recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af mine Onkyo indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVurdering af mine Onkyo indstillinger

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 12:03
Selvom du i opsætningen har valgt at PS3 skal spille i 4 højttalere, er der jo intet i vejen for at trykke på STEREO knappen på remoten, når der høres musik Lige så vel som der også kan vælges ADVANCED SURROUND, hvor der er udvidede stereo muligheder
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 12:25
Okay, det vidste jeg sgu ikke man kunne 

Men det må jeg lige se på så. Tak for svaret mester!

http://www.soundadviceblog.com/wp-content/uploads/2009/05/60 7_remote.jpg

Den sidder jo også lige der til højre, den Stereo knap!

Movie, Music, Game, Stereo er de 4 lytte muligheder?

Redigeret af Chrizzy - 20-Juli-2009 kl. 12:27
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 12:43
Ja, det skrev jeg også i mit indlæg 

Og du kan sagtens smide din PS3 på Game eller DVD/BD porten og se film osv. Der er ingen forskel. Det er bare nemmere at have en label på en indgang så man ved hvad der er hvad.

Du kan endda ændre indgangene i menuen Input Assign.

Redigeret af Nexeren - 20-Juli-2009 kl. 12:47
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 13:07
Ja okay, jeg er bare ikke så meget inde i alt det der. Det er første gang jeg har haft en seriøs receiver, så må lige lære det hen ad vejen. Men tak.

Hvad jeg så kan forstå er at man kan gå ind i menuen og ændre på indgangene. Altså man kan selv bestemme hvordan DVD/BD porten skal spille, og hvordan MUSIC porten skal spille, så hvis jeg f.eks. havde en "stand alone" cd-afspiller, så satte jeg den i MUSIC porten, og via Input Assign, så kunne jeg bestemme at porten MUSIC kun spillede via stereo, og ikke alle 4 højttalere?

Hvis nu jeg vil høre musik igennem min bærbar computer fra HDMI kabel, så kan jeg jo sætten den til music porten, og indstille den til at spille i stereo fra 2 højttalere. Problemet er bare at når jeg så vil se film fra den, så skal den jo over på at spille med 4 højttalere igen, hvordan gør man så det? Kan man slå frem og tilbage?

Redigeret af Chrizzy - 20-Juli-2009 kl. 13:26
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 15:59
Nej, i menuen "Input Assign" omrokerer du bare på dine 5 bagerste HDMI port. Du skal ikke fokusere på hvad en HDMI indgang hedder, relateret til hvad den kan. Alle HDMI portene på forstærkeren kan spille alt. De kunne lige så godt have heddet HDMI port 1, 2, 3, 4 og 5. Hvilket de egentlig også gør.

Det du skal have fat i er menuen "Listening Mode Preset" som jeg skrev lidt om tidligere.

Du smider din bærbar i en ledig port f.eks port 5 og spiller musik, som din forstærker opfatter som et PCM signal. Du kan så bruge knapperne Musik og Stereo på fjernbetjeningen til at vælge de forskellige Listening Modes såsom Stereo, All Chl Stereo, PLII Music osv osv.

Smider du herefter en film på din bærbar som har DD eller DTS signal opfanger forstærkeren det automatisk og afspiller det.

Du kan altid se hvilket signal forstærkeren modtager og hvilken Listening Mode den benytter ved at trykke på knappen display på fjernbetjeningen.

Tror det der forvirrer dig lidt er de forskellige HDMI indgange (som egentlig ikke er forskellige) Alle HDMI indgange kan varetage alle funktioner

Jeg havde også lidt svært ved at forstå de der Listening Modes inden jeg fik forstærkeren. Mest fordi jeg var vant til den funktion på Sony forstærkere der hedder A.F.D som automatisk dekoder signalet.

Den funktion har Onkyo også men den skilter bare ikke med det.

Tror nok det skal komme til dig jo mere du bruger forstærkeren

Redigeret af Nexeren - 20-Juli-2009 kl. 16:00
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 17:18
Jamen jeg må bare se at komme i gang 

Tusind tak for dine gode svar. Jeg blev en del klogere. Smart nok at den selv kan opfange signalet fra bærbaren, hvis den har DTS lyd
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu