recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V:Pioneer KRP600A
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V:Pioneer KRP600A

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af veyron veyron skrev:

Hej.
Har netop haft mit KRP 600a til rep hos Elektronikcentret. Der er blevet skiftet en power ic, fejlen var en lille kortslutning i psu.
Det kom retur igår, MED EN 2 CM RIDSE I SKÆRMENCry.
Så det røg retur, og afventer nu hvad de kan gøre ved det?!  Polere ridsen væk, eller skifte glas?
Bottom line, svært at vurdere pris, synes stadig jeg får et godt billede, bedre end mange dyre korrekt indstillede led-lcd.
Men en salgspris ville nok være 5-7,5 K området, forudsat det virker perfekt.
Jan.
Problemet er jo bare at man ikke kan skifte glas.
Jeg kan heller ikke forestille mig at man kan polere og efterfølgende behandle hele glasset med anti-glare.

Men nu har folk ihvertfald fået at vide at Elektronikcentret ikke evner at behandle ens udstyr korrekt.
Så man må håber at folk lader være med at benytte dem.

Tja, det var en forsikringssag, og det er jo så deres samarbejdspartner på det område.
Blev i dag kontaktet af chaufføren der leverede, og de prøvede lige at tørre den af på ham, men han har behandlet varen 100% korrekt, og var både forsigtig og omhyggelig, så hus forbi.
HVIS det ikke kan laves, hvad pokker kan man så forvente i erstatning? er helt blank, men det opdager jeg nu nok desværre Cry
Fortsættelse følger......
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 20:40
Til OTTO:

Takker igen for dit svar.

Lige en afklaring:
Jeg er på ingen måde sælger - derimod en villig køber!!

Når jeg siger at en sælger kikker med, så er det en person som jeg har haft en kort dialog med i forhold til at købe hans KRP600a og som jeg har sendt et link til.

Jeg er reelt i tvivl on et prisniveau og ville gerne have en fair vurdering fra kompetente personer!

Efter alle jeres gode indlæg tror jeg, at en 'fair' pris ligger omkring 6K - 7K dk.

Det er hvad jeg synes er en yderst god pris for the grand old lady Pioneer KRP600a.

Det er ca. 1500 dk højere end hvad jeg selv synes. Jeg vil herved overveje mit sidste bud til sælger.

Tusinde tak for en hjælpende afklaring

Redigeret af geuken - 21-Maj-2015 kl. 20:49
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 20:50

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hej.
Har netop haft mit KRP 600a til rep hos Elektronikcentret. Der er blevet skiftet en power ic, fejlen var en lille kortslutning i psu.
Det kom retur igår, MED EN 2 CM RIDSE I SKÆRMENCry.
Så det røg retur, og afventer nu hvad de kan gøre ved det?!  Polere ridsen væk, eller skifte glas?
Bottom line, svært at vurdere pris, synes stadig jeg får et godt billede, bedre end mange dyre korrekt indstillede led-lcd.
Men en salgspris ville nok være 5-7,5 K området, forudsat det virker perfekt.
Jan.

Problemet er jo bare at man ikke kan skifte glas.
Jeg kan heller ikke forestille mig at man kan polere og efterfølgende behandle hele glasset med anti-glare.

Men nu har folk ihvertfald fået at vide at Elektronikcentret ikke evner at behandle ens udstyr korrekt.
Så man må håber at folk lader være med at benytte dem.

Tja, det var en forsikringssag, og det er jo så deres samarbejdspartner på det område.
Blev i dag kontaktet af chaufføren der leverede, og de prøvede lige at tørre den af på ham, men han har behandlet varen 100% korrekt, og var både forsigtig og omhyggelig, så hus forbi.
HVIS det ikke kan laves, hvad pokker kan man så forvente i erstatning? er helt blank, men det opdager jeg nu nok desværre Cry
Fortsættelse følger......

Det er jeg ked af at høre. Håber du får en fin erstatning.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 07:40
Du beder altså folk om at komme med et bindende bud på et tv der ikke er til salg... Og så ignorerer du Jonas der står klar med 10.000.- (og som jeg tilfækdigvis ved mener det seriøst), og konkluderer at en "fair pris" er 6-7k?

Jeg vil gerne snakke lidt om prisen på din krp500 så.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Du beder altså folk om at komme med et bindende bud på et tv der ikke er til salg... Og så ignorerer du Jonas der står klar med 10.000.- (og som jeg tilfækdigvis ved mener det seriøst), og konkluderer at en "fair pris" er 6-7k?

Aaaahhhh Otto, den er vist ikke helt fair! Nu er Jonas jo så ikke den almindelige, gennemsnitlige køber....

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 11:09
Det er jo heller ikke et gennemsnitsfjernsyn.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 11:13
...og Jonas har ikke for vane at betale overpris.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg vil gerne snakke lidt om prisen på din krp500 så.

Hej Otto,

Det vil være fint, hvis du måske besøger mit første indlæg der sætter præmisserne for tråden og klart fortæller der er tale om 'en vurdering' set i forhold til at jeg gerne selv vil købe et KRP600a - tak. 

Er selvfølgelig ked af, hvis jeg har kommunikeret tvetydig og Jonas sidder tilbage med en opfattelse af, at jeg har et KRP600a som skal sælges (kan dog ikke se han har givet udtryk for det) 

Lige for at skabe en gennemsigtighed. Situationen er:

Jeg vil gerne købe et krp600a. En potentiel sælger kontakter mig med en PM og spørger mig, hvad jeg vil give?

Det er jeg faktisk meget i tvivl om.

På den ene sider synes jeg at KRP600a er verden bedste tv der gør, at jeg er villig til at betale hvad som helst (derfor er jeg nok inhabil og vil tilbyde en markant overpris) men på den anden side er det ca. 6 år gammel og der er sket en masse udvikling i forhold til UHD, tekonologi, 3d, Panasonic gør det godt etc. som kunne argumentere for en meget lav pris (til tilbyde en fornærmende lav pris).

Dette dilemma vil jeg gerne åbne op for - dog uden at åbne op for en analytisk diskussion der argumenterer frem og tilbage, for og imod, om fortræffeligheder og mangler etc. Især Pioneer har været igennem vride-maskinen et utal af gange. Alle disse diskussioner er spændende fra et fagligt perspektiv men, jeg synes, de har også en tendens til at afspore og forplumre købsvurdering - da de ofte bliver meget følelsesmæssige.

Derfor spørger jeg konkret ind til, hvad kompetente personer i forummet selv vil købe et KRP600a for. 

Sagen er jo så bare, at den potentiel sælger (med et TV til salg) kikker med i tråden og det står jo ham frit for, at kontakte alle dem som kommer med tilbud, vurdering etc. der ligger højere end min. Det er jo gennemsigt for alle parter - hvilket jeg faktisk mener giver en mere fair pris.

Det er også en måde for sælger/køber at 'trykprøve' sit egent udgangpunkt. Det er som sagt sket:) og jeg har ændret min eget vurdering. 

Min rejse gik fra at jeg først troede at jeg var helt 'off', da de første købsvurderinger lå på 3.5k-4K. Dit indlæg kom vel også som en reaktion på de lave vurderinger - jeg sad med selv samme fornemmelse. Og derefter steg niveauet til max. 10K

Desværre kom jeg lidt for hurtigt til at sende et lavt bud på 4.500 til sælger som han endnu ikke har reageret på.

Men der er altså et span mellem 3.5K-10K i tråden - og ideen er jo ikke at vi kollektivt skal blive enige:)

Jeg skal lige tænker mere over det men mit købstilbud til sælger vil ligge omkring ca.7K - blot til orientering.

Dette prisniveau vil selvfølgelig også afspejle sig i forhold til mit eget KRP500a som du interesseret spørger ind til (eller gerne vil diskutere). Hvis det skulle sælges idag vil jeg håbe på 4K - tror dog ikke det er realistisk med mindre der er en pioneer-fan som bare vil have det. Men det er ikke til salg før andet er anskaffet.

Anyway...

Takker for alle bidrag, god behandling og jeg lukker herved tråden for mit vedkommende.

Bh,

Redigeret af geuken - 22-Maj-2015 kl. 12:50
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 13:22
Du skriver undervejs:

Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Hvad vil du byde? Husk bordet fanger for dit bud og du kan ikke trække det tilbage!

Du drejer selv tråden fra at handle om en vurdering, til at bede folk om at komme med konkrete, bindende bud. Beklager hvis jeg er forvirret.

At byde 4500,- for et KRP-600 og selv regne med at få 4000,- for et KRP-500, det synes jeg er decideret useriøst (under forudsætning af at standen er den samme). 

En salgspris er jo ikke en demokratisk proces - højeste bud vinder. Derfor er det ikke særligt relevant hvad nogle enkeltstående brugere hver især gerne vil betale selv - det er ikke retvisende for den egentlige værdi på brugtmarkedet. Hvad flertallet mener det er værd, det er bedøvende ligegyldigt - hvis der er nogle få entusiaster der gerne betaler mere. Dét er min vurdering.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 14:03
Otto

Jeg tror faktisk du er den eneste i denne tråd der har misforstået formålet
Det har hele tiden været klart for de fleste af os andre at tråden handlede om en vurdering som kunne hjælpe geuken til at give et bud til den potentielle sælger han har dialog med.
Spørgsmålet "Hvad vil du byde? Husk bordet fanger for dit bud og du kan ikke trække det tilbage!" opfatter jeg ikke som at jeg skal byde på noget der er til salg, men et angivelse af hvad jeg mener at geuken skal byde hvis han skal give et bindende tilbud. 

Omkring prissættelse iøvrigt - så er det selvfølgelig udbud og efterspørgsel - hvis der konkret kan findes en køber der er villig til at betale 10.000,- så er dette selvfølgelig prisen - ihvertfald for den konkrete handel, men jeg tror ærlig talt ikke det vil være den gængse udbud/efterspørgsels pris, for så mange entusiaster der vil betale den pris tror jeg ikke du kan finde. 

Derudover kan man sige at hvis Jonas er villig til at betale 10.000,- og den potentielle sælger som geuken taler med læser i denne tråd, så står det jo ham frit for at svare tilbage i tråden her og sælge sit KRP-600 til Jonas istedetfor til Geuken.

Hvis han ikke læser med, kan jeg omvendt heller ikke se noget galt i hvis geuken forsøger at lande handlen selv og derfor ikke oplyser sælger information. 

Så kan det godt være rønnebærene bliver lidt sure hos nogle, enten fordi de ikke får muligheden for at købe det, eller fordi nogen får det for billigt eller whatever. Men så må man spise noget sødt til, der har ikke været noget fordækt eller misvisende i indlæggene fra Geuken som jeg ser det.

Redigeret af spawn - 22-Maj-2015 kl. 14:07
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 15:28
Der er jo netop heller ikke ret mange KRP-600 til salg, og derfor behøver der ikke være ret mange entusiaster med 10.000,- på lommen før prisen ender dér. Faktum er at alle jeg har set til salg, har været sat til salg dyrere end dét, og været solgt ret hurtigt.

Jeg har givet min vurdering, ikke ud fra hvad køber kan slippe afsted med at franarre den fra en dum sælger for, men hvad en fornuftig sælger vil kunne få for den ved eksempelvis at sætte den på DBA, og ud fra dét hvad køber skal forvente at være oppe imod. Faktum er, at ja der er ret få købere til sådan et, men der er endnu færre til salg og derfor er priserne høje. Derimod er jeg f.eks. blevet tilbudt en 508 for under en tusse og en 428 for en plov - dem er der mange flere af end der er købere. Det gælder bare ikke for KRP-600.

Jeg står fast ved at hvis nogen har solgt en KRP-600 (i god stand naturligvis) for under 10.000,-, så har man været en dårlig sælger.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 16:51
Hej Otto,

Jeg har nydt godt at dine mange gode erfaring og synspunkter som du skal vide faktisk vægter meget i mit univers. Dine vurderinger  fik mig bl.a. til at købe et Pioneer - tak for det:)

Recodere er for mig et fantastisk sted og et frirum fra en travl hverdag, hvor der kan nørdes lidt med sin hobby:) Det gøres altid i god stemning, ordenligt tone, vi hjælper hinanden lidt på vej...  Noget jeg virkelig sætter pris på.

Den hjælpende ånd er noget at det som hjælper et forum frem.

Du behøver jo ikke at være enig med folks vurderering med du må jo i et forum anerkende, at vi til tider ser forskelligt på fx KRP600a's anskaffelsesværdi. Hele pointen med denne tråden var jo at få folks ærlige vurdering af 'hvad du selv vil give for et KRP600a'. Jeg ser kun du kommer med observationer af markedet, vurderet en udbud/efterspørgselsdynamik og kommer med tidligere salgsreferencer. Det er fint hvis man ikke ønsker at spille med i tråden eller på præmissen - man bidrager jo med det man vil og det skal der jo også være plads til.

Jeg var meget interesseret i at få dit bud? Ikke så meget din gengivelse af én faktuel virkelighed  - som du ved - værdien er 'in the eyes of the beholder'. Og jeg vil gerne høre hvad folk anså (egne vurderinger) ikke andres tidligere vurderinger.

Takker for dine bidrag.

Apropos.
Hvis et krp600a skal koste 7000, så er det vel ikke decideret useriøst (måske optimistisk) at jeg tænker at udbyde mit KRP500a til ca. 4K og se havd der sker...  og håber på 3K. Du behøver ikke at være enig:)

God weekend,
Geuken

Redigeret af geuken - 22-Maj-2015 kl. 17:18
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu