42PZ85 og er ligeså meget plasma fan som jeg. Han vrænger på næsen hvergang vi står i en tv shop og kigger på udstillede LCD/LED tv til mindre formuer. Det ligner udflydt farvelade altsammen, især når man kommer lidt tæt på :D  
disclaimer: jeg vil ikke afvise at han måske er blevet lidt miljøskadet hjemme hos mig ;)
:)
Som fader som søn:)

Takker for din vurdering.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 13:27
Jeg synes folk svarer ud fra hvad de selv ville give, og ikke hvad TV'et rent faktisk går til i markedet - og det er jo sådan set fair nok, det er vel også det der bliver spurgt til. Men lige præcist KRP-600 går altså generelt til noget højere priser end dét der omtales her. Jeg skal ikke kunne garantere at der ikke ind imellem har været uvidende sælgere der har solgt for hurtigt til en for lav pris, men jeg har set KRP-600 gå for over 10K flere gange for ikke alt for længe siden. Priserne svinger fra 2-3000,- for PDP-5090, til over 10K for KRP-600. Der er ikke solgt så mange KRP-modeller, og selv om forskellen på en PDP og en KRP er relativt marginal, så er det KRP modellen der har ryet for at være "den sidste/bedste Pioneer", og det gør den eftertragtet i markedet. Når folk hér svarer "ja for 5000,- er jeg også køber", så er det netop fordi det normalt ikke kan købes for 5000,- - det betyder ikke at 5000,- er værdien.

Prisen afhænger af udbud og efterspørgsel, ikke af om der kan argumenteres rationelt for hvad modellen bør koste ud fra hvad andre modeller koster. Hvis mange vil have lige præcist dén model, så er prisen høj. Så kan argumenter om hvorvidt den er dét værd eller ej og hvorfor, sådan set være lige meget.

(Jeg ejer iøvrigt ikke et Pioneer og har aldrig gjort det, men kan ikke afvise at jeg kommer til det).

Redigeret af Otto J - 20-Maj-2015 kl. 13:29
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 14:10
Hej.
Har netop haft mit KRP 600a til rep hos Elektronikcentret. Der er blevet skiftet en power ic, fejlen var en lille kortslutning i psu.
Det kom retur igår, MED EN 2 CM RIDSE I SKÆRMENCry.
Så det røg retur, og afventer nu hvad de kan gøre ved det?!  Polere ridsen væk, eller skifte glas?
Bottom line, svært at vurdere pris, synes stadig jeg får et godt billede, bedre end mange dyre korrekt indstillede led-lcd.
Men en salgspris ville nok være 5-7,5 K området, forudsat det virker perfekt.
Jan.
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Hej.
Har netop haft mit KRP 600a til rep hos Elektronikcentret. Der er blevet skiftet en power ic, fejlen var en lille kortslutning i psu.
Så det røg retur, og afventer nu hvad de kan gøre ved det?!  Polere ridsen væk, eller skifte glas?
Bottom line, svært at vurdere pris, synes stadig jeg får et godt billede, bedre end mange dyre korrekt indstillede led-lcd.
Men en salgspris ville nok være 5-7,5 K området, forudsat det virker perfekt.
Jan.
Problemet er jo bare at man ikke kan skifte glas.
Jeg kan heller ikke forestille mig at man kan polere og efterfølgende behandle hele glasset med anti-glare.

Men nu har folk ihvertfald fået at vide at Elektronikcentret ikke evner at behandle ens udstyr korrekt.
Så man må håber at folk lader være med at benytte dem.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 17:32
[QUOTE=Otto J] Jeg synes folk svarer ud fra hvad de selv ville give, og ikke hvad TV'et rent faktisk går til i markedet - og det er jo sådan set fair nok, det er vel også det der bliver spurgt til. Men lige præcist KRP-600 går altså generelt til noget højere priser end dét der omtales her. Jeg skal ikke kunne garantere at der ikke ind imellem har været uvidende sælgere der har solgt for hurtigt til en for lav pris, men jeg har set KRP-600 gå for over 10K flere gange for ikke alt for længe siden. Priserne svinger fra 2-3000,- for PDP-5090, til over 10K for KRP-600. Der er ikke solgt så mange KRP-modeller, og selv om forskellen på en PDP og en KRP er relativt marginal, så er det KRP modellen der har ryet for at være "den sidste/bedste Pioneer", og det gør den eftertragtet i markedet. Når folk hér svarer "ja for 5000,- er jeg også køber", så er det netop fordi det normalt ikke kan købes for 5000,- - det betyder ikke at 5000,- er værdien.

Takker for dit svar og vurdering - sætter pris på den.

Du er 'spot on' da mit spørgsmål bevidst forsøger at undgå 'refleksion' over udbud/efterspørgsel/værdi/kvalitet etc. fordi disse altid tillægger ekstra præmisser der gør at prisen enten sejler op eller ned. Den falder du måske også lidt i med din analyse (som sikkert er valid og god) :-)

Det vil være super fedt hvis en kapacitet som dig selv byder ind på spørgsmålet:) 

Vil du idag på stående fod købe et KRP600a for 10K? Hvis ja, så ser sælger ser med, så muligheden er måske tilstede?
Hvis, nej, hvilken pris vil du give idag (alt andet lige)?

Er spændt på dit bud:)

Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 806
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

[QUOTE=Otto J]
Jeg synes folk svarer ud fra hvad de selv ville give, og ikke hvad TV'et rent faktisk går til i markedet - og det er jo sådan set fair nok, det er vel også det der bliver spurgt til. Men lige præcist KRP-600 går altså generelt til noget højere priser end dét der omtales her. Jeg skal ikke kunne garantere at der ikke ind imellem har været uvidende sælgere der har solgt for hurtigt til en for lav pris, men jeg har set KRP-600 gå for over 10K flere gange for ikke alt for længe siden. Priserne svinger fra 2-3000,- for PDP-5090, til over 10K for KRP-600. Der er ikke solgt så mange KRP-modeller, og selv om forskellen på en PDP og en KRP er relativt marginal, så er det KRP modellen der har ryet for at være "den sidste/bedste Pioneer", og det gør den eftertragtet i markedet. Når folk hér svarer "ja for 5000,- er jeg også køber", så er det netop fordi det normalt ikke kan købes for 5000,- - det betyder ikke at 5000,- er værdien.

Takker for dit svar og vurdering - sætter pris på den.

Du er 'spot on' da mit spørgsmål bevidst forsøger at undgå 'refleksion' over udbud/efterspørgsel/værdi/kvalitet etc. fordi disse altid tillægger ekstra præmisser der gør at prisen enten sejler op eller ned. <i style="line-height: 1.4;">Den falder du måske også lidt i med din analyse (som sikkert er valid og god) :-)

Det vil være super fedt hvis en kapacitet som dig selv byder ind på spørgsmålet:) 

<span style="line-height: 1.4;">Vil du idag på stående fod købe et KRP600a for 10K? Hvis ja, så ser sælger ser med, så muligheden er måske tilstede?</span>

10.000kr ja måske kommer an på stand og antal kørte timer ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Redigeret af Jonas Bojer - 21-Maj-2015 kl. 13:22
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 13:47
Jeg gav i januar 7000,- for et LX6090H til sammenligning. Og syntes selv det er et rigtig fint køb sammenlignet med den billedkvalitet jeg kan få på et 60" for 7000kr i en butik. (skal så også siges at jeg nægter at købe hverken Samsung eller LG da jeg har haft så mange problemer med det skidt i tidens løb.)

Redigeret af fiskerendk - 21-Maj-2015 kl. 13:49
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:20

Jeg betragter ikke længere mig selv som nogen "kapacitet" på området, det er ved at være længe siden jeg har beskæftiget mig seriøst med fladskærme. Og mht. brugtpriser har jeg ikke bedre forudsætninger end alle andre, udover at jeg af nysgerrighed har fulgt lidt med i hvad de går til. Så ja, mit svar er nok skudt forbi dét du gik efter.

Vil du idag på stående fod købe et KRP600a for 10K? Hvis ja, så ser sælger ser med, så muligheden er måske tilstede?

Jeg er ikke køber her og nu. Og iøvrigt er jeg ikke tilhænger af at skjule salgsannoncer som "vurdering". Hvis du vil have konkrete købsbud, så lav en salgsannonce (der er ingen salgstvang, afhængigt af hvordan man formulerer sig).
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Jeg gav i januar 7000,- for et LX6090H til sammenligning. Og syntes selv det er et rigtig fint køb sammenlignet med den billedkvalitet jeg kan få på et 60" for 7000kr i en butik. (skal så også siges at jeg nægter at købe hverken Samsung eller LG da jeg har haft så mange problemer med det skidt i tidens løb.)

Selv om der ikke er himmelvid forskel på en PDP-LX6090 og en KRP-600, så er værdien på brugtmarkedet som sagt mærkbart højere på KRP-modellen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 14:24

Hej.

Der er kun én vej, skifte panelet. Hvilket er væsentligt dyrere end brugtværdien, hvis de overhovedet kan skaffes længere. Så det er "spændende" hvordan den bliver løst...
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hej.

Der er kun én vej, skifte panelet. Hvilket er væsentligt dyrere end brugtværdien, hvis de overhovedet kan skaffes længere. Så det er "spændende" hvordan den bliver løst...

Er også meget spændt, lover at lave en opdatering Wink
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu