recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vu+ Duo + monoblock + DiseqC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vu+ Duo + monoblock + DiseqC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duvall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duvall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vu+ Duo + monoblock + DiseqC
    Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:21
Hej alle på forum.

Jeg har brug for lidt hjælp angående mit setup. Jeg har en VU+ Duo og abonnere nu på både Viasat og Canal Digital, derfor har jeg været ude og investere i en Twin Monoblock. Jeg kan dog ikke få ordenligt signal på begge satelitter på een gang (har en 85 cm skål monteret). Jeg har ikke den store forstand på parabol og det med Diseqc switche og købte grejet ind som jeg var blevet rådet til.

Jeg tror problemet er, at jeg har fået monteret en DiseqC switch imellem Vu+'eren og Monoblocken, for at nøjes med at trække et kabel ude fra og ind. DiseqC switchen har to kabler ind fra Monoblocken og et ud, som går til stuen hvor jeg har en splitter monteret, så begge tunere i Vu+'eren er tilkoblet.

Kan det være fordi, at der er to DiseqC switche monteret, altså med den i monoblocken, som jeg efter købet fandt ud af var indbygget?

Håber i kan hjælpe mig, da jeg efterhånden er lidt fortabt. På forhånd tak.


Med venlig hilsen

Simon.
Til top
Simo219h Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simo219h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:10
Hvad jeg selv har erfaret virker det ikke, hvis du har koblet en diseq til en monoblock :) 
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 16:43
Fjern diseqcen. Så vidt jeg kan finde ud af indeholder twin monoblocken 2 diseqc. Dvs. du skal indstille dine to tunere til simple A/B diseqc. Du kan ikke splitte dit kabel med en simpel splitter da en LNB konverterer de høje frekvenser til lavere frekvenser som et kabel kan føre. Alle frekvenser er ikke i kablet ligesom ved kabel tv, men ændrer sig alt efter hvilke kanaler du vil se.
Din opsætning skal være Monoblock -> to kabler -> vu+. Det vil give dig mulighed for at optage og se noget andet på samme tid.
Til top
Duvall Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duvall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 18:41
Okay, så er det der problemet ligger. Tak for hjælpen.

Jeg ville gerne undgå, at trække to kabler. Har fundet frem til en stacker-destacker kan klare dette problem, udover satCR. Jeg er bare i tvivl om, om den kan fungere sammen med en twin monoblock?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu