recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:12
Ja der er ikke meget tegn på at der er ved at ske noget revolutionerende, men det er påfaldende at der slet ikke ser ud til at være reel interesse i det. Alle smartløsninger jeg har set indtil videre har virket meget halvhjertede og påklistrede, og de lider alle sammen af opdaterings problemet. Det er nok ikke helt skævt at det skal komme fra nogen der slet ikke laver TV selv, men som har erfaring med at lave software. Uden at jeg overhovedet ved om det kan lade sig gøre så undrer det mig at der ikke er nogen der har forsøgt sig med f.eks. et android baseret TV.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Ja der er ikke meget tegn på at der er ved at ske noget revolutionerende, men det er påfaldende at der slet ikke ser ud til at være reel interesse i det. Alle smartløsninger jeg har set indtil videre har virket meget halvhjertede og påklistrede, og de lider alle sammen af opdaterings problemet. Det er nok ikke helt skævt at det skal komme fra nogen der slet ikke laver TV selv, men som har erfaring med at lave software. Uden at jeg overhovedet ved om det kan lade sig gøre så undrer det mig at der ikke er nogen der har forsøgt sig med f.eks. et android baseret TV.

Var det ikke det man forsøgte med Google tv, hvor bl.a. Sony var med inde over.. Som jeg lige husker det, var det en bragede fiasko. Men folk må rette mig, hvis jeg tager fejl :)
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Var det ikke det man forsøgte med Google tv, hvor bl.a. Sony var med inde over.. Som jeg lige husker det, var det en bragede fiasko. Men folk må rette mig, hvis jeg tager fejl :)

Jo nu du siger det. Ved dog ikke hvorfor det ikke blev en succes, men hvis jeg ikke husker helt galt var det ikke et TV. Det var en boks og igen var det, som jeg husker det, en halvfærdig løsning. Jeg tror heller ikke googleTV projektet er dødt. I hvert fald kan man stadig se en Sony-boks på googleTV hjemmesiden.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 14:54

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jo nu du siger det. Ved dog ikke hvorfor det ikke blev en succes, men hvis jeg ikke husker helt galt var det ikke et TV. Det var en boks og igen var det, som jeg husker det, en halvfærdig løsning. Jeg tror heller ikke googleTV projektet er dødt. I hvert fald kan man stadig se en Sony-boks på googleTV hjemmesiden.

Det var sonys nsx serie. Men jo du har ret i, at der kom mange halve løsninger, som ikke levede op til forventningerne. Har desværre aldrig selv prøvet android som smart tv. Men mon ikke det kommer til at være mere almindeligt, virker til folk er glade for deres androiid-stik.

For at vende tilbage til vt60, er der nogen her, som har købt det?
Til top
Van Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Van Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:17
Med hensyn til VT60 (VT65) er det nu ikke fordi der er musestilleSmile På avforums er de allerede nået til tråd nummer 4 på VT65. Langt de fleste er meget begejsteret, mange af dem der har købt VT60/65 er tidligere Kuro, VT30 og VT50 ejere, samt Samsung LED ejere.

Redigeret af Van - 29-Maj-2013 kl. 15:20
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Van Van skrev:

Med hensyn til VT60 (VT65) er det nu ikke fordi der er musestilleSmile På avforums er de allerede nået til tråd nummer 4 på VT65. Langt de fleste er meget begejsteret, mange af dem der har købt VT60/65 er tidligere Kuro, VT30 og VT50 ejere, samt Samsung LED ejere.

Indgangs spørgsmålet er helt korrekt VT60 og manglende tråde

KU MAN TÆNKE SIG AT Panasonic har lukket hullet, så
"fastbrændte logoer" PÅ NOGLE VT50 skærme m.fl. er en saga blot ?
NB.
Skriver nogle skærme...mange har ingen problemer
E.L.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 15:56
Det skal du ikke regne med er en saga blot.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Van Van skrev:

Indgangs spørgsmålet er helt korrekt VT60 og manglende tråde

KU MAN TÆNKE SIG AT Panasonic har lukket hullet, så
"fastbrændte logoer" PÅ NOGLE VT50 skærme m.fl. er en saga blot ?
NB.
Skriver nogle skærme...mange har ingen problemer

I starten hed det sig, at der ingen IR var overhovedet. Men nu begynder flere at have problemer med de mørke skygger. En skriver, at den kortvarige IR er reduceret i forhold til VT50, mens den langvarige (de mørke skygger, som nogle kalder Burn-In) er det samme. Jeg havde foretrukket det var omvendt. Kan sagtens leve med et lysende logo i nogle timer, men ikke de forbandede mørke skygger, der er uger, dage el måneder om at forsvinde.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 08:54

Har de måske få kedelige oplevelser med burn-in på VT50/VT60 (for VT60 er det vel en frygt indtil videre) lettere ved at brede sig på nettet end alle dem der ingen problemer har haft (man bliver jo sur og gal når man køber så dyr en vare og problemet ikke er dækket af garantien og der ingen hjælp er at hente nogen steder så skal man jo af med sin vrede og skuffelse et sted - måske flere steder) – er der nogen der har pålidelige tal fra branchen? Er der ikke nogen af tillægsforsikringerne der dækker burn-in? (for god ordens skyld skal jeg nævne at jeg ingen idé har om hvad der er op og ned i dette spørgsmål)

Er de uheldige de mest aktive debatører - er man lige så hurtig til at melde sig ind i et forum og oprette indlæg, hvis man kun har gode oplevelser?

Redigeret af chico - 30-Maj-2013 kl. 10:49
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det er svært at spå om fremtiden

Er der indlæg med burn-in / logo problemer på VT60 ?

S.U.
E.L.
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 10:16

S.U.

Det behøver Sploink nu ikke. Du kan bare læse den side der kommer frem hvis du trykker på linket ovenfor. Alene på den ene side er der tre forskellige brugere der skriver at de har IR (Image Retention, for dem der ikke lige ved det).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 10:23

S.U.

Det behøver Sploink nu ikke. Du kan bare læse den side der kommer frem hvis du trykker på linket ovenfor. Alene på den ene side er der tre forskellige brugere der skriver at de har IR (Image Retention, for dem der ikke lige ved det).

IR...ok
Måske man sku holde sig til burn-in...som de fleste vist anvender når VT50 skal svines til
E.L.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu