|
VPN Router... Hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2013 kl. 21:57 |
Hej
Jeg er med i en forening, hvor vi har købt en Qnap Nas til dokumenter, referater ol. Jeg har prøvet at sætte remote adgang op til den, så det er så nemt som muligt, men desværre har jeg ikke haft held til det. Jeg har også haft sat VPN op, men da man kun kan browse via IP og ikke via "Network Neighborhood" er jeg sikker på, at resten af bestyrelsen har svært ved at bruge den. Derfor tænkte jeg på, om det ville løse problemet hvis vi købte en VPN Router, evt. en Cisco RV220W eller lign. Måske har i erfaring med en bedre ide/løsning/Router? |
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke. Bare bruge Dropbox, Skydrive, Google Drive eller lignende i en delt mappe?
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Fordi der ikke er plads til alle de historiske data vi allerede har
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Har du ikke mulighed for at lave noget lokal DNS opslag så de IP adresser der skal browses på bliver navneoversat?
En anden mulighed er at tilføje sharene i HOST filerne (nu ved jeg ikke hvor mange klienter det drejer sig om) Eller oprette genveje direkte på klienterne. Hvis du gør et af ovenstående burde din VPN løsning virke. BS
|
|
![]() |
|
Måske. Det er dog ikke muligt at gøre når man bruger den VPN funktion der er i Qnap Nas'en, derfor tænkte jeg på om det kunne lade sig gøre hvis man købte en router med indbygget vpn server
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hvilken gateway og DNS får du når du kører HHV lokalt og via VPN?
Når du kobler op via VPN kan du vælge om du skal bruge den lokale eller den remote gateway. Hvis du så vælger den remote og navneopslag virker der vil det også virke på VPN klienten. BS
|
|
![]() |
|
Hvis bare det ar så nemt. Der en nemlig ikke en mulighed. Samtidigt er det heller ikke muligt, hvis man bruger Qnaps VPN , at logge ind i samme netværk som resten af netværket er i. Med mindre jeg har overset noget!
Bschmidt, har du selv en Qnap nas, så du kunne guide mig?
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Nej jeg har ikke qnap og jeg kan ikke guide dig. Jeg kan derimod give et hint eller 2 ;-)
Hvilken klient bruger du? BS
|
|
![]() |
|
Helt almindelig PPTP i Windows
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Med tanke på hvilke sikkerhedsrisiko og andre "bump" der er ved at bruge remote gateway formoder jeg at den letteste løsning for dig er at lade navneopslaget foregå via HOST filen på de enkelte klienter. Der skal du ikke sætte noget op på qnap eller pptp klienten kun tilføje en enkelt linie i HOST file på hver klient-PC.
BS
|
|
![]() |
|
Ja så fik jeg købt en RV220W, men jeg er sindsygt skuffet over kvaliteten af firmware'n. Der er så mange ting der ikke virker som det skal, at jeg ikke engang vil kalde det en Beta version.
Derfor....Hvad kan i experter anbefale istedet???
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
kan du ikke bare lave en batch fil til folk hvor de kan mounte et netværksdrev når de er tilkoblet på vpn. Måske kan den endda køres automatisk...
Den kunne se sådan ud: net use z: \\ip-adresse |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |