recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering af Pioneer 50" Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering af Pioneer 50" Plasma

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 21:19
Sæt det til salg på dba for 2000,-  Den kan jo altid blive taget ned igen.

Redigeret af Sploink - 02-December-2013 kl. 21:22
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 21:20
Det trækker også ned på salgsprisen at de gamle plasma er strømslugere
Til top
Michaelchr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2011
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelchr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 21:21
Det ender nok med at han beholder det hvis ikke vurderingen kan stige når jeg kender skærmens model nr.. 500 kr er jo ingenting kontra skærmens brugsværdi som du siger :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 23:47
Det er nu nok et pdp 506 når det kommer til stykket.

Sidste årgang med den smarte løse receiver.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 08:34
Det er ikke automatisk mere værd bare fordi det hedder Pioneer . Kun deres sidste par modeller er stadig jævnbyrdig med 2013 udbuddet - på billedkvalitet. Med udgangspunkt i at plasma paneler ældes og forringes alt efter timeforbrug - så visner brugtværdien og efterspørgslen også voldsomt på Pioneer .       
  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 08:42
Alle paneler forringes af brug, ikke kun plasma. Et 6. generations plasma er ikke det syvende vidunder hvad billede angår. Det er 7. nu heller ikke, men mit snart 8 år gamle 427 bliver ikke skiftet ud, før det går i stykker. Der findes tv i dag der overgår det billedmæssigt, men fuck hvor er det et problemløst tv, ingen fastbrænding, god betragtningsvinkel, solid byggekvalitet, ganske rimelig billedkvalitet, udmærket billedprocessing osv osv. Det er svært at finde i dag.

Mit 427 er ikke mange kroner værd og jeg kunne aldrig selv finde på at købe et 8 år gammelt fjernsyn for andet end håndører. Det kan potentielt set gå i stykker 5 minutter efter jeg sætter strøm til. Jeg havde for øvrigt ikke regnet med at mit tv skulle blive så gammelt og ved at hver dag "lever vi sammen på lånt tid".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 09:14
det er faktisk fint for et moderne tv at holde 8-9 år.

Det må da have en del drift timer bag sig
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er nu nok et pdp 506 når det kommer til stykket.

Sidste årgang med den smarte løse receiver.

Klaus
Hmm passer vist ikke helt, tror du glemmer KRP-500A modellen.
Til top
Michaelchr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2011
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelchr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 21:04
Det er lige præcis en 50" PDP506 inkl den eksterne reciever (PDP-R06XE)

Vil vurderingen stadig ligge på 500 kl (+/-) for reciever og TV? Kan se at der er et på DBA til 4500, men det gør det jo ikke nødvendigvis realistisk :-)
Michael Christensen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu