recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VPN Router... Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VPN Router... Hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VPN Router... Hjælp
    Sendt: 11-Januar-2013 kl. 21:57
Hej 

Jeg er med i en forening, hvor vi har købt en Qnap Nas til dokumenter, referater ol. Jeg har prøvet at sætte remote adgang op til den, så det er så nemt som muligt, men desværre har jeg ikke haft held til det.

Jeg har også haft sat VPN op, men da man kun kan browse via IP og ikke via "Network Neighborhood" er jeg sikker på, at resten af bestyrelsen har svært ved at bruge den. Derfor tænkte jeg på, om det ville løse problemet hvis vi købte en VPN Router, evt. en Cisco RV220W eller lign. 

Måske har i erfaring med en bedre ide/løsning/Router?

---------------------

Thomas K
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 22:12
Hvorfor ikke. Bare bruge Dropbox, Skydrive, Google Drive eller lignende i en delt mappe?
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Hvorfor ikke. Bare bruge Dropbox, Skydrive, Google Drive eller lignende i en delt mappe?

Fordi der ikke er plads til alle de historiske data vi allerede har
---------------------

Thomas K
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 09:09
Har du ikke mulighed for at lave noget lokal DNS opslag så de IP adresser der skal browses på bliver navneoversat?

En anden mulighed er at tilføje sharene i HOST filerne (nu ved jeg ikke hvor mange klienter det drejer sig om)

Eller oprette genveje direkte på klienterne.

Hvis du gør et af ovenstående burde din VPN løsning virke.

BS 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 09:18
Måske. Det er dog ikke muligt at gøre når man bruger den VPN funktion der er i Qnap Nas'en, derfor tænkte jeg på om det kunne lade sig gøre hvis man købte en router med indbygget vpn server

---------------------

Thomas K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 09:24
Hvilken gateway og DNS får du når du kører HHV lokalt og via VPN?

Når du kobler op via VPN kan du vælge om du skal bruge den lokale eller den remote gateway. Hvis du så vælger den remote og navneopslag virker der vil det også virke på VPN klienten.

BS
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 10:25
Hvis bare det ar så nemt. Der en nemlig ikke en mulighed. Samtidigt er det heller ikke muligt, hvis man bruger Qnaps VPN , at logge ind i samme netværk som resten af netværket er i. Med mindre jeg har overset noget!

Bschmidt, har du selv en Qnap nas, så du kunne guide mig?
---------------------

Thomas K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 10:44
Nej jeg har ikke qnap og jeg kan ikke guide dig. Jeg kan derimod give et hint eller 2 ;-)

Hvilken klient bruger du?

BS
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 11:09
Helt almindelig PPTP i Windows
---------------------

Thomas K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 11:54
Med tanke på hvilke sikkerhedsrisiko og andre "bump" der er ved at bruge remote gateway formoder jeg at den letteste løsning for dig er at lade navneopslaget foregå via HOST filen på de enkelte klienter. Der skal du ikke sætte noget op på qnap eller pptp klienten kun tilføje en enkelt linie i HOST file på hver klient-PC.

BS
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:20
Ja så fik jeg købt en RV220W, men jeg er sindsygt skuffet over kvaliteten af firmware'n. Der er så mange ting der ikke virker som det skal, at jeg ikke engang vil kalde det en Beta version. 

Derfor....Hvad kan i experter anbefale istedet???

---------------------

Thomas K
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 18:26
kan du ikke bare lave en batch fil til folk hvor de kan mounte et netværksdrev når de er tilkoblet på vpn. Måske kan den endda køres automatisk...

Den kunne se sådan ud:

net use z: \\ip-adresse

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu