recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VSX-919AH og BDP-320
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVSX-919AH og BDP-320

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
timj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:06
Source direct er nået du slå til i din dvd/blu-ray afspiller
Anthem mrx-510
Sony vpl hw-65es, 104" Stewart ST 130
Rega R9, Jamo D6, SVS sb-2000,Oppo bdp-103eu,
Oppo bdp-83, viasat hd-boks
Pioneer Krp-500M (Kalibreret by CSN-Teknik)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af timj timj skrev:

Source direct er nået du slå til i din dvd/blu-ray afspiller

Og hvis billedsignalet går i gennem en receiver, så skal det også aktiveres her

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:23
Hvis man kører source direct vil der så være nogen PQ forskel mellem oppo´en og 320´eren?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hvis man kører source direct vil der så være nogen PQ forskel mellem oppo´en og 320´eren?

Næh - ikke i teorien

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 13:13

I manualen til 919´eren står der, at man udover hdmi skal tilslutte skærmen til recieveren med rgb, coax eller toslink for at få skræmens lyd ud af recieveren.

Hvilken forbindelsestype bør jeg vælge? 

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 13:18

Det er jo skræmmende at læse de råd der bliver givet i denne tråd

Tvhomer, var det ikke noget med at du ville have en hurtig afspiller med minimal layer change delay? Det udelukker automatisk pio lx71! Bd320 er hurtigere men lider stadig af et lang layer change delay.

Så bestem dig for hvad det er du vil have. det gør det meget nemmere at rådgive dig!

Hvis du er lige glad med delay tiden så er pio bd320 et godt valg efter min mening. Så behøver du ikke en lx71, den er langsommere og giver efter min mening ikke bedre kvalitet på ret mange område, if any.

Hvis hastighed på alle områder betyder noget, samt profile 2.0 og regions frihed samt bedste billedekvalitet på dvd så er det en oppo.

Med mindre du VIL have noget som passer ind i dit setup rent designmæssigt.

Og som jeg har skrevet til dig før, så skal du se på afspillerne IRL. Du kan ikke bruge vores råd mht billedekvalitet til ret meget! Det er dine øjne der skal bedømme om der er forskel på en pio og en oppo eller en helt 3.,  og ikke en som ikke kan se ud over sit eget grej!

Redigeret af furious jt - 08-September-2009 kl. 13:30
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:51
jeg vil lige sige at sidste gang jeg opdagede layer delay var på min BDP-FD51, jeg har lige set Mænd der hader kvinder på DVD og jeg bemærkede intet, der er kommet en ny Firmware ver. 2.34a det har gjordt min BDP-LX52 hurtigere til det hele, ,evt kan i ikke fortælle mig hvor og på hvilke DVD i har oplevet layer delay, mit råd ang OPPO el BDP-320 er at jeg selv ville vælge BDP-320
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:00
Så vidt jeg kan tælle mig frem til, er dette nu den 9. tråd oprettet af TvHomer omkring valg af afspiller.

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:03

Hej Furious

Jeg har været ude og se LX-71 i levende live, og derfor har omstændighederne ændret sig lidt, idet jeg ikke oplevede layer change problemet, som noget jeg ikke umiddelbart kunne leve med.

Kvaliteten var også ret fornuftig, og som jeg forstår på dig og de andre, der har været så søde at hjælpe mig tidligere, så er der ikke så stor forskel mellem pio-modellerne.

Oppo´en tror jeg stadig er en generelt bedre maskine, men som jeg skriver tidligere i tråden, så tror jeg ikke den er så meget bedre, at jeg vil fortryde, og slet ikke ved spource direct.

Med denne løsning bevarer jeg også det fulde pio set-up.

jugglerq - tak for dit input.

Hvis du ikke oplever layer change, så vil jeg råde dig til at lade være med at lede efter det bevist, for jeg tror den har det.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det er jo skræmmende at læse de råd der bliver givet i denne tråd

Tvhomer, var det ikke noget med at du ville have en hurtig afspiller med minimal layer change delay? Det udelukker automatisk pio lx71! Bd320 er hurtigere men lider stadig af et lang layer change delay.

Så bestem dig for hvad det er du vil have. det gør det meget nemmere at rådgive dig!

Hvis du er lige glad med delay tiden så er pio bd320 et godt valg efter min mening. Så behøver du ikke en lx71, den er langsommere og giver efter min mening ikke bedre kvalitet på ret mange område, if any.

Hvis hastighed på alle områder betyder noget, samt profile 2.0 og regions frihed samt bedste billedekvalitet på dvd så er det en oppo.

Med mindre du VIL have noget som passer ind i dit setup rent designmæssigt.

Og som jeg har skrevet til dig før, så skal du se på afspillerne IRL. Du kan ikke bruge vores råd mht billedekvalitet til ret meget! Det er dine øjne der skal bedømme om der er forskel på en pio og en oppo eller en helt 3.,  og ikke en som ikke kan se ud over sit eget grej!

Vil du være rar, at fortælle mig hvilke af mine råd der har skræmmet dig - tak

Redigeret af Hother - 08-September-2009 kl. 19:11
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:10

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så vidt jeg kan tælle mig frem til, er dette nu den 9. tråd oprettet af TvHomer omkring valg af afspiller.

Ja, og gad vide hvor mange af dine 4000 indlæg, der rent faktisk har noget med folks spm. og erfaringer at gøre.

Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:13

Vil folk ikke være søde at flytte deres indbyrdes skænderier over i en anden tråd, så denne tråd ikke også bliver ødelagt.

Hvis folk ikke har input til tråden og emnet, hvorfor blander de sig så? Er der ikke et diverse forum, hvor man kan diskutere hvor mange indlæg den ene laver eller hvor "malet" den anden er?

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu