recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vurdering: Kan denne bærbar reddes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vurdering: Kan denne bærbar reddes?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 09:31
Her er lige en opdateret liste over hvad jeg har gjort, og stadig undrer mig over. Det skal siges lige at efter jeg fik kørt en CCleaner og fik ryddet op i Windows Startop, så starter den meget hurtigere, og kører faktisk også en tand hurtigere.

Sådan her ser min Jobliste ud lige efter Windows 7 er startet op

Kører jeg YouTube så larmer maskinen dog stadig (som jo nok er meget normalt), og her er hvordan det ser ud når en YouTube video afspilles.

Det er dog lidt irriterende er at selvom det er ca. en halv time siden jeg lukkede YouTube ned igen, så er blæseren ikke stoppet med at larme. Den kører ikke maks som når YouTube bruges, men den larmer stadig væsentligt mere end inden jeg startede YouTube.

Jeg prøvede at tjekke mine grafik drivere inde i Enhedshåndteringen. Her så jeg som sagt at mine drivere var lidt gamle (men det er computeren også: HP Pavilion g7).

Driverne til grafik:

Intel(R) HD Graphics Family fra 17-08-2011 version 8.882.2.0
Radeon (TM) HD 6470HD fra 17-08-2011 version 8.882.2.0

^ Samme dato og samme version.

Jeg prøvede så at hente nogle nyere drivere fra denne side der gav mig en .exe fil der hedder "sp61152", men jeg kan ikke finde ud af om det er den rigtige HP g7 jeg kigger på, for jeg får en fejl når jeg prøver at installere fx Intel HD grafik driveren.

"Dette system opfylder ikke mindstekravene til installationen af softwaren".

Jeg lå dog mærke til at da jeg prøvede at køre den .exe film, som skulle opdatere Intel HD grafik driveren der installerede den en masse der hedder noget med "SPxxxxx" inde i en mappe der hedder "C:\SWSetup". Kigger jeg nu inde i den mappe ligger der en del mapper der starter med "SP" og hvad betyder de?
Det er nok alle de gamle Intel drivere? Jeg har ikke prøvet at opdatere Radeon driveren endnu, da den meldte fejl ved Intel HD, så jeg tænkte jeg hellere måtte spørge her først.

Det er sådan set der jeg er kommet til nu, med denne maskine. 

Ville det være overkill at smide en SSD disk i den?

Redigeret af ladiesman217 - 21-Marts-2015 kl. 09:38
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ville det være overkill at smide en SSD disk i den?

Det vil få den til at starte hurtigere op, men ellers vil du ikke mærke nogen forskel, heller ikke på blæserstøj og varme.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 11:26
Bruges der Bluetooth og dropbox på computeren?

Nu viser du jo langt fra hele joblisten

Har du renset den for støv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Her er lige en opdateret liste over hvad jeg har gjort, og stadig undrer mig over. Det skal siges lige at efter jeg fik kørt en CCleaner og fik ryddet op i Windows Startop, så starter den meget hurtigere, og kører faktisk også en tand hurtigere.

Jeg kan ikke se, ud fra din liste, om du har husket at rense computeren fysisk. Hvis den er fra 2012 og ikke har været renset, så vil der være meget støv i den. Jeg har selv en i3 M390 fra 2011, som også blev brandvarm og støjede, både varmeudviklingen og støjen forsvandt efter en fysisk rengøring og den kører nu perfekt.

Ole 
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 11:46
Hvis du har mod på at skille den ad , så gør det , rens den og skift evt kølepasta.
Ellers blæs den igennem med luft .
Og tjek om der er en nyere bios.
Lav en REN install af Windows , dvs hent en version på nettet som svarer den du har kode til , den som ligger på hdd til install er fyldt med alt muligt lort og lad være med cccleaner og hvad der ellers er af div tuneup programmer , de er ALLE fyldt med malware , tjek mærkat på bagsiden og hent så drivere på HP hjemmeside eller tag dem som ligger i Swsetup på c drev.
Kom flere ram i og en ssd disk , og det er en pc som bare funker.

Stein

Redigeret af The_Unforgiven - 21-Marts-2015 kl. 11:47
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 06:44
Som andre også har skrevet, er det varmeudviklingen, som er problemet. At skifte kølepasta og rengøring for støv er vejen frem.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 08:47
Ret mig hvis jeg tager fejl, men du kan da ikke genbruge en licensnøgle fra en OEM Windows til at aktivere en clean version af Windows? Jeg synes jeg har prøvet at genbruge en ren Windows DVD og så hive licensnøglen ud af sådan en pakke-pc, hvor den ikke ville godkende nøglen bagefter.

Jeg ville også skille dyret ad og få den renset grundigt. Der kan sidde en hel kage af støv inde i den og det vil få temperaturen til at gå helt amok hvis blæseren dermed ikke kører ordentligt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 10:25
jo du kan Torben. Men de 2 versioner skal selvfølgelig passe sammen, altså det man installerer skal selvfølgelig være det samme som det man har licens til.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 11:21
Tak for jeres svar allesammen. Jeg tror jeg har prøvet alt hvad der gøres kan med softwaren, så jeg må se om mine fingre kan finde ud af at skille maskinen ad.

Jeg kan også prøve med en clean install, uden HP pre-installeret software, hvis I siger nøglen virker, men det bliver efter en rengøring.
          
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu