|
VT50 burn in eller retention? |
Besvar | Side <1 9101112> |
Forfatter | |||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jer er 100 % opmærksom på at risikoen er større ved at orbiter ikke er slået til, skifter ofte kanal og som sagt har THX været koblet på fra dag 1 Har nu kørt i min. 600 timer og der er ingen logoer. Igen: du har i princippet ret, men man kan godt koble orbiter fra, hvis man er bevist på det. DET HAR jeg BEVIS på (indtil videre) |
|||
E.L.
|
|||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|||
Lars_M
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er konklusionen ikke at det er et lotteri om man får retention på panasonics 2012 skærme? Kan høre nogen får burn-in/retention ligegyldigt hvor påpasselige de er, og andre slipper selvom de behandler deres tv 'normalt'.
Selv har jeg haft et lowend Panasonic 2011 og så har jeg et LG pk760n.. ingen af disse to skærme har haft problemer med burn-in/retention selvom jeg har behandlet skærmene helt almindeligt.
Så til dem der siger 'væn dig til problemerne eller undgå plasma': stram nu op venner, der er intet belæg for at det forholder sig sådan! Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention. |
|||
E. Larsen
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jer er 100 % opmærksom på at risikoen er større ved at orbiter ikke er slået til, skifter ofte kanal og som sagt har THX været koblet på fra dag 1 Har nu kørt i min. 600 timer og der er ingen logoer. Igen: du har i princippet ret, men man kan godt koble orbiter fra, hvis man er bevist på det. DET HAR jeg BEVIS på (indtil videre) [/QUOTE] Du er heldig lige som jeg også blev med min VT30 i anden omgang, men derfor kan man godt være fornuftig også, og jeg er ikke bekendt med at der er ulemper med pro indstillinger, tvært i mod lader det til at et bedre billede kan opnås.[/QUOTE] Jeg har også et VT30i alrummet som har kørt med THX i snart 2 år Ingen logoer...100 VT50 Pro 1: Jeg vil da lytte til de mange vise ord, og kører nu nogle dage med dette for at se om man kan vende sig til dette i lyse rum. Skærmen kommer jo snart på arbejde Tennis fra Paris, Wimbledon og Touren Ellesr tilbage til THX |
|||
E.L.
|
|||
winberg2
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2011 Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så fik jeg sat skærmen op og tilsluttet.
Og jeg må bare sige: Intet mindre end et fantastisk billede - seriøst!
Out-of-the-box synes jeg faktisk, billedet står temmelig godt. Skal så til at lege lidt med de forskellige indstillinger.
Blæserne siger nada - siger og skriver nada. Jeg skal have ørene helt om på bagsiden for at høre en meget svag brummen, hvis man da kan kalde det for det. I praksis vil jeg sige, det er lydløst.
|
|||
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Super fedt. Lad mig os endelig høre dine erfaringer efterhånden som du får brugt det
|
|||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention Ingen 2012 skærme er fejlfri Pana 2012 VT50 er bedre en 2011 VT30 (har dem begge) Det eneste "større problem for nogle" er fastbrænding af logoer Ellers er VT50 det bedste der er lavet, bedre end Pio... |
|||
E.L.
|
|||
ubeslutsom
Bruger Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er da også et temmelig stort problem, at man ikke kan se visse kanaler mere end 45-60min om ugen. Ikke meget ved kun at se en halv fodboldkamp eller et enkelt set af en tenniskamp ugentligt. Og så i flere dage efter kunne se dele af logoet på lys baggrund. Og det vel og mærke selvom tv'et har kørt i mange hundrede timer.
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er da også et temmelig stort problem, [/QUOTE]
SVAR: Et kæmpe problem, enig ps Det er vel ikke sådan at du kan anvise en anden skærm med samme billedkvalitet uden logoer ? vi er nogle tusinder der har ledt temmelig længe Kravet er at alle serere inden for 30 grader til siderne skal kunne se et godt og ikke forvrænget billede. Hvis du kommer med en skærm som ovennævnte tilfalder der dig selvfølgelig en bonus af en passende størrelse. at man ikke kan se visse kanaler mere end 45-60min om ugen. Ikke meget ved kun at se en halv fodboldkamp eller et enkelt set af en tenniskamp ugentligt. Og så i flere dage efter kunne se dele af logoet på lys baggrund. Og det vel og mærke selvom tv'et har kørt i mange hundrede timer. |
|||
E.L.
|
|||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
E.Larsen hvorfor kan du ikke bare bruge knappen: "Svar med citat", og så huske at skrive efter der står [citat]? Det er helt umuligt at finde hoved og hale i dine indlæg.
|
|||
E. Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har et problem med min pc, det er en gammel traver jeg har lånt kort tid Tak for du bemærkede det |
|||
E.L.
|
|||
frold
Bruger Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har store problemer med burn in af logoer på min, og nu må det være nok.
Jeg har kontaktet Panasonic support for at reklamere over produktet. Redigeret af frold - 03-Marts-2013 kl. 22:21 |
|||
mvh
Frederik TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb |
|||
Besvar | Side <1 9101112> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |