|
VPN |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kører du din egen mailserver? Klaus |
||
Davidp
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I tilfældet med din mail, er det nok nærmere nogen som har prøve at brute-force din mailkonto - altså, nogen har opsnappet dit brugernavn, og forsøgt at få adgang til din konto via forskellige passwords. Det bedste du i den situation kan gøre er at skifte password noget oftere, eller lave 2-faktor autentificering på din mailkonto om muligt. Her vil VPN ikke være til megen hjælp. Hvis du stadig overvejer VPN af andre årsager (som for at kunne tilgå dit hjemme-netværk fra internettet) kan det også tænkes at din router kan agere VPN server. I det tilfælde slipper du så for at åbne porte fra internettet og ind mod din NAS for at få VPN til at virke. |
||
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Blot en lille tilføjelse: PPTP understøttes ikke i de seneste versioner af IOS.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, jeg har Yousee, og det var dem der sendte mig en mail. Jeg har efterfølgende ringet til dem ig bedt dem ændre mit password.
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan se på jeres svar, at VPN umiddelbart ikke er det jeg skal bruge.
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu fik jeg kigget lidt videre. I følge denne hjemmeside kan jeg bruge VPN til at være anonym for udefrakommende.
Redigeret af Basknudsen - 29-Marts-2017 kl. 16:57 |
||
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I så tilfælde ændrer VPN intet. Klaus |
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, men kan ikke finde ud af om det ville være en fordel i forhold til anonym surf på nettet. Hvordan kan det være det ikke virker på mailen?
|
||
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Igen som vi har skrevet en hel del gange før. - VPN = VIRTUAL PRIVATE NETWORK. - og det skaber en punkt til punkt tunnel mellem 2 forbindelser. der SKAL være understøttelse for VPN begge steder. Det hjælper dig IKKE en klampe i forhold til generel sikkerhed. VPN har INTET som helst med anonym surfen at gøre.
Hvis endepunkterne ER kompromitteret (din yousee mail har intet som helst med DIN internetadresse at gøre.) så vil du ikke have nogen som helst mulighed for at "sikre" dig med noget som helst andet end et stærkt password på din mail. Dertil kommer at du rent faktisk blander tingene totalt sammen. mails har intet som helst med surfen at gøre. - ja du tilgår måske din mail via en browser, men det har intet at gøre med om folk udefra har fundet din emailadresse ved at skøjte rundt på nettet og støvsuge det for emailadresser (det kan sågar være en af dine venner som har fået kompromiteret sin computer uden at vide det, og du har ingen mulighed for at sikre dig mod den slags). Reelt findes der INTET der hedder 100% anonym surfen. MEN du kan gøre nogle ting ved blandt andet at sikre dig at du ikke tillader diverse ting som scriptkørsel fra hjemmesider du ikke kender (ja det kræver så man ved hvad man gør) og sætte en stopper for større mængder tracking via browserextensions, men det har absolut INTET som helst at gøre med din oplevelse omkring din mail. |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du vil surfe anonymt på nettet, så kan VPN hjælpe dig med at skjule din ip adresse. Men, hvis jeg må være ærlig, så vil der med den viden du har om netværk og internettrafik, absolut intet være at vinde for dig ved at betale sig fra en VPN der anonymiserer din ip adresse. VPN er fuldstændigt spildt, når man accepterer tracking cookies, logger ind på Google/Facebook/recordere/whatever, osv osv. VPN til anonymisering er fint, hvis man er bange for overvågning eller vil downloade anonymt (fordi man ved at det er ulovligt). VPN vil ikke hjælpe på at din mailadresse er kendt for nogen der vil overtage den. VPN hjælpe intet mod hackere der kan misbruge din computer fordi du har downloadet et eller andet obskurt, eller klikket på noget du har fået på mail. Klaus |
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er helt med på, at det ikke hjælper på noget jeg selv downloader fra en mail, men det kunne jeg heller ikke drømme om. Jeg er ikke bange for overvågning, men kunne godt tænke mig at sikre mig mod, at nogle kunne overtage min computer, eller i det hele taget se den være på nettet.
Redigeret af Basknudsen - 29-Marts-2017 kl. 21:15 |
||
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
VPN sikrer ikke mod at nogen overtager din computer. Hvis nogen skal overtage din computer, sker det ved at du får lokket et stykke software på din computer, der selv tager kontakt til omverdenen - og det gør den uanset om du bruger VPS eller ej. Hvis din computer er på nettet via VPN, kan man stadig se at den er på nettet, man kan bare ikke finde hvilken IP adresse du kommer fra (hvis du køber dig til en VPN løsning som det du har læst om), idet VPN løsningen (igen, den type du har læst om), kun "gemmer" din IP adresse (eller rettere du optræder med deres IP adresse og ikke din egen). Med andre ord: Det kræver ikke meget tankevirksomhed at surfe sikkert på nettet. Klaus |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |