|
Vurdering af nyt setup - B&W 685 |
Besvar |
Forfatter | |
maxmo
Ny bruger Oprettet: 24-Marts-2013 Sted: København Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Marts-2013 kl. 10:25 |
Hej Recordere
Jeg er førstegangs køber indenfor ordentlig hifi lyd og har nu tænkt mig at udskifte mit eksisterende logitech 5.1 system ud med noget lidt (meget) bedre grej.
Jeg har pt. kørt lyden fra min pc som et 3.1 system og så brugt mine 2 trådløse baghøjttalere i køkkenet og på badeværelset.
Nu overvejer jeg så at købe nogle B&W mm-1 til når jeg bare hører lyd fra min computer og så ville jeg have en lille Denon DRA-F109 reciever fra hifiklubben: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/denon_dra-f109_receiver_sort.htm
Sammen med to stk. B&W 685 og på sigt også en DALI FAZON SUB 1 (primært pga design)
De skal så sættes til ved mit tv møbel (et unno møbel hængende på væggen fra hifiklubben).
Planen er så at jeg skal sætte det til mit tv, så jeg kan få noget ordentlig lyd når jeg ser film og tv og så vil jeg trække et optisk kabel hen til min computer, så jeg også kan spille stuen op når jeg fylde rummet op med musik (fester og lign.)
Senere hen vil jeg købe en sonos connect og sætte til recieveren og købe nogle play3 højttalere til køkkenet og badeværelset og muligvis en soundbar til tv'et i soveværelset, men det jeg lidt i tvivl omkring.
Min stue er omkring en 20 kvm og mit mål er ikke at kunne spille højt, jeg ønsker bare en god lyd når jeg hører musik (via spotify) og ser film på mit tv.
Jeg har prøvet at læse en del anmeldelser og læse lidt rundtVirker det her setup fornuftigt for en førstegangskøber? omkring, men kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Redigeret af maxmo - 27-Marts-2013 kl. 14:17 |
|
maxmo
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fundet frem til at jeg nok i stedet køber følgende, da jeg gerne vil kunne skrue op og ned for lyden med tv'et fjernbetjening via hdmi arc forbindelsen:
Surround reciever: Pioneer svx-s300 Højttalere: B&W dm685 Kan nogle give thumps up eller ned for dette? Jeg kender ikke rigtigt recieveren, men jeg vil godt have et slankt design. Er der nogen der har erfaringer med den reciever eller som kan sige om den er god nok til mine højttalere?
|
|
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ingen ide om, hvordan den valgte pioneer lyder, da jeg aldrig har hørt den. Jeg tror fint den dækker dine behov, og det slanke finish er jo vellykket til dine krav.
Har du hørt de valgte højttalere spille, siden dit valg er faldet på dem? (Ikke fordi der er noget galt med valget ;)) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
maxmo
Funktioner
Tak(0)
|
Ja jeg har hørt højttalerne og er derfor (næsten) fast besluttet på at ville have dem. Jeg synes de lyder rigtig godt og er samtidig ret pæne af højttalere at være :) Men jeg er førstegangskøber, så jeg er lidt grøn omkring det hele.
Min eneste bekymring var om den pioneer er kraftig nok til højttalerne, men det lyder sådan.
|
|
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
God lyd er gode højttalere, så hvis det er dit budget så får du næppe bedre højttalere end B&W, med mindre du kaster dig ud på brugtmarkedet.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19481 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bryder mig ikke voldsomt meget om aludiskanten i B&W, så hellere Dali Lektor 3, den er (i mine øren) mere blød i lyden. Har du sammenlignet de 2? Klaus |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4908 |
Funktioner
Tak(0)
|
På papiret er det et ok set up.
Jeg kunne godt være nervøs for om der er strøm nok i recieveren. B&W kan godt være lidt svære at drive. Watt kan være mange ting. Det må komme an på en prøve. Redigeret af Mufti - 07-April-2013 kl. 10:38 |
|
maxmo
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har hørt lektor 2, men dog er jeg glad for designet på B&W's, da jeg kan få dem helt hvide. Men det skader jo ikke lige at lytte lektor 3 og se. Dog tror jeg at valget falder på B&W, da jeg kan lide både lyden og designet.
|
|
maxmo
Funktioner
Tak(0)
|
Kan jeg kun finde ud af det ved at lytte til sættet sammen? Jeg kan nemlig ikke finde nogle butikker der sælger begge dele, så det bliver måske lidt problematisk at lytte det setup, uden at købe det først? Men jeg hørte højttalerne med den her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/receiver/denon_dra-f109_receiver_sort.htm Den ser på papiret svagere ud og den spillede fint højttalerne op uden problemer.
Redigeret af maxmo - 07-April-2013 kl. 13:48 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4908 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke du går helt galt i byen med dette sæt.
Du skriver selv at designet betyder meget for dig. Husk det er dig der skal lytte og se på det. Højtalere skal spilles til, så du kan ikke vurdere 100% de første par dage. |
|
maxmo
Funktioner
Tak(0)
|
Nå jeg har nu fundet ud af at alligevel får plads til en alm. størrelse surround receiver i mit tv møbel (unno møbel fra hifi klubben).
Har i nogle bud på en passende en?
Jeg behøver ikke det vildeste af det vildeste og vil helst ikke gå over 3000 kr. -
Jeg har set pioneer har lavet en der fik en EISA award, den kan man vel ikke gå galt i byen med?
Jeg læste også lidt om at nogle af dem har DLNA, behøver jeg så ikke trække et kabel hen til min computer?
Hvordan fungerer det? - håber i kan hjælpe mig, da jeg køber højttalerne på fredag og gerne vil nå at bestille en receiver hjem i dag eller i morgen.
|
|
maxmo
Funktioner
Tak(0)
|
Skal lige siges at jeg primært hører musik via spotify
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |