Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sbht
Guld medlem
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
|
Emne: Vurdering af 1 år gl. Panasonic P50VT20E Sendt: 01-Juni-2011 kl. 13:42 |
Hej
Jeg er usikker på om jeg lægger dette indlæg
forkert, men så må I lige råbe højt 
Hmmm.... Jeg har nu kigget lidt på
Samsungs nye LED 55" skærm, og synes at det her smart TV virker ja ret SMART
hehe... 
Er det rigtig forstået at jeg med smart TV kan få tjenester som
Vudu, Netflix, Pandora osv. Direkte på min skærm ?
Mit nuværende setup
er en Boxee Box hvor jeg undgår geobloking på min router, og derved får jeg vist
apps der virker i USA, og jeg kan benytte dem...
Men hvis nu smart TV
kan tilbyde samme tjenester, så kan jeg jo skrotte en boks mere 
Hvis alt det er sandt, så
mangler jeg jo blot en vurdering af min nuværende skærm, som jeg kan se er faldt
voldsomt i pris, dog er der ik rigtig nogen på lager de steder jeg har kigget...
Hvad ville en fair vurdering være på en 1år gl. Panasonic P50VT20E incl
vægbeslag, og det hele er naturlig fejlfrit og helt uden skrammer og med orginal
embalage samt 2 stk 3D briller...
På forhånd tak, for Jeres tid
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 13:58 |
Hvad du kan få fat på af tjenester, kommer an på hvilke applikationer der er installeret på TVet. Det er sikkert geografisk bestemt.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:00 |
Og er ikke sikker på de kan "forbigåes" som ved Boxee igennem en router
|
 |
Sbht
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:03 |
Jeg går udfra der vel er et marked som man henter apps fra, og når det ser ud som om at jeg er på nettet i USA, så må den vel også tilbyde mig de amerikanske apps ? ja jeg mangler så måske de danske apps, det må jeg så leve med
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:10 |
apps hentes igennem tv fra producentens side, og da du taler om europæiske tv, så vil hulu, netflix og lign. services slet ikke være aktuel, da firmware og apps jo aldrig kommer i nærheden af de europæiske modeller..
Men hvis du finder firmware hacks, så kan det da være nogen har fået åbnet op for det, på en skummel måde.. men ellers giver det jo ikke meningen da de services kun er for amerikanske brugere, og du taler om et tv til europa.
Nok er det smart men så smart er de apps dog heller ikke.. på LG er det kun biograf apps og video-on-demand som kan bruges til noget. resten er sgu lidt for cbm64 agtig og spild af strøm.
Redigeret af pendec - 01-Juni-2011 kl. 14:10
|
 |
Sbht
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 14:22 |
Ok men hvis ikke at man kan få Netflix, Vudu osv. til at virke direkte på skærmen har det ikke interesse alligevel, øv troede lige at jeg kunne afskaffe en boks mere hehe...
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 16:16 |
jeg indrømmer gerne jeg kan tage fejl, da unblock-us.com da reklamerer med netflix og hulu adgang, og de har guides til samsung tv skærme, ved ikke om de også mener panasonic vil virke..
på LG er det ihvertfald slet ikke muligt at vælge USA som land, så det er helt udelukket da deres er lande afhængigt, og auto vælger danmark, selvom den måske burde se anden ip igennem vpn.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 16:47 |
[QUOTE=Sbht]Men hvis nu smart TV
kan tilbyde samme tjenester, så kan jeg jo skrotte en boks mere[/QUOTE]
Du er ike ræd for at komme til at savne det gode billede som din VT 20 kan lave?
Klaus
|
|
 |
Sbht
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 16:58 |
KlausDM skrev:
[QUOTE=Sbht]Men hvis nu smart TV
kan tilbyde samme tjenester, så kan jeg jo skrotte en boks mere[/QUOTE]
Du er ike ræd for at komme til at savne det gode billede som din VT 20 kan lave?
Klaus
|
Jo det kan du tro, men efter jeg har set det i action nede i HIFI klubben, så er jeg knap så nervøs som i første omgang, jeg synes billedet står rigtig flot og flatpanels roser den også for sort niveau og farvegengivelsen, og samligner med VT30 og GT flere steder... Men det er altså et lækkert design, shit den kant er tynd :-)
|
 |
Sbht
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 17:03 |
pendec skrev:
jeg indrømmer gerne jeg kan tage fejl, da unblock-us.com da reklamerer med netflix og hulu adgang, og de har guides til samsung tv skærme, ved ikke om de også mener panasonic vil virke..
på LG er det ihvertfald slet ikke muligt at vælge USA som land, så det er helt udelukket da deres er lande afhængigt, og auto vælger danmark, selvom den måske burde se anden ip igennem vpn.
|
Jeg har konto hos unblock-us, og jeg har sat det op dirkte i min router, så alle mine enheder i mit netværk kan benytte sig af amerikanske tjenester :-)
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 17:07 |
Sbht skrev:
pendec skrev:
|
Jeg har konto hos unblock-us, og jeg har sat det op dirkte i min router, så alle mine enheder i mit netværk kan benytte sig af amerikanske tjenester :-) |
så er du måske heldig med samsung modellen.. det er da værd at læse et par nøgleord igennem google, og se om andre har held med hulu / netflix på samsung skærme i europa..
Lyder smart, jeg kan bare ikke :-(
men så kan jeg streame fra pc til tv skærmen via playon, så går det nok alligevel via min mobil, så lidt remote endda (Imediashare, vistnok endda en original iphone app)
|
 |
Boffer24
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
|
Sendt: 01-Juni-2011 kl. 18:56 |
Jeg har en kammerat der har en Samsung 46" fra den nye serie og han kan sagtens se Netflix, VUDU osv via US-unblock
|
 |