|
VT50 - erfaringer efterlyses |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tja går ud fra mit eget tv som har kørt mere end 1000 timer så ja det er jeg ganske sikker på....og det er ikke blevet bedre end fra dag 1!
Redigeret af kennethbrdk - 19-Februar-2013 kl. 20:11 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Så jeg har nævnt utallige gange, så har jeg passet rigtigt godt på mit VT50, og har derfor ikke oplevet re-tension eller noget andet. I dag ser jeg DR og TV2 programmer og flere andre, dog ikke de der kanal 5, 6 osv (de interessere mig heller ikke), uden at tage særskilt hensyn mere, og oplever ikke problemer. meeennn.... mit Pana er vel også oppe omkring 2000 timer.
Men i dag er jeg super glad for mit VT50, har et fantastisk billede, og er glad for at jeg alligevel beholdte mit VT50.
![]() |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Jeg siger det igen: jeg mener at dem så har store problemer med retension, burde have lavet en klage sag til Pana. da de paneler må have en defekt. Prøv at spørge samtlige butikker i DK der har et stående og spørg om de har retension og endog burn in? Statistisk er det meget få der vil have den fejl....ergo en fejl og der skal klages. Jeg har selv gået og kigget på det i 3 Kbh´ske Hi-Fi klubber og der har ikke været skyggen af et problem!
Så til 11: KØØØØB! :-) Ps. sorry, da det ikke var en erfaring. Jeg vil ikke starte en diskussion.
|
||
![]() |
||
winberg2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2011 Status: Offline Point: 40 |
|
Det er utroligt så forskellige erfaringer, folk har med det. Jeg har selv snakket med nogle, som aldrig har haft problemer med VT50, og som har børn med deraf følgende "belastende" brug af tv'et.
Iøvrigt tak til alle jer andre for jeres input. Og bliv endelig ved med at komme med flere betragtninger/observationer. Jeg har næsten 100% besluttet mig.
|
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|
Jeg oplever ved panoreringer, at det bliver helt sløret f.eks tekst, ansigter, mursten på et hus m.m.. Jeg har dog også bemærket det på projektoren i den lokale bio, så ved ikke om jeg blot er ekstrem eksponeret for det, men damn det er belastende at se på (og ja har slået ALT fra på skærmen). Desuden har jeg også oplevet ved f. eks., at en bil kører fra den ene side af skærmen til den anden, at der forekommer ghosting og den behøver endda ikke at køre særligt stærkt før det forekommer. Men igen jeg vil gerne indrømme, at jeg er hysterisk hvad angår panoreringer og bevægelser og derfor er jeg skuffet over, at en topmodel ikke gør det bedre.
|
||
![]() |
||
|
Ja eller så er der bare nogen der ser det nemmere end andre, men f.eks kanal 6 logoet er hammer nemt at se efter 20-25 min. - det går selvfølgelig væk igen men kan tage op til en time og derfor har man jo ikke lyst til at se f.eks en hel fodbold kamp uden at zoome, men så kan man da trøste sig med at tv3 sport snart overtager rettighederne til PL
![]() |
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Velkommen til klubben af "Tilfredse VT50 ejere" som trådstarter efterlyser Jeg har kørt 1500 timer og læst manualen, passet på de første 200-300 timer ved jævnlige kanalskift Det er mit 5. Pana og har aldrig oplevet logoer...100 Igen: kun positive tilbagemeldinger ![]() |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
|
Jeg har et 65 VT50 som jeg fik lige før jul. Jeg er yderst tilfreds med det. Jeg oplever ingen langvarig retention ol.
Jeg ser dog heller ikke særlig meget tv - primært bruger jeg det til afspilning på mit mediecenter hvor der jo ikke er logoer og lige fra tv selskaberne. Jeg har også passet på fra starten da jeg har læst historier om hvor nemt det er at få burn in. Jeg har også brugt break-in DVD her fra recordere. Mht. alle de negative kommentarer om hvor nemt det er at få burn-in, skal du altid huske på at folk som har haft problemer, er mange gange mere tilbøjelige til at gøre højlydt besked på det, hvorimod dem som bare er tilfredse ikke siger noget. Tænk over det. Jeg udskiftede mit Pio 427XD med mit VT50 - og jeg kan kun give min varmeste anbefaling af TV'et. Alt står sublimt derpå, selv SD tv kanaler er jeg enormt imponeret over. Lyden er helt fornuftig, jeg bruger dog selv min soundbar til alt lyd, men det gør ikke tv'ets lyd dårligere. Fjernbetjening er helt forfærdelig. Hvorfor Pana ikke laver noget bedre forstår jeg simpelthen ikke.
|
||
![]() |
||
JesperCph ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Status: Offline Point: 36 |
|
Jeg har også nogle gange issues med panoreringer. Det kan ske ved meget hurtige vandrette panoreringer (f.eks. et boligprogram der lader kameraet tage en 270 graders rotation rundt i stuen.) Der knækker billedet kortvarigt i 2 stykker. Det sker dog ret sjældent.
|
||
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3 Sonos |
||
![]() |
||
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
|
Mit var på værksted og fejlede iflg dem ikke noget. Kom dog tilbage med et tydeligt forværret DR logo, der efter en uge ikke var væk. Dem jeg kiggede på i butikken havde også mørke skygger efter DR og TV2 logoer, men jeg ved selvfølgelig ikke, hvor ofte de har skiftet kanal. Det ses ikke hele tiden, men er nemt at se, når der kommer en lys skærm eller allerværst en himmel på skærmen. Butikken havde ikke lagt mærke til problemer med deres, før jeg påpegede de mørke skygger. Men byttede uden vrøvl til et WT50, selvom de altså ikke mente mit eksemplar fejlede noget. Så nej det regnes ikke for en fejl.
|
||
![]() |
||
@lex ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 242 |
|
Hører også gerne om, hvor den kan købes til den pris :-) PM :-)
|
||
![]() |
||
winberg2 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2011 Status: Offline Point: 40 |
|
Flere steder nævnes, at lysintensiteten godt kunne være kraftigere. Er det noget, I har lagt mærke til. Generer det, at den ikke er så lysstærk som andre tv på markedet?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |