recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vu+ receiver til 4 LNB.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vu+ receiver til 4 LNB.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vu+ receiver til 4 LNB.
    Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:57

Hej.

Jeg har fået en Personlig Besked fra en der lige har købt et nyt hus hvor der sidder en parabol med 4 hoveder og spørger om hvilken receiver han skal købe?

Han Overvejer en Vu+Ultimo receiver.

Hvordan er det med den, er den også kommet i en nummer 2 udgave?
Og er der en der har et link til en forhandler så vi kan være sikker
på at han får en original og ikke en billig kina kopi.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 13:08
Jeg ville nu nok vælge den spritnye VU+ Duo2.
Link til forhandler (faktisk billigere end i Tyskland): http://www.tv-radio-shoppen.dk/  
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
LiverpoolFanatic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiverpoolFanatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 13:30
Den skal helst være nem at sætte op. Da jeg intet ved om satelitter og receivere
Til top
LiverpoolFanatic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiverpoolFanatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 13:07
Er der slet ingen bud på, hvad jeg skal gøre og købe?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af LiverpoolFanatic LiverpoolFanatic skrev:

Den skal helst være nem at sætte op. Da jeg intet ved om satelitter og receivere
 
Så skal det nok ikke være en Linux receiver, og derfor heller ikke en VU+. Linux modtagere kan generelt ikke anbefales til begyndere. Vælg en udbydermodel - Viasat eller Canal Digital, eller hvem din udbyder er.
Selv de billigste modeller kan styre fire LNBer via en Diseqc switch.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af LiverpoolFanatic LiverpoolFanatic skrev:

Er der slet ingen bud på, hvad jeg skal gøre og købe?
 
Parabolfolket er på ferie, men nu har jeg givet mit bud. Få en fagmand til at sætte det op hvis du ikke selv kan finde ud af det.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 15:21

Hej.

Først vil jeg skrive at jeg syntes at du har fået nogle virkelig gode råd fra fltk.

Men ellers vil valg af SAT modtager afhænge af hvad I vil, og om du mener du kan eller
vil lære det nødvendige.

Hvordan ser I dansk TV, hvis I da har behov for det?
Bruger i Boxer, http://www.dr.dk/nu via internet
eller skal det tænkes ind i en SAT løsning?

Hvordan har i det med europæiske sprog, særligt Tysk?

Eller ønsker I bare at se Tysk Eurosport, Formel 1 og Champions League fra satelliten på 19,2 grader øst?

Hvad er det I søger fra jeres 4 LNB parabol?


Man kan groft sagt opdele SAT modtagere op i to forskellige type. Linux modtagere, hvor nye muligheder både lovlige og ulovlige kan installeres fra filer og ikke linux modtagere som er mere tradiotionelt opbygget i elektronik, disse kan så sjældent opgrades. Men de koster så kun det halve af de andre.

Jeg ved ikke hvilken type der er den rigtige til jer?

Du nævnte selv en Vu+Ultimo, det var en af de bedste Linux SAT receivere sidste år.
Hvis I skal have en Linux receiver tilslutter jeg mig fltk's råd om en VU+ Duo2.
Det bliver her alle de nye muligheder vil komme.

Og hvis du ønsker at købe i en Web shop mener jeg også at det er et godt link.

Men ellers vil jeg foreslå at kontakte en lokal SAT installatør for bare at høre hvad han vil anbefale,
og om han evt vil installere en SAT modtager du selv har købt på internettet?

Vi har selv 5 SAT modtagere som vi bruger i stue og soveværelse både hjemme og i sommerhus. Heraf er kun 1 en Linuxmodtager, men resten er købt hos udenlandske internet butikker da mine ønsker er nok lidt specielle.

Hilsen Carsten.






 

 


Redigeret af csell - 25-Juli-2013 kl. 15:26
Til top
LiverpoolFanatic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LiverpoolFanatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 13:22
Men ellers vil valg af SAT modtager afhænge af hvad I vil, og om du mener du kan eller
vil lære det nødvendige.

** Jeg har ITbaggrund, så jeg burde kunne FTPe koder til en linuxbox.

Hvordan ser I dansk TV, hvis I da har behov for det?

** Vi har en digital antenne, der burde virke, har ikke testet, da stuen er under renovering.

Bruger i Boxer, http://www.dr.dk/nu via internet
eller skal det tænkes ind i en SAT løsning?

** Evt Boxer på den digitale stueantenne, hvis den virker.

Hvordan har i det med europæiske sprog, særligt Tysk?

** Fint!

Eller ønsker I bare at se Tysk Eurosport, Formel 1 og Champions League fra satelliten på 19,2 grader øst?

** Jeg vil gerne se Discovery, Premier League og evt andet fodbold.
Hvad er det I søger fra jeres 4 LNB parabol?


Man kan groft sagt opdele SAT modtagere op i to forskellige type. Linux modtagere, hvor nye muligheder både lovlige og ulovlige kan installeres fra filer og ikke linux modtagere som er mere tradiotionelt opbygget i elektronik, disse kan så sjældent opgrades. Men de koster så kun det halve af de andre.

Jeg ved ikke hvilken type der er den rigtige til jer?

** Jeg har en kontakt, der kan forsyne mig med koder, så det skal den kunne. Jeg er klar over at det må man ikke debattere her i forummet :).

Du nævnte selv en Vu+Ultimo, det var en af de bedste Linux SAT receivere sidste år.
Hvis I skal have en Linux receiver tilslutter jeg mig fltk's råd om en VU+ Duo2.
Det bliver her alle de nye muligheder vil komme.

** Tak!

Og hvis du ønsker at købe i en Web shop mener jeg også at det er et godt link.

** Enig!

Men ellers vil jeg foreslå at kontakte en lokal SAT installatør for bare at høre hvad han vil anbefale,
og om han evt vil installere en SAT modtager du selv har købt på internettet?

** Tak for det.

Findes der en entry-level VU+ der kan tage fire hoveder og køre med koder fra internet?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:11

Hej.

Med en IT baggrund kan du sikkert selv slutte en modtager til og få den til at køre.
Parabolen og LNB'erne er jo justeret.

Du skal måske prøve dig frem for at finde ud af hvikle satelliter dine 4 LNB peger mod.
Et godt gæt kunne være 0,8 Vest - 4,8 Øst - 13,0 Øst - 19,2 Øst

Jeg ved ikke om parabolen sidder oppe på et tag eller er nem at komme til.

Kablerne fra de 4 LNB går ind i en lille boks. En så kaldt DISEqC.

Indgangene er normalt mærket 1, 2, 3, og 4. det vil gøre det lettere hvis du på forhånd
ved hvilket LNB der sidder til hvilken indgang. Og du skal være opmærksom på at satellit sinalerne
bliver spejlvendt i parabol skålen. så det LNB der sidder mest mod vest, rent faktisk modtager fra
mest den østvendte.

Du kan også få en ide om de spejlvendte retninger med:



I næsten alle SAT modtagere er der mulighed for at sætte op til mindst 4 satelliter.

Man vælger en indgang, som måske hedder A ( det svarer til indgang 1 ) og en satellit fra en liste.

Denne liste indeholder alle frekvenserne for alle transpondere ( sendere ) på denner satellit.

Man beder så modtageren om at lave en søgning. Den vil så installere alle de kanaler den kan modtage ud fra den valgte liste. Hvis den kun finder nogle få, har man valgt en forkert satellit på listen, og skal så prøve anden.

Dette skal man så gøre for alle 4 LNB. Men de 3 sidste er altid nemmere, når man har fundet den første.


Mulighederne for at bruge Koder fra internettet bliver færre og færre efterhånden som SAT udbyderne får mere moderne krypterings systemer. Der er større muligheder på andre måder.

Jeg tror at man stadig kan se Discovery fra visse lande ved hjælp fra koder, men så er det over halvdel af gangene med Spansk eller et Øst Europæisk sprog.

Men der sker i øjeblikket en hel del omkring Premier League. Al Jazeera Sport fik midt i juli retighederne til at sende premier League til Mellemøsten og Nordafrika i de næste 3 år. Og den første kamp starter den 17. august. Så de har travlt. De skulle komme med en pakke med både abonnements kort og en tilhørende SAT modtager den 1. august. Jeg hat på en Mellemøstlig hjemmeside set en årlig abonnementspris på 180 USD om året. Det ved jeg ikke om du er villig til?

Ellers vil jeg foreslå at du læser hvad jeg har skrevet i disse 2 tråde:



Hvis du ikke syntes om Al Jazeera Sport's nye pakke, overvejer jeg om den kommende ATLAS HD 200 TWIN ikke er en bedre mulighed for dig. Den har 2 tunere, men den ene kan kun bruges til, at tilslutte en separat parabol for at modtage datapakker fra Atlas selv.


Hilsen Carsten.





 

 



Redigeret af csell - 28-Juli-2013 kl. 15:29
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu