Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ukke
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 20:28 |
Underligt med burn-in på VT20. Min kæreste har "tæsket" vores G20, og der er næsten ikke engang tendens til retention. Måske er der en fejl i/på fosforen i din VT20?
|
 |
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 20:54 |
Ukke skrev:
Underligt med burn-in på VT20. Min kæreste har "tæsket" vores G20, og der er næsten ikke engang tendens til retention. Måske er der en fejl i/på fosforen i din VT20?
|
Der er ikke en fejl, det er den nye type fosfor til reduktion af slør, der er synderen. Denne blev introduceret, som en vital del, for at imødegå crosstalk ved 3d. Som det ser ud i dag, har man reduceret problemet på den nye VT30, som desværre ikke hjælper uheldige VT20 ejere. Mit indtryk er dog, at de sene VT20 modeller ( fra sep. 2010 ), var / er noget bedre end de tidlige.
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
 |
JeTex
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 21:07 |
tvkartoffel skrev:
Hej. Da jeg skrev mit andet indlæg havde jeg ikke set at du havde kørt med farve slides. Hvis de ikke kan få det væk er der højest sandsynligt tale om permanent burn in. Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft succes med at bruge myrekrig til at fjerne burn in med. Surt men desværre nok sandt. Ring til Panasonic og hør hvad de har at sige til deres forsvar. Ang sorte fastbrænte bjælker. De opstår fordi panelet ikke slides ensartet. Jeg har i begge sider af min skærm en smal stribe med en smule "burn in" der skyldes at jeg i en periode havde kørt uden overscan, hvilket resulterer i at en lille stribe yderst til højre og venstre ikke bliver brugt. Panelet er derfor ikke slidt lige så meget der som resten af panalet og har derfor en anden lysstyrke. Man kan selvfølgelig diskutere om det skal kaldes for burn in ( det gider jeg ikke!). Men faktum er at det somme tider er synligt og at det ikke er muligt at få væk med myrekrig eller andet. MVH tvkartoffel
|
Du fjerner ikke retention / burn in på 24 timer. Kør burn in wash natten over i dagevis, undgå de kanaler hvor du har dine logoer fra ( eller stræk billedet / zoom1 ), hvis der pinedød skal ses tv fra disse kanaler. Mit eget tv, bliver behandlet som skrøbeligt porcelæn. Ser stort set ikke alm. tv på det, eller rettere, er begyndt nu efter 250 timers brug uden logoer o.lign. I dag, efter 1½ times film på CanalDigital, ses skyggen af logoet i ca. 5-10 min. De ældre pana plasmaer, og dem uden den nye fosfor, skal skamp.... før det går galt. Jeg så aldrig skyggen af noget på PZ800, og gjorde intet for at undgå det. I dag overvejer jeg et billedkompromis ala Sony HX920 serien, så slipper man da for spekulationerne omkring retention / burn in.
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
 |
Carsten Selleri
Bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 21:19 |
JeTex skrev:
tvkartoffel skrev:
Hej. Da jeg skrev mit andet indlæg havde jeg ikke set at du havde kørt med farve slides. Hvis de ikke kan få det væk er der højest sandsynligt tale om permanent burn in. Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft succes med at bruge myrekrig til at fjerne burn in med. Surt men desværre nok sandt.
Ring til Panasonic og hør hvad de har at sige til deres forsvar.
Ang sorte fastbrænte bjælker. De opstår fordi panelet ikke slides ensartet. Jeg har i begge sider af min skærm en smal stribe med en smule "burn in" der skyldes at jeg i en periode havde kørt uden overscan, hvilket resulterer i at en lille stribe yderst til højre og venstre ikke bliver brugt. Panelet er derfor ikke slidt lige så meget der som resten af panalet og har derfor en anden lysstyrke. Man kan selvfølgelig diskutere om det skal kaldes for burn in ( det gider jeg ikke!). Men faktum er at det somme tider er synligt og at det ikke er muligt at få væk med myrekrig eller andet.
MVH
tvkartoffel |
Du fjerner ikke retention / burn in på 24 timer. Kør burn in wash natten over i dagevis, undgå de kanaler hvor du har dine logoer fra ( eller stræk billedet / zoom1 ), hvis der pinedød skal ses tv fra disse kanaler.
Mit eget tv, bliver behandlet som skrøbeligt porcelæn. Ser stort set ikke alm. tv på det, eller rettere, er begyndt nu efter 250 timers brug uden logoer o.lign. I dag, efter 1½ times film på CanalDigital, ses skyggen af logoet i ca. 5-10 min.
De ældre pana plasmaer, og dem uden den nye fosfor, skal skamp.... før det går galt. Jeg så aldrig skyggen af noget på PZ800, og gjorde intet for at undgå det.
I dag overvejer jeg et billedkompromis ala Sony HX920 serien, så slipper man da for spekulationerne omkring retention / burn in. |
Okay, vil jeg prøve. Kender du/andre til nogle burn-in wash slides, som måske er bedre egnet end simple farve slides, og som man kan smide på et usb stick?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 21:21 |
Har du set recordere's download?
|
 |
JeTex
Guld medlem
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 21:26 |
Carsten Selleri skrev:
JeTex skrev:
tvkartoffel skrev:
Hej. Da jeg skrev mit andet indlæg havde jeg ikke set at du havde kørt med farve slides. Hvis de ikke kan få det væk er der højest sandsynligt tale om permanent burn in. Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft succes med at bruge myrekrig til at fjerne burn in med. Surt men desværre nok sandt.
Ring til Panasonic og hør hvad de har at sige til deres forsvar.
Ang sorte fastbrænte bjælker. De opstår fordi panelet ikke slides ensartet. Jeg har i begge sider af min skærm en smal stribe med en smule "burn in" der skyldes at jeg i en periode havde kørt uden overscan, hvilket resulterer i at en lille stribe yderst til højre og venstre ikke bliver brugt. Panelet er derfor ikke slidt lige så meget der som resten af panalet og har derfor en anden lysstyrke. Man kan selvfølgelig diskutere om det skal kaldes for burn in ( det gider jeg ikke!). Men faktum er at det somme tider er synligt og at det ikke er muligt at få væk med myrekrig eller andet.
MVH
tvkartoffel |
Du fjerner ikke retention / burn in på 24 timer. Kør burn in wash natten over i dagevis, undgå de kanaler hvor du har dine logoer fra ( eller stræk billedet / zoom1 ), hvis der pinedød skal ses tv fra disse kanaler.
Mit eget tv, bliver behandlet som skrøbeligt porcelæn. Ser stort set ikke alm. tv på det, eller rettere, er begyndt nu efter 250 timers brug uden logoer o.lign. I dag, efter 1½ times film på CanalDigital, ses skyggen af logoet i ca. 5-10 min.
De ældre pana plasmaer, og dem uden den nye fosfor, skal skamp.... før det går galt. Jeg så aldrig skyggen af noget på PZ800, og gjorde intet for at undgå det.
I dag overvejer jeg et billedkompromis ala Sony HX920 serien, så slipper man da for spekulationerne omkring retention / burn in. |
Okay, vil jeg prøve. Kender du/andre til nogle burn-in wash slides, som måske er bedre egnet end simple farve slides, og som man kan smide på et usb stick? |
I servicemenuen på dit tv, er der mulighed for valg af sort/hvid ruller samt forskellig farve slides. Her kan den uøvede dog lave stor skade. Her på sitet kan du downloade software til dvd brænding, ved ikke om dette er bedre, end det du bruger nu. Her findes både den sort/hvide burn in wash, samt farve slides til korrekt ældning af fosforen.
|
|
 |
Carsten Selleri
Bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 22:42 |
Kampus:
Men de ISO og Nero formater de er i, kan jeg vel ikke se på tvet over et usb stick?
JeTex:
Hvordan får man adgang til service menuen, og er det nemt at finde rullefunktionen derinde?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-April-2011 kl. 22:52 |
Det aner jeg ikke en dyt om. Har aldrig haft brug for nogen form for wash
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2368
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 00:36 |
JeTex skrev:
|
Det er godt nok trist. Et tv er en ganske almindelig brugsgenstand, og det burde ikke være nødvendigt at behandle det som skrøbeligt porcelæn.
|
 |
Langbær
Ny bruger
Oprettet: 28-April-2011
Sted: århus
Point: 1
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 03:32 |
Det er godt nok trist. Et tv er en ganske almindelig brugsgenstand, og det burde ikke være nødvendigt at behandle det som skrøbeligt porcelæn. [/QUOTE]
Kan kun være enig, jeg har også været nødsaget til at flytte mit udstyr ind i soveværelset til LCD tvét det gælder især ps3 som er en rigtig plasma dræber
|
Samsung 50" stuen Sony 40" soveværelset WD TV Boxee Box Marantz 6004 Bose Dobbelt cube Sony blu-ray 365 Pc/media center pt6/12GB ram/AMD 5850 CrossFire (HDMI)
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19682
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 06:12 |
Langbær skrev:
Kan kun være enig, jeg har også været nødsaget til at flytte mit udstyr ind i soveværelset til LCD tvét det gælder især ps3 som er en rigtig plasma dræber |
Hvad er det der dræber plasmaet? Min Wii har ikke efterladt sig spor, det samme har DR1 heller ikke. Klaus
|
|
 |
akas
Super bruger
Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Point: 361
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 06:33 |
aldrig om jeg ville have plasma der er alt for mange ting man skal passe på