|
W905 eller VT60? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flatpanels skriver dette i deres anmeldelse af w9'eren: "Input lag – altså forsinkelse på billedsignalet – er en afgørende parameter for konsolspillere og hvis du ejer en PlayStation 3 eller Xbox 360 bør du være opmærksom på denne parameter. Ideelt set ønsker vi 0 ms – absolut intet – input lag, men det perfekte tv findes ikke – endnu. I stedet målte vi input lag til 10-15. Det er forbløffende lavt og det kom temmelig uventet, fordi de fleste LED-modeller har en tendens til at have et vist niveau af input lag – selv i spil-profilerne. Plasma-tv har generelt været foran på dette område, men Sonys W9 tager hermed tronen. Det er nok overflødeligt, men lad os blot gøre det helt klart. W9 er et fremragende tv til spilbrug. " Så W9 er jo ganske fortrinlig til konsolspil og enten du må have været heldig med dit Vt50 panel eller så har jeg været uheldig. Mit panel er nærmest uegnet til alm. tv kigning med logoer og har passeret de 3000 timer. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Så hører jeg også til kategorien uheldig, men det har så været med tre forskellige paneler, 50VT20, 55VT30 og 65VT50. Måske er jeg udstyret med et supersyn, men mine erfaringer med retention er ikke, at det forsvinder efter minutter. Jeg har haft retention der var uger om at forsvinde, også noget der forsvandt efter minutter. Men så var det når logo/menuskærm, kun havde været vist i få minutter. Jeg ser derfor ikke tv med logopåvirkning, på min plasmaskærm.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
Tror du har helt ret i, at det afhænger af hvor eksponeret man er for at spotte det skidt ![]() Jeg spotter så også det, at ved visse panoreringer, så er det ligesom skærmen mister overblikket og billedet bliver lidt sløret og ghoster og efter jeg har bemærket det på mit vt 50, så kan jeg også det se nu når jeg er i bio og på andre tv. Er totalt irriterende, når man først bemærker sådan noget så spotter man det med samme. Jeg skal ikke engang gøre mig umage ![]() |
|
![]() |
|
joland ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Jeg tilslutter mig koret vedr. plasma og burn-in/retention. Mit 1½ år gamle 50GT50 lider nu af kraftig retention og mild burn-in af Eurosport logo (plasma TVs fjende no. 1). Efter et par timer på Eurosport er retention nu synlig på andre kanaler, hvis man ser godt efter. Dette forsvinder igen efter kort tid. Men på en 100% hvid baggrund er der tydelige og permanente spor.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Og samme kritiske tilgang, har jeg desværre også. Men et tv i soveværelset, og endda et kantbelyst lcd, det kunne jeg da leve med. Valgte alligevel en topmodel, kunne jo så bruges lidt som en test. Har set en del fodbold i HD, ditto em håndbold samt HD kanaler via dvb-s Canal Digital. Og må tilstå, dette tv har faktisk imponeret mig.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
danji ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Jeg har droppet plasma til fordel for LED.
Det er korrekt at billedet er bedre på et plasma, men det er kun fordi man taler om korrekt under ordnede forhold. Særligt på min PS3 irriterede det mig at en hvid tekst på hel sort baggrund (som det er meget af på PS3) gav synlig grå retention på efterfølgende billeder, som naturligvis var mere synligt jo mørkere billedet var. Så min konklusion var at hellere et billede der er knap så farvekorrekt og mindre betragtningsvinkel end en plasma hvor jeg ser synlige fejl på billedet. DET irriterer mig. Pixel response har ikke generet mig. Og LED giver mere lys generelt på billedet (muligvis med lidt tab af kontrast men kun rigtig synligt ved >45 deg betragtningesvinkler). Så der er ting for og imod. LED er pt inde i varmen hos mig :) Redigeret af danji - 17-Januar-2014 kl. 14:12 |
|
Mvh dan.
|
|
![]() |
|
danji ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
.
Redigeret af danji - 17-Januar-2014 kl. 14:11 |
|
Mvh dan.
|
|
![]() |
|
arentzen89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Tak for alle jers input!
- flertallet har tilsyneladende haft dårlige oplevelser med plasma, selvom der er tale om skærme der er nyere end min egen VT20. Jeg har i dag været i elgiganten og se både W905 og VT60 i levende live, og jeg gik derfra og var mest imponeret over W905, til min store overraskelse. Billedet på VT60 var meget mørkt (muligvis pga. indstillingerne) og der var bittesmå spor af hakkeri når der blev panoreret hurtigt henover bygninger osv. Det er noget der irriterer mig meget ved VT20, og det gør at jeg hælder mest til at vælge W905, som ingen problemer havde med panoreringer. |
|
![]() |
|
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Jeg har også ofte gået og kigget på Panasonic Plasma TV i Elgiganten og var jeg en uvidende køber, som skulle købe et TV baseret på hvad jeg så i butikken, ville jeg ALDRIG købe et plasma. Det hakker og sprutter så man tror det er løgn, med de "demo klip" de viser i butikken. Men jeg håber at det skyldes opsætningen i butikken ellers kan jeg da slet ikke forstå de gode anmeldelser af disse TV.
Så man skal nok ikke lægge for meget i den oplevelse man får, når man se TV'et i Elgiganten. |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Der har været rigtig mange gode inputs, og du virker til at være meget afklaret, og undersøgt tingene meget grundigt. Sony er også lidt billigereend de 15000, så er der råd til lidt andet godt, hvis du vil:) Et godt råd til, hvis du vil have mere ud af din formodentlige kommende Sony-skærm, kunne være at købe en DVE fra f.eks. Hifi-Klubben. Du kan hive ret meget hjem med en kalibrering af enhver skærm, især LCD-skærme, og Sony, kontra VT60, som er THX-kalibreret fra fabrikken af. Eller som minimum følge de anbefalede instillinger inde på Flatpanels. Men husk at der er forskel på paneler, så man kan ikke 100% kopiere indstillingerne, og forvente samme resultat, men dog vil du være godt i gang.
Redigeret af vasif - 17-Januar-2014 kl. 15:25 |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Har selv en 55ST60 og 42ST60 og begge har desværre igen fået retention og burn-in af Ramasjang og Disney Channel.
55ST60 har jeg allerede én fået skiftet panel på pga burn-in - så rimeligt træls det allerede er sket igen på det nye panel, selv om jeg har kørt burn-in og skruet ned for kontrast de første par hundrede timer. Nu har jeg haft Pioneer plasma i 6 år og så nu to nye "lækre" ST60´er og er vild med billedet men utroligt træt af burn-in der virkeligt kan gøre én deprimeret når der er hvid baggrund. Har dog desværre ikke set et LED der kan give et tilsvarende godt billede. Dog synes jeg at Samsung 8005 er et godt bud, uden at have set det i optimale omgivelser.
|
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Er du sikker på du kan få et 55VT60? Jeg ved HifiKlubben ikke kan skaffe flere...
Jeg ville vælge samsung men så må du nøjes med 51". F8505 er 99% så godt som VT60 er meget bedre end LCD. (i mine øjne faktisk bedre pga mere lys..) Der er ingen meldingerne om burn-in (kan ingen finde på via Google..)og ingen blæsere og smukkere og og... eller 64" :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |