Nej, i menuen "Input Assign" omrokerer du bare på dine 5 bagerste HDMI port. Du skal ikke fokusere på hvad en HDMI indgang hedder, relateret til hvad den kan. Alle HDMI portene på forstærkeren kan spille alt. De kunne lige så godt have heddet HDMI port 1, 2, 3, 4 og 5. Hvilket de egentlig også gør.
Det du skal have fat i er menuen "Listening Mode Preset" som jeg skrev lidt om tidligere.
Du smider din bærbar i en ledig port f.eks port 5 og spiller musik, som din forstærker opfatter som et PCM signal. Du kan så bruge knapperne Musik og Stereo på fjernbetjeningen til at vælge de forskellige Listening Modes såsom Stereo, All Chl Stereo, PLII Music osv osv.
Smider du herefter en film på din bærbar som har DD eller DTS signal opfanger forstærkeren det automatisk og afspiller det.
Du kan altid se hvilket signal forstærkeren modtager og hvilken Listening Mode den benytter ved at trykke på knappen display på fjernbetjeningen.
Tror det der forvirrer dig lidt er de forskellige HDMI indgange (som egentlig ikke er forskellige) Alle HDMI indgange kan varetage alle funktioner

Jeg havde også lidt svært ved at forstå de der Listening Modes inden jeg fik forstærkeren. Mest fordi jeg var vant til den funktion på Sony forstærkere der hedder A.F.D som automatisk dekoder signalet.
Den funktion har Onkyo også men den skilter bare ikke med det.
Tror nok det skal komme til dig jo mere du bruger forstærkeren
Redigeret af Nexeren - 20-Juli-2009 kl. 16:00