recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VSX-919AH og BDP-320
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVSX-919AH og BDP-320

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Begge er pæne afspillere i mine øjne, så valget melle de to vil alene være PQ, da lyden jo vil køre via recieveren, og jeg går ud fra at BluRay og CD er omtrent det samme.

BD ingen forskel. Men som CD afspiller ville jeg vælge LX71

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 16:22
VSX-919AH og BDP-320 synes jeg lyder som en rigtig god beslutning (design ,kuro link ,funktionalitet ,PRIS ,størrelse) man må jo altid gå på kompromis med noget ,men alt i alt ,og lyset af pio.tv ville jeg!!!!!!
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 19:08
Hother (og evt. andre der har prøvet begge to) er der så i din mening markant forskel på DVd kvaliteten på LX-71 (alt. bdp-320) og oppo´en?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 19:42

Hother (og evt. andre der har prøvet begge to) er der så i din mening markant forskel på DVd kvaliteten på LX-71 (alt. bdp-320) og oppo´en?

Jamen, som tidligere nævnt, så afhænger det af hvad du går efter. Jeg har aldrig (måske et tilfælde) set deinterlacefejl på nogle af de Pioneer afspillere som jeg har anmeldt/prøvet.

Og som jeg skrev i anmeldelsen af Oppo BDP-83, så er forskellen mellem den anmeldte Oppo, måske størst af DVD film af lidt ringere filmoptagelser end de bedre ditto.

Nu ved jeg ikke om min egen BDP-LX91 har den samme videochip som de øvrige Pioneer afspillere, men jeg har kastet alt hvad jeg kunne finde af deinterlace test i skuffen på min afspiller - og ikke fundet fejl. Nu venter jeg så spændt på en ABT test disc (som vist er den vanskeligste) som jeg er blevet lovet - så bliver den også lagt i skuffen.

Hvis du vil kunne læne dig tilbage i stolen og sige til dig selv, at jeg har det bedste - så skal du vælge en Oppo 

Redigeret af Hother - 06-September-2009 kl. 19:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 19:58

Jeg behøver ikke have det bedste, jeg vil bare helst undgå at sidde med en afspiller til 3500, hvor jeg for 1500 mere kunne have fået en der var markant bedre (tænker stadig på DVD). Jeg betaler gerne 1500 for noget der er markant bedre, men som jeg læser rundt omkring, så er forskellen ikke markant, men jeg vil hellere høre fra folk jeg ved der har haft modellen/modellerne?

Er der en der kort kan forklare mig hvad bitstream er, og hvad det gør? Og også meget gerne om 919´eren kan dette?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 20:10

Jeg behøver ikke have det bedste, jeg vil bare helst undgå at sidde med en afspiller til 3500, hvor jeg for 1500 mere kunne have fået en der var markant bedre (tænker stadig på DVD). Jeg betaler gerne 1500 for noget der er markant bedre, men som jeg læser rundt omkring, så er forskellen ikke markant, men jeg vil hellere høre fra folk jeg ved der har haft modellen/modellerne?

Er der en der kort kan forklare mig hvad bitstream er, og hvad det gør? Og også meget gerne om 919´eren kan dette?

Det er ikke din receiver der bitstreamer, det er din afspiller. Ved bitstream sender afspilleren et lydsignal (f.eks. HD lyd) i "rå tilstand", hvorefter receiveren decoder. Det modsatte er hvor afspilleren decoder, her sendes lydsignalet (PCM) til receiveren, og denne forstærker blot lyden og sender den ud til højtalerne.

Der er så forskel på, hvor gode de forskellige enheder er til at decode HD lyd. Jeg kan sige at Oppo og LX71 gør det glimrende. Jeg kender ikke 320 evner i den sammenhæng. Tilgengæld ved jeg at LX52 også decoder flot.

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 18:54

Ok, tak for forklaringen, det var meget oplysende.

Og lækkert at du/vi ikke har fået på puklen denne gang

Du fortæller lidt om deinterlacing ovenfor, men hvordan vurderede du selve billedkvaliteten på din 71´er sammenlignet med oppo´en?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 18:57

Ok, tak for forklaringen, det var meget oplysende.

Og lækkert at du/vi ikke har fået på puklen denne gang

Du fortæller lidt om deinterlacing ovenfor, men hvordan vurderede du selve billedkvaliteten på din 71´er sammenlignet med oppo´en?

På BD ingen forskel, på ca 70% af DVD´erne ingen forskel, de resterende kan stå lidt mere klart, alternativt ikke fremvise deinterlace-fejl.

Procentsatsen er selvfølgelig ikke statistisk, men bygger kun på mine egne erfaringer

Ups så lige at du skrev min LX71, jeg har en LX91. Jeg er ikke i stand til at vurdere forskellen mellem min Pio og en Oppo, for jeg har dem ikke ved siden af hinanden. Men jeg vil alligevel mene at forskellen er lille

Redigeret af Hother - 07-September-2009 kl. 19:32
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 20:46

Øhh, hvor og hvordan slår amn egentlig source direct til?

Er det i skærmen eller BD´en?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 20:55

Øhh, hvor og hvordan slår amn egentlig source direct til?

Er det i skærmen eller BD´en?

Hvis du har et panel som er forsynet med et rigtigt godt billedbehandlingssystem - f.eks. Pioneer, så kan man ofte få et bedre DVD billede ved source direct. Billedsignalet går stortset råt og ubehandlet fra DVD´en, ubehandlet gennem receiveren, og til panelets billedbehandlingssystem.

Ved Oppo´en foretrak jeg dog typisk ved afspilning af DVD, at lade Oppo´en behandle billedsignalet, da billedet ind i mellem blev bedre her. Det gør jeg dog også ved min LX91, altså lader afspilleren behandle signalet

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 20:58

Jeg har et 5090H, men hvordan vælger jeg rent faktisk source direct?

Er det ikke en funktion jeg skal slå til og fra?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:01

Jeg har et 5090H, men hvordan vælger jeg rent faktisk source direct?

Er det ikke en funktion jeg skal slå til og fra?

Man kan på afspilleren/receiveren vælge "opløsningen", f.eks. 576i, 720p, 1080i og 1080p og source direct, så jo den kan slås til og fra, både på afspilleren og på receiveren  

Redigeret af Hother - 07-September-2009 kl. 21:02
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu