|
VT 60 drømme brast |
Besvar |
Forfatter | |
gismo18
Ny bruger Oprettet: 21-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-November-2013 kl. 19:23 |
Lørdag var udpeget til at være skifte dag. efter 5 år rigtigt gode år med mit Pioneer KRP500-a, mente jeg det var tid til at få et større tv.
der har været mange emner og overvejelser, ikke mindst meget læsning både her på siden samt på andre fora..
og nu havde elgiganten sat Panasonic 65 vt 60 ned til 25.000. afsted gik det til Næstved med fruen og ungerne.
i første omgang blev de sendt i Toys r´us, så Far kunne rekogniserer markedet selv..
så fandt jeg et eksemplar af det meget roste VT60, det havde stået i noget tid med pause skærm fra en bluray film, the town vist nok.
hhmmm tænkte jeg. så kan vi måske få opklaret om retention problemet er løst...
og det var så her alle mine drømme om at skifte til Panasonic bristede....
jeg fik sat tvét til at vise en helt hvid side og der var MEGET tydelige "skygger" efter pausebillede.
det var ikke kun en lille smule, det var direkte skræmmende. jeg havde egentligt taget et par billeder, som desværre ikke helt retfærdigører hvor skidt "JEG" syntes det var, jeg kan desværre ikke uploade billeder i en opløsning der kan vise fænomenet tydeligt nok. men jeg kan sende til interesserede.
man kan så spørge sig selv om det er så slemt, ja det må den enkelte jo selv tage stilling til, men et tv der fremhæves som reference og til de penge det koster, også selvom det er på tilbud, så finder jeg det uacceptabelt
ØV ØV og atter ØV jeg havde faktisk overbevist konen om hvor god en ide det var at skifte, total nedtur. håber bare at alle de der har købt det nye VT 60 ikke oplever de her problemer.
da jeg kom hjem og tændte mit Pioneer, blev jeg endnu engang forelsket, lige som for 5 år siden.
og med dette tv skal jeg ALDRIG passe på, det belønner mig og min familie med det skønneste billede altid.
to bad at det kun er et 50", når nu man ønsker sig et lidt større.
god weekend til alle.
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers upload feks billederne til imageshack.us, derfra kan du så her i tråden linke til billederne og slippe for recorderes størrelseskrav
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er nu ikke noget som en kærlighedshistorie med happy end :)
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu behandler TV-forhandlere jo deres udstillingsmodeller en kende anderledes end den typiske forbruger. Kiggede for nogen tid siden hos en Pana-forhandler, og her var der DR1 logo retention hver dag, for det var bare det billede der blev vist hele tiden, men jeg fik oplyst at rententionen forsvandt igen. Det tjekkede jeg jo på ved at stille i butikken næste formiddag, og ja rententionen var væk efter at Tv´erne havde stået og vist reklamemateriale en god del af natten.
Men summa sumarum der kommer ofte retention hvis man ikke passer på sit VT60, men for mig er forsigtigheden prisen for at have et af de absolut bedste TV i dag - surt, men sådan er det, og jeg har bestemt ikke fortrudt købet af mit VT60. Og det har jeg ikke udfra den betragtning, at jeg ønsker det bedst mulige billede til BD film
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hother, er prisen ikke lidt høj hvis man er nødt til at køre zoom osv for at se en film? Er det ikke det du plejer at gøre?
Men det var måske kun i starten? |
|
Ning
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mja altså mit panel har prøvet at køre en fil med bjælker, og det skete der ikke noget ved. Men.... jeg kaldes jo John Safety af vennerne, og dette vedrører også alt mit AV-udstyr, det bliver behandlet som var det babyer Det betyder, at er det bare en "Film" som rent billedmæssigt er meget almindelig - og med bjælker, så bliver der stadig zoomet. Men er det en film som jeg har købt for f.eks. billedkvaliteten, så bliver den kørt med bjælker - . Men meget ofte så er de film jeg har købt med super billedkvalitet fra BBC, og her er det ofte i fuldskærm. Så nej jeg mener ikke prisen er for høj. Min Oppo zoomer flot uden så meget tab, underteksterne følger med op. Irriterende - men ikke for "dyrt i pris". For mig i det mindste
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gismo, der er en 60` 5090 til salg i den blå for godt 11k
Så sælg den du har og køb den så kører det............... |
|
Ning
|
|
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du tror at LED er fri for fejl, bliver du slem skuffet. Det er bare nogle andre fejl, so i længden er meget trælse Tag bare betragtningsvinklingerne på LED....S K O D Jeg er pisse træt af at Pana stopper med plasma Har mit 4. plasma og alle har været fri for logoer. |
|
E.L.
|
|
Nick_S
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man skal være meget påpasselig med at dømme retention / burn-in på en udstillingsmodel. De torturerer simpelthen plasma skærmene i butikkerne. Det er virkelig ærgerligt og skræmmer mere end det informerer. Den model du har set kan snildt være glemt natten over med samme menu i en måned i træk, og det kan ikke engang din Pioneer tåle.
Så lad dig ikke afskrække på grund af det. Besøg du hellere et Panasonic Center hvor der (som oftest) er lidt mere styr på hvordan en plasma skærm skal behandles, og se hvor fantastisk et billede du kan få. Jeg kender mange der har VT60, INGEN af dem har problemer med retention, og ingen tager særlige forholdsregler, derimod er flere af dem ivrige konsol-gamere. |
|
Agent Orange
Junior bruger Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
Må hellere lige give mit besyv med. Jeg har en 55vt60 til at hænge på væggen, og det bliver brugt som et hvert andet tv. Jeg ser NFL med tilhørende logo i flere timer, jeg ser fodbold med selvsamme logo og jeg ser film uden hverken at zoome eller andet hejs. Jeg har endnu til gode at opdage retention eller lign.
Dog kan blæserstøjen godt irritere fra tid til anden, hvis jeg tager mig selv i at lytte efter den. |
|
gismo18
Ny bruger Oprettet: 21-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Alle
tak for de mange bemærkninger og beskrivelser af de oplevelser de har eller har fået fortalt.
MEN det har ikke overbevist mig, jeg tør altså bare ikke smide 25 kilo efter et tv som kan have retention efter en hel dag med DR1, og så kan det godt være at det går væk efter et stykke tid. (natten over....), det er for mig bare ikke godt nok.
jeg er samtidigt glad for at flere ikke oplever retention problemer på deres VT60, men så vidt jeg husker var det heller ikke alle der havde problemer med VT50 modellen, (eller ikke så problemet :-))
jeg må vente og se hvad der sker med OLED i fremtiden, for jeg er enig i at LED bestemt også har sine svage sider.
og ja jeg har set at der er brugte tilsalg, men skal jeg kigge den vej skal det være et KRP-600a og ikke til 25.000 :-)
god dag til alle
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |