|
W905 eller 7005 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Henrikndk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2011 Status: Offline Point: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Januar-2014 kl. 20:22 |
|
Jeg står for at skulle anskaffe en ny flad og havde egentlig besluttet mig for Sony W905, men nu ser jeg at Elgiganten har Samsungs 7-serie på tilbud til 7K.
Er der nogen her som har erfaringer med begge? |
||
![]() |
||
ij6210 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har ikke erfaringer med 7005, men med 6515 som er tæt på 7005, den har dog kun 1 tuner. Den fungerer rigtig godt. Smart TV delen er selvfølgelig ikke så smart som en smartphone, men DLNA og funktionen "screen mirroring" fungerer meget overbevisende. Optagelse af TV via EPG fungerer også fint, dog kan man ikke sætte en buffer i slutningen, så hvis du vil sikre dig at du ikke misser slutningen, så skal du manuelt korrigere sluttidspunktet på optagelse. Fjernbetjeningen fungerer fint og behøver ikke rettes direkte mod tv'et. Billedet er rigtig fint. Og der er USB og HDMI-stik nok på tv'et. Minusser? Ved ikke hvad det skulle være. Sony's kender jeg ikke til. |
||
![]() |
||
Henrikndk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2011 Status: Offline Point: 25 |
|
Tak :)
|
||
![]() |
||
Weiglin ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
|
Jeg har kun gode erfaringer med Sony og dårlige erfaringer med Samsung. når det kommer til holdbarheden. Men det kommer selvfølgelig også an på hvilken tidshorisont du ser på.
Jeg har selv stadig et Sony LCD fjernsyn som jeg har haft i over 5 år der fungerer perfekt og der har aldrig være nogle problemer med det. Mine svigerforældre kører på deres 2 Samsung fjernsyn på 3 år. Det første gik i stykker kort tid efter garantien udløb og det kunne ikke betale sig at reparere det. Deres andet har nu været til reparation en gang. Mine forældres har været i stykker 2 gange indenfor det første år. Jeg er ikke lige klar over hvilke modeller af Samsung de har. Det skal dog også siges at jeg har venner som har Samsung som har fungeret fint i flere år uden problemer. Jeg har dog ikke hørt blandt dem jeg kender der har haft problemer med Sony. Der er sikkert andre som kan dele historier hvor det er det omvendte scenarie. Jeg ville bare lige dele mine erfaringer med dig. |
||
![]() |
||
ij6210 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
|
Uden at kende dine forældres modeller, så skal man huske, at man ofte får hvad man betaler for, uanset om man køber Samsung, Sony, LG eller andet.
Samsung var i medierne for nylig pga. den standardfejl der kom ifm. deres strømtilførsel til tv'et. Mener det var en kondensator der brændte sammen efter ca. 2 år. Dette kan dog godt repareres for få penge, hvis man skulle komme ud for det. Jeg har også et gammelt Panasonic Plasma-tv som intet fejler, og som har holdt i næsten 10 år. |
||
![]() |
||
FDP ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 23 |
|
Kan blot sige at mit Samsung LCD TV fortsat køre efter 7 År og har aldrig fejlet noget som helst..
|
||
Flemming
|
||
![]() |
||
|
Tak for input's - nu er det mest de konkrete modeller, som jeg er interesseret i at høre om ;)
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Har som det ses i signatur et 7005, det er en 2011 model, det er der ikke problemer med, og det har der heller ikke været.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|
Tør man spørge hvilken skærmstørrelse du kigger på? Hvorfor for øvrigt F7000? F8000 serien er/har da jævnligt været på tilbud i den seneste tid og den er bedre end F7000 serien, omend ikke meget.
Den model, der kommer tættest på F7000 serien er F8000 serien. F6000 serien er et fhv. stort skridt ned. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
|
Det er 46" jeg kigger efter - og nu ser jeg at både Bilka og Elgiganten har Sony'en til 7.499,- så det bliver den jeg napper.
Tak for input. |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
|
Det tror jeg ikke umiddelbart at du kommer til at fortryde.
![]() |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Fornuftigt valg, det er et fremragende tv.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |