|
VT50 burn in eller retention? |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Forfatter | ||
Høxbro ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så oplevede jeg lige kraftig retention på skærmen igen, da jeg lige ville tjekke for softwareopdatering. Det stod der måske 2 min, og kunne derefter tydeligt se "softwareopdatering" henover skærmen.. Har taget mig en beslutning, om at benytte min 45 dages returret til komplett.dk. Noget jeg først kom til at tænke på idag, måske var en mulighed. Selvom jeg er forelsket i VT50 ![]() Hvis alt går i iorden, overvejer jeg at købe mig et WT50 model istedet for. Nogle der kan anbefale dette TV?
Redigeret af Høxbro - 14-December-2012 kl. 13:07 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Spørg brugeren "flemminglarsen". Han er vist rigtig godt tilfreds med WT50
|
||
![]() |
||
Høxbro ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 47 |
|
Tak for råd
![]() |
||
![]() |
||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
|
Den kiggede jeg også selv på, da jeg skulle skifte VT50 ud. Valgte dog Samsung ES8005, den var både billigere (i mit tilfælde) og den er flottere (imo). Med sølvkanten, kan den faktisk godt have en snert af VT50 i designet ![]() Kan ihvertfald anbefale dig også at kigge på Samsung :)
|
||
![]() |
||
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1188 |
|
Kan jer som har/har haft problemer med TVet poste jeres indstillinger.
Så er der bedre mulighed for at vurdere om indstillingerne spiller ind, eller om det bare er lotteri hvorvidt man får et OK panel eller ej. Med venlig hilsen Søren |
||
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
||
![]() |
||
|
Hmmmm..Har lige været i Panasonic Center, for at tage en kig på WT50 modellen. Den hang ved siden af VT50. WT50 er uden tvivl et lækkert TV men synes godt nok at billedekvaliteten er noget bedre på VT50. Måske er det bare mig, og en tilvænningssag. Når jeg får pengene retur fra komplett.dk har jeg 15000 til et nyt, så synes det er fristende bare at køre i Pana centeret og købe mig et nyt VT50, og håbe panelet ikke er "dårligt" . På den anden side..Er jeg uheldig igen vil jeg bare ærge mig!
![]() Vil tage et kig på Samsung ES8005 også, som Gunraf anbefaler. |
||
![]() |
||
|
Har kørt med THX Cinema profilen, og skruet lidt ned for kontrast. Men ellers: Kontrast: 35 Lysstyrke: 0 Farve: 30 Skarphed: 4 Levende Farve: Fra Eco: Fra P-NR: Fra Men pixelorbiter stod så til auto.. ![]() Burde nok have fulgt Flatpanels indstillinger? ![]() |
||
![]() |
||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
|
Jeg benyttede flatpanels indstillinger ;) Netop hvor pixelorbiter var slået til, da jeg havde læst om folk, som havde haft problemer med THX. Derudover havde jeg skruet yderligere ned fra kontrasten.
Redigeret af Gunraf - 14-December-2012 kl. 19:52 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Held og lykke :) Jeg var så heldig, at 55ES8005 kostede 14999, og havde selv givet 14745 for 50VT50. Derfor var der jo ikke stor difference og gik endda 5" op
![]() |
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|
Jeg kører også med flatpanels indstillinger samt den hother kører/kørte med hvor kontrast er sænket til 30 men sharpness er oppe på 5 (giver faktisk et bedre billed på bluray) ellers er den ligesom flatpanels. Retention efter hvid skrift på mørk baggrund - har jeg ikke bemærket den store forskel - det er blot en no go på dette panel.
|
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
|
Også som udgangspunkt indstillinger fra flatpanels her. Med lidt ændringer undervejs f.eks IFC på minimum for at reducere DFC. Og lys 2-5 trin ned pga fejl i mørke områder. Farve også lidt ned, da det hjalp på de lige lovlig Sidney Lee farvede ansigter. Har haft kontrasten helt nede på 5-10, hvilket hjalp en smule, men ikke meget. Og jeg har skiftet mellem mange forskellige kanaler, og yderst sjældent mere end en time af gangen, da jeg primært ser serier el andre programmer på 40-60min og så en enkelt superligakamp om ugen. Ja og så tennis, hvor jeg var nødt til at zoome. Men selv linierne omkring banen blev hængende. For tiden bruger jeg normal, farve varm også med reduceret farve, skarphed og lys på mit lånte tv, da det anbefales på AVForums. Men jeg ved ikke, om det har den store effekt, udover at billedet bliver mere grynet. Det lånte tv er meget mindre sart, men der er da lidt retention at se i reklamepauserne, og hvis jeg ser en problemkanal 1-2 timer et par dage i træk kan logoet ses nogle dage. Har testet det 3 timer i træk på Eurosport (fodbold så ikke mange reklamepauser), og der kunne logoet ses en uge efter. Men store fremskridt i forhold til mit eget, der ikke kunne tåle 1½times tennis med mange reklamepauser og kontrast på 10. Til gengæld har det lånte så to store grønne plamager (green blobs?)
Jeg forstår simpelthen ikke, at der er nogle, der på AVForums skriver, de kan spille 8 timer i træk flere dage i træk uden problemer. Enten er de meget heldige eller også trænger de til at få tjekket synet.
Er også ved at overveje et bytte til WT50 el DT50 (ifølge en test jeg læste bedre til at håndtere bevægelse end WT50?!) alt efter hvad forhandleren tilbyder. Men jeg ved ikke, om der er mere dybde i billedet end på SONY HX720, hvor jeg syntes billedet var alt for fladt og kunstigt? Jeg er dog også ret træt af DFC, som jeg åbenbart er en af de uheldige, der ser. Underligt nok så jeg det ikke de første 3 uger. Hvis/når man er så heldig at få kæmpet sig igennem indkørings-/hærdningsperioden, der åbenbart kan tage mindst 2000 timer, uden at miste forstanden og uden permanent skade på skærmen, hvor meget kan den så tåle? Jeg ser en del tennis, men desværre er Eurosport og Kanal8 logoerne jo helt håbløse ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |