recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .VRO og Premiere elements 2.0
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.VRO og Premiere elements 2.0

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Settemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Emne: .VRO og Premiere elements 2.0
    Sendt: 05-Maj-2007 kl. 00:29

Hej.

Jeg har købt et Hitachi DZ-GX20E Camcorder. Det bruger DVD ram og optager i VRO format.

Desuden har jeg Adobe Premiere elements 2.0 til at redigere med.

MEN Adobe PE 2.0 understøtter ikke .VRO direkte. Så det er muligt at bare omdøbe filerne til .mpeg (Da VRO jo bare er et mpeg format.) og så kan Adobe læse filerne. MEN er det i orden? Mister man noget information eller kvalitet ved at gøre det? Bør man hellere finde et program der kan konvertere filerne til et format der er brugbart?

Hvis det er tilfældet. Hvad format skal man så konvertere til for at undgå kvalitetstab?

Og desuden er det lidt besværligt først at kopiere fra Camcorderen til PC'en med det medfølgende softvare, så omdøbe filerne til .mpeg, for til sidst at importere dem til Adobe PE 2.0. Er der nogen der ved, om der findes en opdatering til Adobe eller et eller andet ad-on program der kan løse problemet, så det kan gøres i en arbejdsgang?

MVH

 

#
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 06:09

Jeg kan ikke hjælpe dig, men er overbevist om at der er nogle her der kan:

http://www.davk.dk/modules.php?op=modload&name=XForum&am p;file=forumdisplay&fid=4

Til top
Settemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 18:21

Tak for det 2jur. Jeg prøver.

MVH

#
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 18:43
Hej Settemand,

VRO indholdet (-VR format) er ikke det samme som MPEG2 - det indeholder MPEG2! Da Adobe Elements ikke helt kan tolke indholdet kan du ikke være sikker på at der ikke kan gå optagelser tabt - det vil der være sandsynlighed for hvis du først har redigeret på DVD kameraet (dog vil der ikke være kvalitets-tab under import).

Angiveligt kan den seneste version af Premiere Elements programmet (version 3) godt importere -VR formatet. Måske det var værd at opgradere.

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Settemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 18:34

Hej Lars.

Tak for dit svar.

Jeg har downloadet en prøveversion af "version 3" fra Adobe's hjemmeside og den kan heller ikke importere -VR formatet????

Det kan selvfølgelig tænkes at det er fordi det er en prøveversion????

Jeg har downloadet Video ReDo fra nettet og konverteret et par filer ved hjælp af det. Og der bliver tydligvis hjernet nogle frames for at "synkroniseringen med Mpeg2 er i orden", er det det samme som kavlitets tab eller er "6 frames" ubetydeligt.????

MVH

#
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu