recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - W905 eller 7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

W905 eller 7005

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Henrikndk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrikndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 13:08
Tak for kaffe - sikke nogle farver! Samsung'en er næsten et s/h TV ved siden af ;) Det er et meget imponerende billede, og så er deres fjernbetjening da også lidt lækker ;)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 13:17
OG hvis du så indstiller det korrekt, så vil de farver være knapt så imponerende, som de er ud af boksen. Til gengæld, vil de blive mere naturtro :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 13:39
På min egen W9'er har jeg blot slået lyssensoren fra, sat billedet til "Standard" og skruet farverne ned fra 60 til 50.

Jeg har forsøgt mig med en mere "naturlig" profil men Standard-profilen er - bortset fra de lidt for mættede farver - faktisk udmærket og jeg har ikke købt dette tv i dyre domme for at det skal ligne et langt billigere tv :) Græsset må gerne være grønt og himlen blå - så længe mennesker ikke er orange i ansigterne.

Men jeg kunne aldrig drømme om at benytte "Vivid"-indstillingen som man ellers somme tider ser det i en butik som Fona.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 13:52
Jeg slæbte konen med ud for at se det igår og hun var relativt tilfreds indtil hun opdagede den her blå kant på ydersiden af rammen. Så nu er vi tilbage ved Samsung F8005 som jeg ikke gider, vil egentlig helst have Sony. :-(
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:52
Så må du vel bare kæmpe lidt for det, og overbevise hende, hvis det er Sony du vil have? Kan ikke se hvorfor at der er en blå kant, behøver at være så altafgørende? 7499 Kr. er jo desuden en vanvittig god pris for den Sony. 

Samsung 7 serie er også en fin skærm, der er altså ikke den store forskel i billedkvaliteten på de to. Der er anmeldelser af begge skærme på Flatpanels (Samsung 8005 er anmeldt, men næsten samme skærm som 7005). Jeg tror da nok du skal blive tilfreds med den Samsung. Det er jo desuden klart den mest populære og solgte skærm for tiden.

Desuden kan man ikke rigtig sammenligne billedkvaliteten med hinanden i en butik som f.eks. Elgiganten eller Bilka, ihvertfald ikke på et ordentligt grundlag.

Redigeret af vasif - 05-Februar-2014 kl. 20:53
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Jeg slæbte konen med ud for at se det igår og hun var relativt tilfreds indtil hun opdagede den her blå kant på ydersiden af rammen. Så nu er vi tilbage ved Samsung F8005 som jeg ikke gider, vil egentlig helst have Sony. :-(

Det "Sense of Quartz" design-element ser man kun hvis man kigger på skærmen skråt fra oven eller siden i dagslys. Det er ikke noget, man ellers lægger mærke til.

Nu har jeg selv kigget på en W9'er i to måneder og jeg havde helt glemt, at det var der. Bestemt ikke noget, man ser, når man sidder foran skærmen.

Så er det langt mere synligt når vandret rullende tekst i bunden af skærmen (f.eks. på nyhedskanaler) spejles i foden. Blankt krom som reelt kun er en plastickappe? Se *der* kan man tale om en design-fejltagelse. Jeg har dog lært at abstrahere fra den.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 22:09
Samsungs VA paneler er kendt for endog meget dårlig betragtningsvinkel . Ved ikke hvordan det er m Sonyen, men tror ellers at billedet er meget identisk . Under alle omstændigheder noget af det bedste som LCD/LED byder på , - vil man ha noget synligt bedre må man over i plasma. .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 22:29
Sony'en har ikke specielt gode betratningsvinkler, jævnfør Flatpanels og øvrige anmeldelser. Betegnes som under middel. 
Samsungen (F8005) er bedre, og betegnes som over middel.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Sony'en har ikke specielt gode betratningsvinkler, jævnfør Flatpanels og øvrige anmeldelser. Betegnes som under middel. [DIV]Samsungen (F8005) er bedre, og betegnes som over middel.[/DIV]

W9 og F8005 er begge fra 2013 og benytter begge et PSA-panel fra Samsung. Jeg skal ikke udelukke, at der alligevel kan være tale om forskellige PSA-paneler og/eller filtre, men i så fald er det nok begrænset, hvor stor forskellen reelt kan være.

Du kan også finde anmeldelser, der gør opmærksom på, at F8005'eren har nogle smalle betragtningsvinkler og du kan finde anmeldelser, hvor man erkender, at W9 har smalle betragtningsvinkler men at man ikke finder det som værende et så stort problem som andre anmeldelser gerne vil gøre det til.

Jeg kigger selv på en W9'er til daglig og jeg kan da godt se "problemet", hvis jeg slår local dimming fra og kigger på et meget mørkt (eller helt sort) billede lidt fra siden, men så er det altså heller ikke værre. Med micro dimming slået til og ved almindelig tv-kigning er det bestemt ikke noget jeg tænker på. Heller ikke når jeg ser på det lidt fra siden.

Hvis betragtningsvinkler står øverst på prioritetslisten fordi man er overfølsom overfor dette problem og man hyppigt har en større gruppe mennesker arrangeret i en halvcirkel omkring sit tv må man gå efter et IPS-panel, men så koster det på sortniveauet.

Hvis tv'et skal stå på sin bordfod må det i den sammenhæng tale til W9'erens fordel at den kan drejes - i modsætning til F8005.

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Sony'en har ikke specielt gode betratningsvinkler, jævnfør Flatpanels og øvrige anmeldelser. Betegnes som under middel. 
Samsungen (F8005) er bedre, og betegnes som over middel.

W9 og F8005 er begge fra 2013 og benytter begge et PSA-panel fra Samsung. Jeg skal ikke udelukke, at der alligevel kan være tale om forskellige PSA-paneler og/eller filtre, men i så fald er det nok begrænset, hvor stor forskellen reelt kan være.

Du kan også finde anmeldelser, der gør opmærksom på, at F8005'eren har nogle smalle betragtningsvinkler og du kan finde anmeldelser, hvor man erkender, at W9 har smalle betragtningsvinkler men at man ikke finder det som værende et så stort problem som andre anmeldelser gerne vil gøre det til.

Jeg kigger selv på en W9'er til daglig og jeg kan da godt se "problemet", hvis jeg slår local dimming fra og kigger på et meget mørkt (eller helt sort) billede lidt fra siden, men så er det altså heller ikke værre. Med micro dimming slået til og ved almindelig tv-kigning er det bestemt ikke noget jeg tænker på. Heller ikke når jeg ser på det lidt fra siden.

Hvis betragtningsvinkler står øverst på prioritetslisten fordi man er overfølsom overfor dette problem og man hyppigt har en større gruppe mennesker arrangeret i en halvcirkel omkring sit tv må man gå efter et IPS-panel, men så koster det på sortniveauet.

Hvis tv'et skal stå på sin bordfod må det i den sammenhæng tale til W9'erens fordel at den kan drejes - i modsætning til F8005.

De oplysninger jeg har omkring Sony's model, indbefatter ikke at panelet er fra Samsung. Sony bruger til denne model et panel fra AOC.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Sony'en har ikke specielt gode betratningsvinkler, jævnfør Flatpanels og øvrige anmeldelser. Betegnes som under middel. [DIV]Samsungen (F8005) er bedre, og betegnes som over middel.[/DIV]

[DIV]De oplysninger jeg har omkring Sony's model, indbefatter ikke at panelet er fra Samsung. Sony bruger til denne model et panel fra AOC.[/DIV]

http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7772.15
"It's a Samsung SPVA / PSA panel."

http://www.digitalversus.com/tv-television/sony-kdl-55w900a-p15221/test.html
"Unlike the HX853 series, the W9 doesn't have an S-PVA panel. Instead, it uses a PSA panel made by Samsung."

http://www.avforums.com/threads/sony-kdl46w905-vs-kdl46hx850-lcd.1779066/
"Here's the differences:
HX853 - higher natrual contrast of the panel (S-PVA), but worse crosstalk in 3D as a result. They changed the panel to a PSA type this year on the W9 to improve 3D performance at the expense of contrast and viewing angle (W9 is lower than HX853). FYI: PSA is used because it's also cheaper to produce, but nobody has yet seen a PSA panel in anything with contrast or viewing angles like a S-PVA, which sadly appears to be a dying breed."

http://test-vergleich-kaufen.com/tv-review-sony-bravia-kdl-55w905a.html
"Gegensatz HX853 in Serie, die kein W9 S-PVA-Panel. Stattdessen verwendet er einen PSA-Panel von Samsung hergestellt."

osv osv osv.

Dog: Her er et indlæg, som hævder noget andet:

http://www.hdfever.fr/forum/viewtopic.php?f=6&t=2779&start=170
"Samsung F8000 VA-PSA Panel Samsung made in Korea

Sony W905 VA-PSA Panel AU Optronics made Taiwan/China"

(AUO - ikke AOC).

Og her:
http://www.avforums.com/review/sony-w90-kdl-40w905a-3d-led-lcd-tv-review.434/page-4

"55W900A
First edition: DQ3Y550LN0101 SLCD S-PVA (200Hz/240Hz) (Samsung Panel)
Second shrunk version: YLV5521-02N AUO A-MVA (200Hz/240Hz) (Taiwan panel)"

Det er muligt, at Sony startede med et Samsung-panel for W9 og senere skiftede til AUO. Det kunne forklare, hvorfor der er sådan en overvægt af anmeldelser, der hævder, at der er tale om et Samsung-panel.

I så fald bøjer jeg mig og undskylder for at sprede misinformation baseret på gamle oplysniner.

Men i sidste ende handler det om, hvordan billedet ser ud og jeg er udmærket tilfreds.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 17:00
Der er en interessant tråd om problemet her : http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=30647
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu