recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60/ZT60 clean op af væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60/ZT60 clean op af væggen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VT60/ZT60 clean op af væggen
    Sendt: 04-Juli-2014 kl. 09:53
Den store dag hvor jeg skal hænge mit TV op på væggen nærmer sig.

Jeg vil gerne ha den helt ind på væggen, som var den boltet direkte på væggen, men med måske 5mm luft mellem bagplade og gipsvæggen.

Men tænker på om det bliver et problem med blæserne bag på fjernsynet?
Nogen der har haft gjort det samme og oplevet at fjernsynet blev for varmt eller at blæsersummen blev forværret.
Mvh Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:19
Det synes jeg godt er synd, at sætte dit lækre TV clean op af vægen. Tænk på at det skal have luft for at afkøle komponenterne. Den lidt køligere luft kommer nede fra og skal op - ind og ud igen - varm. 

Du kan desuden opleve at TV´et vil støje mere  - igen pga. manglende afkøling. (Dette udsagn stammer fra en Panasonic tekniker).

Jeg kan være helt græsk katolsk over hvorledes man behandler sit grej. Jeg har ind i mellem bare svært ved at forstå, at folk ikke kan forstå, at der skal være en fornuftig bevægelse af luften omkring et TV. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:26
Du har helt ret. Derfor jeg vil hører om det giver problemer før jeg fræser vægbeslaget ind i væggen så det er plant. :)
Hvor langt hang dit vt60 fra væggen? Fandt du nogen anbefaling på afstand mellem væg og bagplade?

Det skal lige nævnes at jeg har en "niche" på 40x25 cm bag fjernsynet så stikkontakt, antennestik og data stik sidder 7 cm dybere end væggen som tver skal skrues fast på.
Det vil nok hjælpe på køling.

Mvh Thomas
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Du har helt ret. Derfor jeg vil hører om det giver problemer før jeg fræser vægbeslaget ind i væggen så det er plant. :)
Hvor langt hang dit vt60 fra væggen? Fandt du nogen anbefaling på afstand mellem væg og bagplade?

Det skal lige nævnes at jeg har en "niche" på 40x25 cm bag fjernsynet så stikkontakt, antennestik og data stik sidder 7 cm dybere end væggen som tver skal skrues fast på.
Det vil nok hjælpe på køling.

Din manual foreskriver hvad Panasonic mener afstanden skal være.

Jeg har altid haft - og også nu 8 cm til vægen. Køling skal såvidt jeg ved være uhindret hele vejen. Et par "skruhuller" her og der kan jeg ikke rigtigt se undskylder noget som helst. Du skulle som jeg kan se det, aldrig have valgt et plasma som kræver væsentligt mere afkøling end et LEDConfusedConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:39
Du skal ha min 1,5 cm bag TV'et for at opretholde naturligt luftflow. Mit originale Pioneer beslag har den afstand. Bruger dog et fra HN, der har 7,5 cm, som der stod i Pana manualen i 2007.

Det med at "klæbe" et TV op ad væggen må vente til du får oled. Her er der ingen problematisk varme fra panelet, der skal ledes væk. Der er sikkert varme fra de øvrige komponenter, men de ligger jo i en box under TV'et.

Redigeret af Kampus - 04-Juli-2014 kl. 11:02
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal ha min 1,5 cm bag TV'et for at opretholde naturligt luftflow. Mit originale Pioneer beslag har den afstand. Bruger dog et fra HN, der har 7,5 cm, som der stod i Pana manualen i 2007

Panasonic foreskriver såmænd 10 cm i deres 2014 manual for et TX-58AX800EWink
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du skal ha min 1,5 cm bag TV'et for at opretholde naturligt luftflow. Mit originale Pioneer beslag har den afstand. Bruger dog et fra HN, der har 7,5 cm, som der stod i Pana manualen i 2007

Og det er fuldstængigt overdrevet. Der står også noget med 30-40 cm hele vejen rundt om reciever. Alt sammen for at firmaerne kan helgardere sig over for US retsager.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og det er fuldstængigt overdrevet. Der står også noget med 30-40 cm hele vejen rundt om reciever. Alt sammen for at firmaerne kan helgardere sig over for US retsager.

Det er muligt. Men den ovennævnte Panasonic tekniker, som er meget erfaren inden for reparation af fladskærme udtalte på et tidspunkt, at han også læser med på siden her, og siger at det er en flok knaldperler der ikke aner noget som helst om teknik, funktion og afkøling, når man vil cleane et TV op med meget lidt afstand til en væg. Og jeg må indrømme, at jeg følger hellere en erfaren fladskærmstekniker end visse råd her på siden.LOL

Redigeret af Hother - 04-Juli-2014 kl. 10:56
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 11:05
Nu ER den jo ikke hængt op clean på væggen endnu. Så ingen grund til at skrive noget så modbydeligt som at jeg burde købe et led istedet. :)

Jeg har snakket med min kloge lokale pana forhandler som solgte mig tvet, og han har et beslag som giver 18mm luft. Og bruger jeg det, dækker al garanti forsat.

Men takker for svar og råd.

Mvh Thomas
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 11:06
Man kan jo altid gå med både livrem og seler, og så alligevel snuble i snørebåndene :-D

Når Pioneer lavede et beslag til deres plasmaskærme med kun 1,5 cm luft, så må jeg stole på det er tilstrækkeligt.

Redigeret af Kampus - 04-Juli-2014 kl. 11:06
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 11:11

Man kan jo altid gå med både livrem og seler, og så alligevel snuble i snørebåndene :-D

Når Pioneer lavede et beslag til deres plasmaskærme med kun 1,5 cm luft, så må jeg stole på det er tilstrækkeligt.
Jo, men nu har jeg jo selv haft Pioneer, hele 3 faktisk, og jeg kan huske at jeg på et tidspunkt sendte en mail til Pioneer om netop det pågældende vægbeslag. Svaret var noget i retningen af, at beslaget var produceret med baggrund i kundeefterspørgsel, men i garantisager var det brugermanualens anvisninger om afstand der var den gældende. Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Jeg har snakket med min kloge lokale pana forhandler som solgte mig tvet, og han har et beslag som giver 18mm luft. Og bruger jeg det, dækker al garanti forsat.

Men takker for svar og råd.

Prøv for en sikkerheds skyld at spørge Panasonic Nordic om de 18mm luft reelt holder i en garantisag. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu