recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering: Kan denne bærbar reddes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering: Kan denne bærbar reddes?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Fjernede alle HP programmer under startup, men der ligger stadig lidt under startup listen, som jeg ikke helt ved hvad betyder.

Skriv hvad det er, så kan det være vi kan finde det.. Google plejer at være en god hjælp.

Den larmer ikke når den starter op, men hurtigt bliver den varm, og den begynder at larme lidt mere. Begynder jeg så at bruge den (YouTube, EB.dk osv.) så går den amok, men så bliver den jo også bedt om det, som du siger. Synes bare det er vildt at YouTube kan få den til larme så meget, men det er nok modellen som I snakker om.

Ja, min larmer også ved youtube brug.. Men prøv at tjek med cpu forbrug når du afspiller Youtube. Den core i5 burde kunne trække rimeligt.

Jeg synes ikke der ligger noget der bruger helt vildt. Men det hjalp gevaldigt på opstart at få fjernet alle de HP installeret programmer, men der ligger som sagt stadig noget som jeg ikke kender til.

Find ud af hvad det sidste er. Alternativet er at du skal rense maskinen. Men jeg ville klart gå efter en software først.. Maskinen kan altid trænge til at blive renset.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:46

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Kandersen: Det hænger måske heller ikke helt sammen, men nu havde jeg tiden, så jeg ville bare gøre det ud fra den tjekliste jeg havde fra sidste gang jeg rensede computeren, og der blev jeg anbefalet følgende.</span><div style="line-height: 16.7999992370605px;">Jeg ser det nu ikke som et større oprydningsarbejde. Det tog mig vel 30 minutter i alt at køre en Diskoprydning, CCleaner og fjerne alle programmer der startede med HP så alt "crapware" kom væk. Det var i øvrigt skønt at få alt software slettet som HP havde installeret. Fjernede alle HP programmer under startup, men der ligger stadig lidt under startup listen, som jeg ikke helt ved hvad betyder.

Den larmer ikke når den starter op, men hurtigt bliver den varm, og den begynder at larme lidt mere. Begynder jeg så at bruge den (YouTube, EB.dk osv.) så går den amok, men så bliver den jo også bedt om det, som du siger. Synes bare det er vildt at YouTube kan få den til larme så meget, men det er nok modellen som I snakker om.
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Kigger jeg pt. på Joblisten med Google Chrome åben med 10 faner, Excel, Word og OneNote så siger den:<div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Ydeevne CPU 5-10 % brug<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Hukommelse 2,65 GB brugt ud af 4 GB ram.<div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Processor:<div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Chrome ligger øverst<div style="line-height: 16.7999992370605px;">svchost.exe som nr. 2 med 147.700 KB<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Malwarebytes 87.000 KB<div style="line-height: 16.7999992370605px;">MsMpEng.exe 50.000 KB<div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Jeg synes ikke der ligger noget der bruger helt vildt. Men det hjalp gevaldigt på opstart at få fjernet alle de HP installeret programmer, men der ligger som sagt stadig noget som jeg ikke kender til.<div style="line-height: 16.7999992370605px;">

Nu skriver du:

---

Processor:

Chrome ligger øverst
svchost.exe som nr. 2 med 147.700 KB
***Malwarebytes 87.000 KB
***MsMpEng.exe 50.000 KB

---

Skal det forstås derhen at du har to aktive virusscannere kørende på samme tid (Windows Defender/Microsoft Security Essentials på den ene side og Malwarebytes på den anden side)?

Det kan bringe stort set enhver maskine i knæ, hvis det ikke er konfigureret ordentligt. Det er i orden at have eet produkt til at køre real-time scanninger mens det andet benyttes til on-demand scanninger men aldrig to produkter, der kører real-time scanning samtidig.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Skal det forstås derhen at du har to aktive virusscannere kørende på samme tid (Windows Defender/Microsoft Security Essentials på den ene side og Malwarebytes på den anden side)?

Det kan bringe stort set enhver maskine i knæ, hvis det ikke er konfigureret ordentligt. Det er i orden at have eet produkt til at køre real-time scanninger mens det andet benyttes til on-demand scanninger men aldrig to produkter, der kører real-time scanning samtidig.

Han har nok installeret malwarebyte for at rydde op. Og derfor er det ikke det som var problemet inden, og sikkert begrænset hvor længe det står på.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Han har nok installeret malwarebyte for at rydde op. Og derfor er det ikke det som var problemet inden, og sikkert begrænset hvor længe det står på.

Hvor længe det står på? Det står på præcist så lang tid som man har to antivirus-produkter installeret, som begge er konfigureret til at køre real-time scanning.

Læs det højest ratede svar på dette spørgsmål:
Are two anti-virus better than one in protecting your computer?

Det er det, jeg hentyder til. Intet andet. Derfor formulerede jeg mig som jeg gjorde.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 15:56
Altså det primære anti-virus program er Microsoft Security Essentials.

Grunden til at Malwarebytes og CCleaner også kan ses er at jeg installerede dem for at rense ud.

Kan jeg ikke bare deaktivere Malwarebytes og CCleaner når jeg ikke bruger dem?

I CCleaner kan jeg vel bare fjerne flueben fra "Enable system monitoring" og "Enable Active Monitoring"?

Og i Malwarebytes kan jeg vel fjerne Real-Time Protection (desuden kun noget der virker så længe min trial periode er aktiv) og jeg kan slå automatisk planlangt scanning fra?

Er det så ikke deaktiveret, eller skal de helt slettes og fjernes, så jeg kun har Microsoft Security Essentials på maskinen?

Hvad angår YouTube så har jeg lige set en video på 5 min, hvor at CPU-brug røg op på konstant mellem 40-50 % og Hukommelses brug røg op på 3,2 GB. Og den begyndte at larme væsentligt mere og blev varmere.

Her er listen med de programmer der starter op:

Redigeret af ladiesman217 - 19-Marts-2015 kl. 16:06
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 10:52
Ud fra dit billede af startup filer, så faldt jeg først og fremmest over den der Easybit Recovery.
Ved du/din mor overhovedet hvad det er?
Ja det kommer med HP installationen. Og det er typisk crapware fra producenterne, og i jeres tilfælde er det skudt helt ved siden af. Det er en speciel brugerflade til børn, som HP åbenbart synes er helt fantastisk.

Medmindre hun læser mange pdf filer, og bare ikke kan vente på de loader, så kan du fjerne alt fra Adope. Den er sandsynligvis også installeret i forbindelse med HP installationen. I det hele taget behøver man egentlig slet ikke sådan en idag. Windows 8 har en reader indbygget, og til browserne findes der plugins.

Logitec Download assistent kan du også fjerne. Jeg kan slet ikke se formålet med den, når du først har installeret den Logitec enhed der bruges, og den virker, så er behovet næppe vigtig for nye versioner af driveren. Det skulle da lige være hvis hun er gamer, og har mus og tastatur der kan programmeres.

Mht din oplevelse af Youtube, så er det ikke unormalt. Og det er klart blæseren går amok, samt disken må knokle derud af samtidig med det RAM forbrug.
Men jeg synes der er et meget stort forbrug af RAM bare når maskinen er startet op.. Var det ikke 2.5GB.. Det lyder ret voldsomt.. En normal (ny formatteret) maskine burde ligge nede omkring 1GB eller lige under, for windows 7/8. 
Tjek lige at der ikke evt. skulle være en ny Catalyst driver til grafikkortet.. Jeg synes at kunne ane, at der ligger et ATi kort i af en eller anden slags.. Det er ikke sikkert, da det jo er en ældre maskine. Men tjek det alligevel.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 16:07
Kandersen:

Nej vi kendte ikke til EasyBit Recovery. Skal jeg slette det helt eller bare fjerne det fra Startup?

Der læses måske en-to .pdf filer om dagen, men hvor meget kan det lige betyde? Jeg kan godt fjerne Adobe programmer fra Startup. Det er dog Windows 7 der er på maskinen og ikke Win 8.

OK til Logitech. Jeg ved hun har installeret en trådløs Logitech mus, men den er sjældent sluttet til, og nej hun er ikke gamer

Mht. til YouTube så giver det OK mening, men hvis jeg sammenligner med min brors MacBook Pro Retina fra sidste år, så siger den ikke et kvæk iht. den her computer når jeg sidder på YouTube, men det er måske et hardware spørgsmål.

Mht. CCleaner og Malwarebytes. Kan de ikke være installeret på computeren, hvis real-time scan deaktiveres?

Redigeret af ladiesman217 - 20-Marts-2015 kl. 22:05
          
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 16:48
Slå også overvågeren i CCleaner fra - denne er ikke nødvendig at have kørende.
Prøv blot at slå realtimescanningen fra - den har man jo ikke i den gratis version - ved installationen valgte jeg KUN den gratis version...

Og kan se, jeg ikke har læst dit ovenstående indlæg ordentligt - beklager... Men selv om CCleaner nu brokker sig over, at du fjerner fluebenene, så skal du bare gøre det...

Redigeret af turbo2 - 20-Marts-2015 kl. 16:57
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 16:52
Ud med Easybit Recovery.
Bruges der dropbox, bluetooth, dagligt? ellers fjern det fra start.

Når du har prøvet med malwarebyte og cc cleaner, kunne jeg godt tænke mig du prøvede superantispyware, det kan godt finde noget malwarebyte ikke kan.

Der ud over kan du hente noget ydelse ved at slå systemgendannelse fra. 

Kan du lave en oversigt/billede over de programmer der er installeret?

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 21:10
Jeg ved ikke hvad der sker. Jeg har prøvet at opdatere mit grafikkort to gange nu, og begge gange melder det fejl.

Der står i Enhedshåndteringen at mine skærmkort er flg.

Intel(R) HD Graphics Family fra 17-08-2011 version 8.882.2.0

Radeon (TM) HD 6470HD fra 17-08-2011 version 8.882.2.0

Men jeg er måske kommet frem til at der slet ikke er lavet en opdatering til mit grafikkort i en HP Pavilion g7.

Der kan jeg se de nyeste drivere til denne computer er fra 2013, men de stoppede måske med at opdatere dem.

Men prøver jeg på at installere denne til Intel Grafik så melder den fejl og siger den ikke kan installere. 

"Dette system opfylder ikke mindstekravene til installationen af softwaren".

Dvs. enten er det ikke til denne computer, eller så findes der bare ikke nyere drivere?

Redigeret af ladiesman217 - 20-Marts-2015 kl. 22:24
          
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 22:22
Piriform, som laver CCleaner, har også et godt defragmenteringsprogram - Defraggler, som kommer i bund med defragmenteringen. Men vær tålmodig!! Første gang programmet køres, tager det VIRKELIG lang tid - tidsangivelsen for defragmenteringen, kan du dog ikke bruge til en skid..... Men defragmentere... DÉt kan det!

Nu vi ER ved CCleaner: Du kunne evt. fjerne fluebenet ud for "Kør ved opstart" i registerscanningen, hvis det da ellers har nogen betydning...

Redigeret af turbo2 - 20-Marts-2015 kl. 22:25
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10477
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 09:11
Ikke for at være belærende, men jeg vil æde min gamle hat på at ingen af de nævnte råd hjælper en dyt på hverken blæserstøj eller varme.
Glæder mig til at høre resultatet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu