recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60/ZT60 clean op af væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60/ZT60 clean op af væggen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 20:30
Jeg har købt adskillige Pana Plasma hos mit lokale Pana center, hvor jeg bad om et passende Vogels beslag til væg. De leverede et beslag, hvor der er 2,5 cm luft. Selv om manualen skriver 8 cm. Det har virket uden problemer.

J
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Jeg har snakket med min kloge lokale pana forhandler som solgte mig tvet, og han har et beslag som giver 18mm luft. Og bruger jeg det, dækker al garanti forsat.

Men takker for svar og råd.

Prøv for en sikkerheds skyld at spørge Panasonic Nordic om de 18mm luft reelt holder i en garantisag. Smile

Hvordan skulle Panasonic kunne se hvor langt fra væggen mit tv hænger ved en evt. garanti sag? (hvis altså ikke der er tale om onsite besøg)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Jeg har snakket med min kloge lokale pana forhandler som solgte mig tvet, og han har et beslag som giver 18mm luft. Og bruger jeg det, dækker al garanti forsat.

Men takker for svar og råd.

Prøv for en sikkerheds skyld at spørge Panasonic Nordic om de 18mm luft reelt holder i en garantisag. Smile

Hvordan skulle Panasonic kunne se hvor langt fra væggen mit tv hænger ved en evt. garanti sag? (hvis altså ikke der er tale om onsite besøg)

Jo det kan man faktisk. Visse elektroniske komponenter ødelægges på forskellig måde ved overheating - som normalt opstår når en enhed ikke bliver korrekt afkølet. Kondensator kan være et godt eksempel. Omvent så ødelægges komponenter grundet manglende køling - afhængig af forbrugsmønstre naturligvis, ofte først efter garantiperiodens udløb - men alligevel. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 22:31
Nu findes der mange ting i servicemenuen, tænk hvis der også var en temperatur sladrehank.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 22:49
En forhøjet temperatur betyder jo ikke nødvendigvis at TV'et er monteret tæt på en væg....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 06:24

Jeg arbejder med reklamationer i elektronikforretning der bla. Sælger panasonic og jeg har for et par år siden set et par panasonic der blev afvist på en reklamation over larm og periodisk sluk af sig selv. Værkstedet  afviste grundet at det formentlig hang for tæt på væggen, så det blev for varmt hvilket gjorde at blæserne kørte ekstra og psu blev for varm.. det var uden onsite service, men kunden havde self oplyst at det hang på væggen.

-Dennis.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Jeg arbejder med reklamationer i elektronikforretning der bla. Sælger panasonic og jeg har for et par år siden set et par panasonic der blev afvist på en reklamation over larm og periodisk sluk af sig selv. Værkstedet  afviste grundet at det formentlig hang for tæt på væggen, så det blev for varmt hvilket gjorde at blæserne kørte ekstra og psu blev for varm.. det var uden onsite service, men kunden havde self oplyst at det hang på væggen.

-Dennis.

"Værkstedet  afviste grundet at det formentlig hang for tæt på væggen"

Du kan nok godt regne med, at hvis jeg fik den besked tilbage på et TV der var sendt ind tl reklamation, så ville det ikke være det sidste ord der var sagt i den reklamationssag.

Forbrugerklagenævnet ville hurtigt få en mail, så måtte de tage stilling til om "formegentlig"  er nok til at afvise en reparation Smile

Nu hænger, og har ingen af mine tidligere eller evt. kommende TV, hængt meget tæt på væggen, så ville nok ikke selv få problemet Smile
Lars B

Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 23:52

"Værkstedet  afviste grundet at det formentlig hang for tæt på væggen"

Du kan nok godt regne med, at hvis jeg fik den besked tilbage på et TV der var sendt ind tl reklamation, så ville det ikke være det sidste ord der var sagt i den reklamationssag.

Forbrugerklagenævnet ville hurtigt få en mail, så måtte de tage stilling til om "formegentlig"  er nok til at afvise en reparation Smile

Nu hænger, og har ingen af mine tidligere eller evt. kommende TV, hængt meget tæt på væggen, så ville nok ikke selv få problemet Smile

Det kan jeg godt forstå ville jeg også selv gøre ;) .
Må indrømme at jeg ikke kan huske hvad sagerne endte med men ihvertfald ikke forbrugerklagenævnet, har nok været et kompromis af en art.

Problemet med forbrugerklagenævnet er jo bare at det tager så forbandet lang tid før man får en afklaring.
Men man ville sikkert få medhold hvis man fx. Har købt ophænget sammen med tvet burde forhandler oplyse hvis de ikke må bruges sammen.. Eller hvis det ikke er gjort klart nok i manual at det ikke må hænge tættere end x cm fra væggen..

Jeg ville umiddelbart ikke være så bekymret med mindre man lukker af hele vejen rundt om tvet også, men hvis der er blæsere i skal man nok forvente højere blæseniveau.
-Dennis.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 01:20
Som jeg nævnte i mit første indlæg, så er jeg grundlæggende ret lige glad med, om folk sætter deres TV tæt op af en væg. Producentere angiver typisk i brugermanualen hvor tæt et TV må ophænges til en væg- og de anvisninger følger jeg - og har altid gjort det.

Hvad jeg så nok ikke kan forstå er de mennesker som vil udsætte deres dyre indkøbte paneler (TV) for en ganske unødvendig risiko for overophedning og hvad deraf kan følge.

Man kan komme med mange fidusspørgsmål til emnet, at en forhandler/producent ikke endelig kan afgøre ditten og datten i en reklamationssag - men personligt vil jeg aldrig løbe risikoen, hvorfor skulle jeg dog det. 

Redigeret af Hother - 13-Juli-2014 kl. 01:21
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 09:21

Som jeg nævnte i mit første indlæg, så er jeg grundlæggende ret lige glad med, om folk sætter deres TV tæt op af en væg. Producentere angiver typisk i brugermanualen hvor tæt et TV må ophænges til en væg- og de anvisninger følger jeg - og har altid gjort det.

Hvad jeg så nok ikke kan forstå er de mennesker som vil udsætte deres dyre indkøbte paneler (TV) for en ganske unødvendig risiko for overophedning og hvad deraf kan følge.

Man kan komme med mange fidusspørgsmål til emnet, at en forhandler/producent ikke endelig kan afgøre ditten og datten i en reklamationssag - men personligt vil jeg aldrig løbe risikoen, hvorfor skulle jeg dog det. 
Thumbs UpThumbs Up
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 16:07

Det vil jeg nu heller ikke. Derfor jeg oprettede tråden!!

Redigeret af ThomasNorge - 13-Juli-2014 kl. 16:11
Mvh Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu