recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - W905 eller VT60?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

W905 eller VT60?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 11:21
har både et pio og en 46 tommer w905 til 8000 kr da de var på tilbud
men min w905 er super til spil og et ganske udmærket tv både til tv/film og spil
så stor faktisk jeg selv havde valgt en sony i dag til stuen
grunden er at billede er rigtig godt og man er fri for retention og burn-in
som desværre er en del af på de nye plasma 3d paneler fra pan
hvis man ikke passer rigtig godt på det
bruger ikke meget strøm, mit plasma kan bruges som en ekstra radiator
en fordel om vinterenBig smile
men ja en samsung plasma model er en mulighed, men bruger endnu mere strøm end v60

ulempen ved en sony er betragtningsvinklen, så du skal sidde næsten lige for

så det er faktisk ikke så nemt og vælge, som det har været

Redigeret af xcardman - 18-Januar-2014 kl. 11:25
Til top
arentzen89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2008
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arentzen89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 15:10
Jeg er netop kommet hjem fra elgiganten og har set begge tv for 2. gang.

Jeg valgte W905, både fordi det imponerede mig mest, men også fordi VT60 slet ikke var en mulighed hos dem, da de åbenbart er udsolgt.

Den eneste model af W905 de havde hjemme pt var en de havde fået retur. Jeg er normalt ikke meget for, at købe "brugte" ting, men han smed en gratis kalibrering oveni, til en værdi af 1000 kroner og hvis der er den mindste skramme på tv'et, ryger det retur og så får jeg en ny gratis kalibrering på det nye tv, så jeg havde ikke rigtig noget at miste.

Nu glæder jeg mig til, at få det hjem på torsdag og se hvad det kan.

Tak for rådene og hjælpen alle sammen!

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 21:54
Den der kalibrering Elgiganten tilbyder, skal ikke ses som en ægte ISF kalibrering, men en væsentlig mere simpel version. Det er helt sikkert en udmærket løsning, omend jeg er usikker på, om de ikke bare justerer Tv'et ud fra det man egentlig selv kan foretage sig i standardmenuen, og ikke mere avanceret billedjustering. En kalibrering bør også i mine foregå hjemme for bedste resultat, da mange parametre spiller ind. Jeg mener at de bruger Spyder-4 som redskab, med standard-software. Desuden er det jo svært at sige, hvor meget ham der kalibrerer reelt set har styr på den slags. Igen, de er helt sikkert ikke uddannet og certificeret som f.eks. Otto, men mindre kan selvfølgelig også gøre det Wink

Det er dog rigtig fint, at Elgiganten tilbyder denne ordning.

Redigeret af vasif - 19-Januar-2014 kl. 21:55
Til top
arentzen89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2008
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arentzen89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 16:57
Sælgeren fortalte mig, at de har en mand der er uddannet til at kalibrere osv. Desuden bruger de forskellige apparater til, at kalibrere, så jeg håber at tv'et er optimeret når jeg får det.

Nå nu jeg var igang med, at købe hi fi, så snuppede jeg også lige et surround system, Sony BDVN7100W.
Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af om de to kan "snakke" sammen, når nu de begge er fra Sony. Altså sådan så jeg kan nøjes med, at bruge én fjernbetjening som styrer begge enheder (ligesom Panasonic har Viera link).

Er der nogen der ved det?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 18:10
Se s. 47 (BRAVIA Sync):
http://download.sony-europe.com/pub/manuals/consumer/4456335111_DK.PDF

Mere generelt om BRAVIA Sync:
http://www.sony.dk/hub/lcd-fjernsyn/tilbehor/article/id/1237475748685

Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 22:56

Redigeret af ThomasNorge - 08-Februar-2014 kl. 22:59
Mvh Thomas
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 09:21
Jeg har gamet på px80, 2 stk. LG's plasma og nu VT30. Aldrig haft problemer med Burn in.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 10:07
Vi har haft brugere i vores forum som har købt Elgigantens kalibrering og de var ikke tilfredse. Der er ikke pillet ved farverne ud over de helt basale håndtag, som enhver kan rode med uden brug af udstyr. Det var ikke en kalibrering i min mening.

For 1000 kr kan du selv købe en Spyder og lave samme middelmådige resultat.

Redigeret af Torben Rasmussen - 09-Februar-2014 kl. 10:08
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu