recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VU+ box og Selfsat H30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VU+ box og Selfsat H30

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VU+ box og Selfsat H30
    Sendt: 16-November-2022 kl. 17:21
Vi skal i januar flytte ind i noget nybyggeri, hvor TDC har lagt fibernet i vejen, som vi bliver koblet på, hvilket man jo ikke kan klage over, men det udelukker traditionel kabel TV. Jeg kommer ellers fra en Yousee bland selv løsning, som via en VU+ Uno 4k SE box med FBC DVB-C tuner og et Yousee CI-kort fint har klaret behovet. TV via streaming virker stadig til at være for ustabilt og med forsinkelse og ringere billedkvalitet, så jeg begyndt at kigge efter en parabolløsning i stedet.

Jeg vil beholde Vu+ boksen og skifte til en FBC DVB-S2 i stedet. Jeg har set på en Selfsat H30 antenne i stedet for den traditionelle parabolskål, da det ellers bliver for skrumlet.

Selfsat H30 understøtter jo ikke unicable LNB, og da tuneren har to LNB-indgange, så skal tuneren så fødes med to kabler førend man får fuldt udbytte af FBC-tuneren eller kan man nøjes med et kabel? Det er tit at mine favoritfodboldhold og F1 bliver sendt samtidig, så jeg vil se et og optage et/to programmer. 

Kan VU+ boksen "kodes" til at man bruger den anden LNB-indgang, som udgang i stedet, hvor kablet så bare føres op i TV'et. Min nuværende DVB-C tuner har både en ind-og udgang.

Selvom huset ikke har et antennesignal ind i huset, så er der trukket antennekabler til alle rum i huset. Jeg har desværre ikke adgang til huset endnu, så jeg kan ikke se om der sidder en switch, som fordeler signalet rundt i huset, men det antager jeg der må være. Hvis vi nu antager at det er rigtigt, vil man så kunne trække et kabel fra antennen ind til switchen, som så fordeler DVB-S-signalet rundt i huset og så sætter VU-boksen til antennestikket i de enkelte rum?
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 19:43
Hvorfor ikke en Selfsat Unicable de laver f.eks. https://www.hm-sat-shop.de/en/camping/flachantennen/2882/selfsat-h22dcss-unicable-2-antenne-24-teilnehmer

FBC tuneren får først rigtig glæde af med Unicable. Vil du have Allente abonnement så er spørgsmålet dog om du kan få CI modul fra dem længere, og så er samtidig dekodning/optagelse via CI modul nok ikke en mulighed. Jeg testede dog for nogle år tilbage dog standby afkodning med Boxer https://digitalt.tv/test-optag-kodet-afkod-i-standby-med-vu-tv-boks/

Redigeret af digitalt.tv - 16-November-2022 kl. 19:43
Til top
caze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér caze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Hvorfor ikke en Selfsat Unicable de laver f.eks. https://www.hm-sat-shop.de/en/camping/flachantennen/2882/selfsat-h22dcss-unicable-2-antenne-24-teilnehmer

FBC tuneren får først rigtig glæde af med Unicable. Vil du have Allente abonnement så er spørgsmålet dog om du kan få CI modul fra dem længere, og så er samtidig dekodning/optagelse via CI modul nok ikke en mulighed. Jeg testede dog for nogle år tilbage dog standby afkodning med Boxer https://digitalt.tv/test-optag-kodet-afkod-i-standby-med-vu-tv-boks/

Tak - jeg har fuldstændig overset at de skulle have en unicable version. Jeg tænkte på et Allente abonnement. De har CI-moduler på deres hjemmeside, så jeg tæntke at det ikke var et problem.
Jeg kører i forvejen Gbox, hvor jeg kun bruger den interne kortlæser til yousee-kortet, så jeg forestillede mig at man kunne det samme med Allente kortet.

Kan du hjælpe med den sidste ting
- om man kunne bruge husets antennekabel til at sende signalet rundt i huset?


Redigeret af caze - 16-November-2022 kl. 22:13
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 14:08
Det afhænger nok af hvordan det er lavet i praksis, men det kunne sikkert godt være en mulighed.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 15:11
Coax kabel er ligeglad med signalet.

Redigeret af Munch - 17-November-2022 kl. 15:12
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu