Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 07:53 |
Jeg ville prøve en tom analog kanal og så lad den køre på "myrekrig" der
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1759
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 09:02 |
moho skrev:
I en anden tråd handlede det om eneret til et eller andet, man nu havde skrevet.
Lad mig komme med dette her forslag.
Når skygge af kanal9s logo og den slags, der hvor samme nu ligger placerede på ens skærm.
Nu er den 1. april passeret, dette lader jeg nu ligge.
Det man ligesom har brug for, det med et indbrændt logo.
I stil med noget software, eller en slags ekstra billed-layer (Hentet fra GIMP billedbehandlingen), samme ekstra billede layer skal da ligesom ændre på indbrændingen. Fra hvilken kanal det nu er opstået.
Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorledes dette evt. skulle gøres. Men bare tro noget kan fjernes på andre beskrevne måder (her har jeg aldtid haft problemer).
At samme stationer nægter ændre herpå, dette har jeg accepteret for Århundreder siden  |
Overvejer lidt hvad det er du propper i piben? ;) Det ser ud til at være sjovt.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19682
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 10:50 |
akas skrev:
aldrig om jeg ville have plasma der er alt for mange ting man skal passe på |
Så undrer det mig at mit halvgamle plasma ikke er gået i stykker endnu..... Klaus
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 10:55 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 11:03 |
|
 |
hunt
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 14:42 |
KlausDM skrev:
Så undrer det mig at mit halvgamle plasma ikke er gået i stykker endnu.....
Klaus
|
Klap dig selv på ryggen og råb højt hurra!  Det eneste, du har været, er heldig...
Jeg har selv samme problem som trådstarteren og er meget påpasselig med alt mit udstyr.
Panasonic var lodret ligeglade for 1½ år siden med mit x10, og siden har de fyret 10.000 mand, så mon ikke de stadig er rimeligt indifferente? 
|
 |
hunt
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 14:44 |
Dog er forbrugerklagenævnet positive over for at tage en sag op omkring burn-in, men jeg orker ikke...
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 14:47 |
Tja, enten er KlausDM heldig, eller du er uheldig :-)
mvh en heldig person (eller måske en ikke-uheldig)
|
mvh Christian
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 14:54 |
hunt skrev:
Dog er forbrugerklagenævnet positive over for at tage en sag op omkring burn-in, men jeg orker ikke... |
Det er jo ikke en fejl eller mangel på tv'et, hvis der kommer burn-in.
Dette er taget fra manualen fra VT20
"Lad ikke et stillbillede blive stående i lang tid Dette bevirker, at billedet forbliver på plasmaskærmen (“billedbibeholdelse”). Dette regnes ikke for en fejlfunktion og dækkes ikke af garantien. Typiske stillbilleder ●Programnummer og andre logoer ●Billede vist i 4:3 indstilling ●Videospil ●Computerbillede For at forhindre billedbibeholdelse, sænkes kontrasten automatisk efter et par minutter, hvis der ikke sendes nogen signaler eller udføres nogen betjeninger. "
Tror ikke der er så meget at hente hos forbrugerklagenævnet
|
 |
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 14:59 |
hunt skrev:
Dog er forbrugerklagenævnet positive over for at tage en sag op omkring burn-in, men jeg orker ikke... |
Der tages forbehold for burn in i manualen, denne fastslår, at det ikke er en fejl ved tv. Derimod fejlbetjening, idet der beskrives hvordan man undgår "fejlen". En sådan sag via forbrugerklagenævnet, vil efter min opfattelse være tabt på forhånd.
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
 |
morten_b
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 184
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 15:00 |
Sploink skrev:
hunt skrev:
Det er jo ikke en fejl eller mangel på tv'et, hvis der kommer burn-in.
Dette er taget fra manualen fra VT20
"Lad ikke et stillbillede blive stående i lang tid Dette bevirker, at billedet forbliver på plasmaskærmen (“billedbibeholdelse”). Dette regnes ikke for en fejlfunktion og dækkes ikke af garantien. Typiske stillbilleder ●Programnummer og andre logoer ●Billede vist i 4:3 indstilling ●Videospil ●Computerbillede For at forhindre billedbibeholdelse, sænkes kontrasten automatisk efter et par minutter, hvis der ikke sendes nogen signaler eller udføres nogen betjeninger. "
Tror ikke der er så meget at hente hos forbrugerklagenævnet |
Nu skal et fjernsyn kunne tåle normalt brug. Det inkluderer kigning af kanaler med kanallogo. Hvad forhandlere og producenter måtte skrive har ikke nødvendigvis den store værdi. Jeg mener derfor ikke, at det generelt kan afvises, at der kan være en sag omkring burn-in. Personligt har jeg på mit aldrende men glimrende PV70 endnu ikke oplevet permanent burn-in, men der kan da ses en skygge, hvis man har haft stationære elementer stående i lang tid, men skyggen går væk i løbet af få minutter. Det må man leve med (og kan også opleves på LCD), men permanent burn-in skal man selvfølgelig ikke leve med.
|
 |
JeTex
Guld medlem
Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
|
Sendt: 29-April-2011 kl. 15:05 |
Carsten Selleri skrev:
Kampus:
Men de ISO og Nero formater de er i, kan jeg vel ikke se på tvet over et usb stick?
JeTex:
Hvordan får man adgang til service menuen, og er det nemt at finde rullefunktionen derinde?
|
"Rullerne" i servicemenuen fandt jeg ved et tilfælde, men noterede mig ikke ( desværre ) fremgangsmåden. På samme måde faldt jeg over de farvede slides. Jeg søgte timetælleren i servicemenuen, denne fandt jeg med opskrift fra Google.
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
 |