recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

VT60 hvorfor er der så lidt diskussion (erfaringsudveksling) om dette TV?
 
Ja - hvorfor er der så stille omkring dette TV - der er da normalt mange flere indlæg om nye topmodeller fra Panasonic på denne tid af året?
 
Er det fordi der kun er få der har købt?
Er det fordi mange venter fordi man ved at priserne falder efter nogle få månder?
Er det fordi der kun er få forbedringer i forhold til sidste års modeller?
Er det fordi der har bredt sig en skræk for burn-in (hvad er erfaringerne så hos dem der har VT60)?
Er det fordi man har skiftet teknologi (LED/LCD)?
Er det fordi tidligee tilhængere af Panasonic er gået over til andre mærker?
(det kan godt være at jeg har overset nogle af de tråde der har været)
 
Måske er jeg bare pessimistisk, men når jeg læser i diverse fora, til dels også i udlandet men især i Danmark, så får jeg indtrykket af at interessen for high-end billedkvalitet er dalende helt generelt. Start en tråd om target-kurver for en surround-receivers rumkorrektion, og så har vi straks 20 siders skænderi om hvad der er rigtigt og forkert. Gør det samme om et TV's gammakurve, og så får man 3-4 "det lyder spændende" indlæg, og så er tråden død. Men jeg har ikke noget særligt godt bud på hvorfor det er sådan. Men jeg synes det er mere bredt end bare et spørgsmål om hvor mange der lige køber Panasonic's topmodel. Der er også mange der har nævnt at de har købt store Samsung, Sony, LG eller Sharp modeller, men jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set nogen beskrive på mere end to linier hvad de synes om billedkvaliteten.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af DavidHimself DavidHimself skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

...og så er jeg heller ikke helt tilfreds med panoreringer på den.

Jeg tror helt klart der må være tale om et indstillingsproblem - eller også er jeg mindre kritisk Wink jeg har et familiemedlem med en VT50'er, og der er bestemt ingen problemer med panoreringer, farver eller noget som helt andet Clap
 
Tja har prøvet alt og har slået alt fra på tv' et og min oppo kører source direct og har også ladet den stå til 1080p - resultatet er det samme - tror måske der bare er nogen der er mere eksponeret overfor de narrestreger de enkelte tv laver...
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

VT60 hvorfor er der så lidt diskussion (erfaringsudveksling) om dette TV?
 
Ja - hvorfor er der så stille omkring dette TV - der er da normalt mange flere indlæg om nye topmodeller fra Panasonic på denne tid af året?
 
Er det fordi der kun er få der har købt?
Er det fordi mange venter fordi man ved at priserne falder efter nogle få månder?
Er det fordi der kun er få forbedringer i forhold til sidste års modeller?
Er det fordi der har bredt sig en skræk for burn-in (hvad er erfaringerne så hos dem der har VT60)?
Er det fordi man har skiftet teknologi (LED/LCD)?
Er det fordi tidligee tilhængere af Panasonic er gået over til andre mærker?
(det kan godt være at jeg har overset nogle af de tråde der har været)
 
Måske er jeg bare pessimistisk, men når jeg læser i diverse fora, til dels også i udlandet men især i Danmark, så får jeg indtrykket af at interessen for high-end billedkvalitet er dalende helt generelt. Start en tråd om target-kurver for en surround-receivers rumkorrektion, og så har vi straks 20 siders skænderi om hvad der er rigtigt og forkert. Gør det samme om et TV's gammakurve, og så får man 3-4 "det lyder spændende" indlæg, og så er tråden død. Men jeg har ikke noget særligt godt bud på hvorfor det er sådan. Men jeg synes det er mere bredt end bare et spørgsmål om hvor mange der lige køber Panasonic's topmodel. Der er også mange der har nævnt at de har købt store Samsung, Sony, LG eller Sharp modeller, men jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set nogen beskrive på mere end to linier hvad de synes om billedkvaliteten.
Hej Otto.
Ja men jeg tror i virkeligheden der er mange der ikke ser et middelmådigt LED-TV som værende lige så slemt som et super plasma med burn-in / retention.
Personligt sprang jeg jo fra Pioneer LX508D til mit nuværende Samsung 9005 LED TV.
Jeg har skrevet lidt om det hist og her, men det er ikke den store respons, så derfor bruger jeg ikke tid på det.
Jeg så, modsat en mini-anmeldelse herinde, IKKE noget fantastisk "out of the boks" billede , men ved hjælp af egen smag og diverse justeringer, så er jeg nu en MEGET glad ejer af en LED-TV.
Når jeg ligefrem skriver MEGET glad, så er det nok fordi det i virkeligheden overgår mine forventninger.
Jeg er ikke super entusiast , men dog kræsen i forhold til farver og sortniveau, og det næste jeg skal prøver at justere er TV'ets til tider irriterende tendens til at justere lyset i hak når der kommer mørke scener. Regner med at slå den feature fra og se om det bliver bedre sådan.
Dette er dog kun et irritationsmoment ved meget mørke scenerWink
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 12:39
ved ikke synes tv niveauet er steget meget, de fleste tv har i dag, en tæt på ok THX indstilling, og kvaliteten er stigende.
 
jeg synes kalibreringen fra fabrikkens side er steget meget.
 
Jeg hører selv en generel frygt for plasma, pga. erfaringer og oplevelser. mine forædre købte et LGpk950 som har en smule retention, og efter denne tur købte deres vennepar en VT50 som blev rost til skyerne, de personligt har hadet dette tv pga. hvad jeg vil kalde BURNIN...
 
der er RIGTIGT mange som har været plasma tilhængere der har skiftet over til LCD de sidste par måneder, især på de udenlandske forums. simpelthen pga. forrige panasonic generation af Plasma tv ikke har været brugbare..
 
Det med kommentarer om at man hvert 15 minut skal køre diverse sne billeder for at forhindre retention, hvem vil egentligt gøre dette.
 
Jeg har været tæt på VT50 og 60, og jeg vil rigtig gerne købe tv´et, men har så dårlige erfaringer med både pioneer 43" plasma jeg havde (en af de ikke fullhd plasmaer) og 42" efterfølger + VT10 så tør jeg simpelthen ikke længere. (eneste gode plasma jeg har haft er en beovision 4)
 
tror reelt kun man brænder sine kunder af et vist antal gange, så får de nok.
 
Personligt tror jeg at det bliver W905 i år, pga. billedkvalitet, men også fordi det er et tv med næsten ingen Inputlag, hvor Samsung desværre er ved at vise en kedelig tendens selv i spilmode.
 
Man har i utallige år talt retention og burnin væk
man har haft sortniveau som er blevet drastisk forringet efter et par 100 times brug
og enorme mængder buzzing
blæser støj problemer.
 
Det sjove er, billede folket stadig roser tv´et som reference.. ja.. det er det, men i et kort øjeblik, og så er sandssynligheden for at man står med et produkt som man er utilfreds med stort.
 
JEG skal dog indrømme jeg ikke selv har ejet et VT50/60 jeg har anbefalet folk at se på det, og kender en del der har købt panasonics plasma´er de sidste år. jeg har været på LCD og projektor de sidste par år, pga. jeg brændte mine fingre alt for meget, på de tidlige generationer.


Redigeret af Rasmusdc - 28-Maj-2013 kl. 12:43
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

ved ikke synes tv niveauet er steget meget, de fleste tv har i dag, en tæt på ok THX indstilling, og kvaliteten er stigende.
 
jeg synes kalibreringen fra fabrikkens side er steget meget.
 
Jeg er meget enig i at fabriksjusteringerne - ikke standard-indstillingen men typisk "film" indstillingen - er blevet meget bedre. Jeg er også enig i at gennemsnits-niveauet er steget væsentligt, men jeg er IKKE enig i at "toppen af poppen" er blevet væsentligt bedre de sidste 5 år. Men dét der undrer mig er, at det lader som om at fordi bund-niveauet er steget, så er der mindre interesse for top-niveauet. I virkeligheden burde entusiasterne vel udnytte dét at kvaliteten generelt er steget, til at få endnu bedre kvalitet. Jeg oplever det som om de fleste bruger det til at få OK kvalitet billigere. Ikke at der er noget som helst galt i dét, det undrer mig bare at der er så få tilbage der jagter det ultimative.
 
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg hører selv en generel frygt for plasma, pga. erfaringer og oplevelser. mine forædre købte et LGpk950 som har en smule retention, og efter denne tur købte deres vennepar en VT50 som blev rost til skyerne, de personligt har hadet dette tv pga. hvad jeg vil kalde BURNIN...
 
der er RIGTIGT mange som har været plasma tilhængere der har skiftet over til LCD de sidste par måneder, især på de udenlandske forums. simpelthen pga. forrige panasonic generation af Plasma tv ikke har været brugbare..
 
Min kommentar var ikke møntet specifikt på plasma. Men jeg har nu talt med rigtigt mange der udtaler at de stadig er super glade for deres Pioneer, så jeg køber ikke helt dén med at folk generelt er blevet "brændt" af plasma. Jeg tror mere på at mens bund-niveauet er steget, så er top-niveauet ikke steget bemærkelsesværdigt (om overhovedet). Derfor er det simpelthen blevet kedeligt at være high-end TV entusiast i mine øjne. Fremskridtet mht. THX indstillinger og generelt bedre grund-indstillinger er jo ikke noget som en "rigtig" high-end entusiast har nogen glæde af, for hans TV bliver jo kalibreret manuelt under alle omstændigheder.
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 13:19
Meget enig med Rasmus og Skyum. Folk gider det bare ikke mere og jeg kan godt forstå dem. Det er eddermaneme surt at investere mange tusinde kr i noget som man konstant skal sidde og være nervøs for eller som udvikler synlige skavanker som ikke engang er omfattet af garantien. Plasma ser ud til at have fået større problemer end tidligere og LCD er i mellemtiden blevet bedre, så de fleste vælger nok "bare" at leve med den lidt ringere billedkvalitet. Det ville jeg også gøre. Sidst jeg var i den lokale radio/TV havde alle de udstillede Panasonic Plasma tydelige plamager fra kanallogoer. Det var der ikke nogen af de andre der havde. Highend eller ej så gad jeg ikke have sådan et TV. Jeg er overbevist om at grunden til at ingen skriver om VT60 er fordi der ikke er nogen der har gidet købe et. I hvert fald ikke nogen af den der normalt skriver vidt og bredt om deres nyerhvervelser.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 13:50

Det forklarer jo stadig ikke hvorfor Panasonic nørderi så ikke er erstattet af LED nørderi.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det forklarer jo stadig ikke hvorfor Panasonic nørderi så ikke er erstattet af LED nørderi.

Jo men det tror jeg så også sker, således har jeg da selv rodet i farver, kontrast mm. og jo ikke valgt den billige model.
Mange fra min omgangskreds der har Samsung 8005/55 eller lignende , hænger det bare op og tager det som det kom fra kassen, og her har jeg jo opbygget MINE fordomme mod LED, i det jeg synes det var ganske forfærdeligt.
Jeg sidder nogle gange og tænker hvad der var bedre ved mit Pioneer, og hånden på hjertet, jeg KAN ikke finde noget der irriterer mig med min lille nyeWink
Jeg skal så lige nævne at jeg ALDRIG havde problemer med Burnin/ retention på min Pioneer LX 508D.
 
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det forklarer jo stadig ikke hvorfor Panasonic nørderi så ikke er erstattet af LED nørderi.


 
Jeg var ikke klar over at jeg skulle forklare dét, men jeg vil da gerne prøve :-)
 
Du skriver selv at mange tv er blevet en del bedre i bio-mode, end de har været tidligere. Som i at mange TV tidligere ikke var til at holde ud at kigge på uden at blive kalibreret. Du har selv kalibreret mange tv for hvad du nok vil kalde videoentusiaster. Jeg læser, at det du mener er, at de mange der tidligere fik kalibreret deres TV var meget interesserede i at få den absolut bedste kvalitet ud af deres TV. Det er du self. den nærmeste til at vide noget om, men tanken slår mig at målet med at få kalibreret måske i virkeligheden var at få billedet "godt nok", frem for "perfekt". Jeg har selv været turen igennem med at ældre Plasma der ikke var til at holde ud at kigge på. Det blev kalibreret, af mig, og er nu netop "godt nok" til at jeg stadig kan glæde mig over det. For mig havde kalibrering på den måde ikke ret meget at gøre med videonørderi. Det havde noget at gøre med at fabriksindstillingerne ikke kunne bruges som de var. Tanken er så at der naturligt vil blive færre og færre "videonørder" efterhånden som fabriksindstillingerne bliver gode nok til at flere og flere kan leve med dem som de er.
 
Håber det er forståeligt.. :-)
 

Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:20
@ Skyum
 
Nu så jeg lige hvilket TV du har købt. Du burde seriøst overveje at få en til at kalibrere dit TV, eller evt selv sætte dig ind i hvordan man gør og investere det det koster i tid, software og hardware. Min lille erfaring med kalibrering er at det er tæt ved umuligt at komme i ordentligt i mål hvis man ikke har noget at måle med. Sammenlignet med købsprisen ville jeg sige at det nok ville være pengene eller indsatsen værd.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:49
Jeg har gennem tiderne set TV der var forkert justeret rundt omkring i folks hjem.
 
Med digitaliseringen og fladskærme er billedkvaliteten steget markant hos hr og fru kakkelbord.
 
Det er ikke mange år siden vi gloede på et TV billede med sne og skygger. Skulle man se en film var det VHS.
 
Nu har vi Bluray og HDTV
 
Billedkvalitet på et standard TV kan gøre de fleste tilfreds i dag.
 
Når det er sagt.......
 
Panasonic opfinder TVet en gang om året. Der er grænser for hvad man kan udvikle på et år.
 
Jeg spår en snarlig død for plasma. Til gengæld har jeg store forventninger til OLED.
 
Når OLED bliver til at komme i nærheden af, skal du nok få diskussion for alle pengene.
 
SmileSmileSmile
 
 


Redigeret af Mufti - 28-Maj-2013 kl. 14:49
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

  
Du skriver selv at mange tv er blevet en del bedre i bio-mode, end de har været tidligere. Som i at mange TV tidligere ikke var til at holde ud at kigge på uden at blive kalibreret. Du har selv kalibreret mange tv for hvad du nok vil kalde videoentusiaster. Jeg læser, at det du mener er, at de mange der tidligere fik kalibreret deres TV var meget interesserede i at få den absolut bedste kvalitet ud af deres TV. Det er du self. den nærmeste til at vide noget om, men tanken slår mig at målet med at få kalibreret måske i virkeligheden var at få billedet "godt nok", frem for "perfekt". Jeg har selv været turen igennem med at ældre Plasma der ikke var til at holde ud at kigge på. Det blev kalibreret, af mig, og er nu netop "godt nok" til at jeg stadig kan glæde mig over det. For mig havde kalibrering på den måde ikke ret meget at gøre med videonørderi. Det havde noget at gøre med at fabriksindstillingerne ikke kunne bruges som de var. Tanken er så at der naturligt vil blive færre og færre "videonørder" efterhånden som fabriksindstillingerne bliver gode nok til at flere og flere kan leve med dem som de er.
 
Håber det er forståeligt.. :-)

 
Det tror jeg sådan set du har fuldstændigt ret i.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu