recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT20 Burn-In problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVT20 Burn-In problem?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

I en del manualer, kan der stå, " kør ikke med meget høj hastighed over en lang periode".
Jow, jow, det er rigtigt. Nu kender jeg ikke baggrunden til ovenstående løsrevne citat, men nu er det også decideret livsfarligt at køre ved høj hastighed. Jeg ved ikke om, der nogenside er dokumenteret dødsfald ved burn-in på plasma skærm? Selvfølgeligt skal der nok være en amerikaner, der fra tid til anden er kommet galt afsted... Tongue

I min MC manual står der noget ligende, her må man ikke køre ved samme omdrejninger i længere tid før først olieskift. Kan man skifte olie på en plasmaskærm? Smile

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 11:54
I min manual til bilen står der at man skal køre forsigtigt de første 500 km, da bremserne ikke virker optimalt!!! Tænk engang LOL
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Nu er det jo ikke sket ved at jeg har ladet tvet stå med stilbillede af Canal9 i dagevis, eller at jeg udelukkende har set gamle VHS bånd i 4:3 format. Mit Burn-in er forekommet ved ganske normalt brug af tvet, udelukkende under THX godkendte indstillinger, og hvis producenten kan frasige sig ansvaret for det, synes jeg at der er noget galt.
Men jeg må prøve at give dem et ring mandag og høre hvad de har at sige. Det kan ikke passe at man skal behandle et fjernsyn anno 2010 som et stykke porcelæn.
Held og lykke med telefonopkaldet! Det får du brug for... SVJV og efter egne oplevelser, grænser panasonics support til at holde en hånd over et tændt stearinlys i 15-30min for derefter at forvente, at ens fjernsyn bliver lavet - og at der iøvrigt bliver varig fred i verden.

Jeg troede Samsungs support var inkompetent, men da jeg prøvede panasonics, syntes det, at stupiditetens ydereste grænser var blevet rykket kun for, at jeg skulle føle mig dum.

Tag fat i din forhandler. Alt andet lige har forhandleren noget nemmere ved at kommunikere med panasonic på et niveau, som ikke begrænser sig til: "Har du prøvet at genstarte?"
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Troede egentlig "burn-in" var et overstået kapitel. Oplevede det aldrig på min PX80, og har heller ikke oplevet det på min G20 (7-9-13, banke under bordet).

Er det bare et generelt problem på VT20?

tror desværre pan, ikke har været så heldig med den nye fosfor til 3D
den sidder så vidt jeg ved kun i en vt20
på en G20 er der nemlig ikke nogen ny fosfor
har tidligere skevet lade være med at købe noget 1 generation
det er så desværre for sent i denne sag
i testen af en vt30 skriver Rasmus også der er mindre retention

I vores GT30 anmeldelse proklamerede jeg, at retention (midlertidig fastbrændelse) var sænket i forhold til sidste års VT20 model, der desværre havde tendens til retention – i PS3-spil for eksempel. GT30 havde også en smule retention, men jeg nævnte samtidig, at det ikke er noget der bør bekymre synderligt.
det samme med vt30

så ja en vt20 er ikke heldig med (midlertidig fastbrændelse)
nu oven i hatten rigtig burn in

Redigeret af xcardman - 30-April-2011 kl. 14:26
Til top
meyhoff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Sweden
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2011 kl. 13:26
Har du haft kontakt med Panasonic Danmark ?

I så fald, hvad sagde de til dit problem ?
Meyhoff

Sony KD-55X8505
Sony RHT-G900
Sony PS3/PS4/PSVITA
Surface Pro 7+ i7 256GB
Apple iPhone Xr
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 19:39
Vi venter spændt! Har du gjort noget ved det? :-)
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 12:26
blot til info, jeg har " burn-in  / retention" på min G20 jeg har kørt break-in og først efter et 1/2 år skruet lidt op for kontrast 40 og lys +2 jeg bruger THX mode ved alle inputs. nu er det forbudt at se TV2 News. når jeg ikke bruger det sætter jeg den til den interne wash da den her på siden ikke virkede, det har hjulpet en smule, men slet ikke nok. det er da fandens at det sker,  mange inputs i forskellige tråde siget at der ikke er problemer med burn-in på nutidens Plasma paneler det passer bare ikke.Thumbs Down  PS. det er svært at tage billeder af det men jeg har prøvet

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 13:10
Hej , udover wash , så prøv at skifte jævnligt på overscan til/fra , så passer det med at logoerne ikke er samme sted , så vil jeg tro at det hurtigt går væk....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 16:03
Jeg siger det lige igen: Jeg håber snart, at der er nogen som hiver Panasonic igennem hele processen med forbrugerstyrelsen, de trænger til at blive sat på plads!
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 16:06
Der er ingen tvivl hos mig, TV2 NEWS står klart i det grønne.

Det er ikke godt. Og selv i vores verden af idag er det umuligt for TV2 "Flytte deres tekst engang imellem".  Angry 

Redigeret af moho - 23-Maj-2011 kl. 16:08
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 18:31
de billeder ser godt nok lidt voldsomme ud med tv2 logo.. det er skuffende at man skal ha så meget bøvl med de forskellige producenter...

jeg har derfor altid valgt forsikring på mine plasma, PV60 hjalp det meget med purple snakes, px80 fik jeg skiftet panel på forsikring, pixelfejl og burn-in. og har det igen på min nye LG pk950 og det er lige hentet pga. pixelfejl og dirty screen...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 19:00

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

px80 fik jeg skiftet panel på forsikring, burn-in.

Hvordan pokker bar du dig ad med det, jeg har kun haft let Retention (Forventet), men det er da alt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu