Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
|
Sendt: 08-September-2009 kl. 16:14 |
Tilbage til topic, er der så ikke en der kan hjælpe mig med fordele og ulemper ved coax og toslink?
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 07:47 |
jugglerq skrev:
jeg vil lige sige at sidste gang jeg opdagede layer delay var på min BDP-FD51, jeg har lige set Mænd der hader kvinder på DVD og jeg bemærkede intet, der er kommet en ny Firmware ver. 2.34a det har gjordt min BDP-LX52 hurtigere til det hele, ,evt kan i ikke fortælle mig hvor og på hvilke DVD i har oplevet layer delay, mit råd ang OPPO el BDP-320 er at jeg selv ville vælge BDP-320  | Hvorfor ville du vælge BDP-320? Det eneste der er bedre ved denne fremfor Oppo'en er prisen... Som jeg ser det, er der kun ét sted, hvor Oppo'en bliver slået af andre afspillere, og det er på analog lyd, men så skal vi op i en helt anden prisklasse (Pio LX-91 og Denon 3800BD)
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 07:48 |
TvHomer skrev:
Tilbage til topic, er der så ikke en der kan hjælpe mig med fordele og ulemper ved coax og toslink? | Der burde ikke være en forskel, da begge er digitale overførsler. Dog er der noget om, at toslink er bedre ved længere afstande.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 09:35 |
Og der skal vel alligevel bruges HDMI hvis der skal overføres HD lyd.
|
 |
jugglerq
Guld medlem
Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 12:12 |
Leviathan.jk skrev:
jugglerq skrev:
jeg vil lige sige at sidste gang jeg opdagede layer delay var på min BDP-FD51, jeg har lige set Mænd der hader kvinder på DVD og jeg bemærkede intet, der er kommet en ny Firmware ver. 2.34a det har gjordt min BDP-LX52 hurtigere til det hele, ,evt kan i ikke fortælle mig hvor og på hvilke DVD i har oplevet layer delay, mit råd ang OPPO el BDP-320 er at jeg selv ville vælge BDP-320  | Hvorfor ville du vælge BDP-320? Det eneste der er bedre ved denne fremfor Oppo'en er prisen...Som jeg ser det, er der kun ét sted, hvor Oppo'en bliver slået af andre afspillere, og det er på analog lyd, men så skal vi op i en helt anden prisklasse (Pio LX-91 og Denon 3800BD) |
For det første, det er en Pioneer Receiver, hvorfor ikke lytte til 2 kanals PQLS når man hører cd, billedet via dvd og BLU-RAY er rigtigt godt,Prisen hvis den betyder noget  jeg har ikke set OPPO vs Pioneer vs Denon osv. euforien omkring OPPO er at sammenligne den gamle intel 300a der kunne overclockes, så lige pludselig var det bare den bedste Processor, men det var den bare ikke. jeg bryder mig heller ikke om kvaliteten af BLU-RAY drevet i OPPO, det er åbent og oser ikke vidre af kvalitet, men husk på det er min personlige holdning  .prøv at se nedenstående billeder
OPPO
Pioneer 320
 [
Redigeret af jugglerq - 09-September-2009 kl. 12:16
|
 |
TvHomer
Guld medlem
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 13:12 |
lunddal skrev:
Og der skal vel alligevel bruges HDMI hvis der skal overføres HD lyd. |
Ja, men jeg regner med at tilslutte BD => Reciever => TV med hdmi, og jeg mener ikke der er tilbageløb i hdmi, så hvis jeg bare skal høre lyden fra fjernsynet over recieveren, så skal der tilsluttes en lydgang (RGB, coax eller toslink) fra tv til reciever.
Da jeg selvfølgelig ligeså godt kan tage den digitale lyd, så ville jeg bare gerne høre om der var forskel på coax og toslink, og eventuelt om nogle har fundet at en af delene fungerer bedre på 5090H´eren?
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 18:18 |
jugglerq skrev:
Leviathan.jk skrev:
jugglerq skrev:
jeg vil lige sige at sidste gang jeg opdagede layer delay var på min BDP-FD51, jeg har lige set Mænd der hader kvinder på DVD og jeg bemærkede intet, der er kommet en ny Firmware ver. 2.34a det har gjordt min BDP-LX52 hurtigere til det hele, ,evt kan i ikke fortælle mig hvor og på hvilke DVD i har oplevet layer delay, mit råd ang OPPO el BDP-320 er at jeg selv ville vælge BDP-320  | Hvorfor ville du vælge BDP-320? Det eneste der er bedre ved denne fremfor Oppo'en er prisen...Som jeg ser det, er der kun ét sted, hvor Oppo'en bliver slået af andre afspillere, og det er på analog lyd, men så skal vi op i en helt anden prisklasse (Pio LX-91 og Denon 3800BD) |
For det første, det er en Pioneer Receiver, hvorfor ikke lytte til 2 kanals PQLS når man hører cd, billedet via dvd og BLU-RAY er rigtigt godt,Prisen hvis den betyder noget jeg har ikke set OPPO vs Pioneer vs Denon osv. euforien omkring OPPO er at sammenligne den gamle intel 300a der kunne overclockes, så lige pludselig var det bare den bedste Processor, men det var den bare ikke. jeg bryder mig heller ikke om kvaliteten af BLU-RAY drevet i OPPO, det er åbent og oser ikke vidre af kvalitet, men husk på det er min personlige holdning .prøv at se nedenstående billeder
OPPO
Pioneer 320
[ |
Undskyld mig, men dine argumenter er for mit synspunkt fuldstændig helt hen i vejret. 1. Du kan ikke bruge, at kvaliteten på dvd er god, når den helt sikkert er bedre på Oppo'en. (jeg ser faktisk mere Pioneers afspillere som middelmådige til dette, minus pio lx-91 som er god). 2. Blue ray billedet er altid godt, ligemeget hvilken afspiller du taler om. 3. Hvad skal vi bruge et billedet af indmaden til? Det er hvordan delene er implementeret, der er vigtigt, og det kan man ikke se ved at åbne for afspilleren. Come on, det lyder som om du siger, ja Oppoen er bedre, men Pioneeren ser bedre ud inden i ;) 4. Hvorfor sammenligne Oppo'en med en CPU? Og samtidig indirekte skrive, at Oppo'en ikke er god, det er jo to helt forskellige situationer. 5. 2 kanals PQLS - ja det er et reelt argument, men er den bedre end Oppo'en ved digital lyd? Det er som sådan ikke fordi jeg er Oppo fanboy (jeg har selv en Denon 3800BD). Jeg synes bare vi skal have nogle ordenlige argumenter
Redigeret af Leviathan.jk - 09-September-2009 kl. 18:19
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
|
Sendt: 09-September-2009 kl. 18:20 |
TvHomer skrev:
lunddal skrev:
Og der skal vel alligevel bruges HDMI hvis der skal overføres HD lyd. |
Ja, men jeg regner med at tilslutte BD => Reciever => TV med hdmi, og jeg mener ikke der er tilbageløb i hdmi, så hvis jeg bare skal høre lyden fra fjernsynet over recieveren, så skal der tilsluttes en lydgang (RGB, coax eller toslink) fra tv til reciever.
Da jeg selvfølgelig ligeså godt kan tage den digitale lyd, så ville jeg bare gerne høre om der var forskel på coax og toslink, og eventuelt om nogle har fundet at en af delene fungerer bedre på 5090H´eren? | Normalt har et tv ikke coaxiale indgange, så du må klare dig med toslink, som også skulle være ligeså godt
|
 |
TvHomer
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 09:56 |
Modtog udstyret i går, og pga. (elendig) landskamp og træning, så har jeg kun lige nået og sætte det til, og lege lidt med det.
Hvis man hdmi-tilslutter BD => Reciever => TV, kan det så passe at man ikke kan se tv med lyd fra tv´et s egne højtalere, samtidig med man feks. hører radio eller cd på recieveren?
Når jeg tænder for recieveren, så slukker lyden fra tv´ets højtalere?!
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 10:42 |
Det lyder som om HDMI-kontrol er sat til ON default i recieveren. Ind i menuen og slå det fra.
|
 |
TvHomer
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 13:25 |
OK, så det kan man altså slå til og fra?
Jeg synes også det virkede lidt mærkeligt, når man nu kan lave zone 2.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 10-September-2009 kl. 13:35 |
TvHomer skrev:
OK, så det kan man altså slå til og fra?
Jeg synes også det virkede lidt mærkeligt, når man nu kan lave zone 2.
|
Ja, HDMI-kontrol kan du slå til og fra i ALLE dine apparater
|
 |