|
W905 eller VT60? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
har både et pio og en 46 tommer w905 til 8000 kr da de var på tilbud
men min w905 er super til spil og et ganske udmærket tv både til tv/film og spil så stor faktisk jeg selv havde valgt en sony i dag til stuen grunden er at billede er rigtig godt og man er fri for retention og burn-in som desværre er en del af på de nye plasma 3d paneler fra pan hvis man ikke passer rigtig godt på det bruger ikke meget strøm, mit plasma kan bruges som en ekstra radiator en fordel om vinteren ![]() men ja en samsung plasma model er en mulighed, men bruger endnu mere strøm end v60 ulempen ved en sony er betragtningsvinklen, så du skal sidde næsten lige for så det er faktisk ikke så nemt og vælge, som det har været Redigeret af xcardman - 18-Januar-2014 kl. 11:25 |
|
![]() |
|
arentzen89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Jeg er netop kommet hjem fra elgiganten og har set begge tv for 2. gang.
Jeg valgte W905, både fordi det imponerede mig mest, men også fordi VT60 slet ikke var en mulighed hos dem, da de åbenbart er udsolgt. Den eneste model af W905 de havde hjemme pt var en de havde fået retur. Jeg er normalt ikke meget for, at købe "brugte" ting, men han smed en gratis kalibrering oveni, til en værdi af 1000 kroner og hvis der er den mindste skramme på tv'et, ryger det retur og så får jeg en ny gratis kalibrering på det nye tv, så jeg havde ikke rigtig noget at miste. Nu glæder jeg mig til, at få det hjem på torsdag og se hvad det kan. Tak for rådene og hjælpen alle sammen! |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Den der kalibrering Elgiganten tilbyder, skal ikke ses som en ægte ISF kalibrering, men en væsentlig mere simpel version. Det er helt sikkert en udmærket løsning, omend jeg er usikker på, om de ikke bare justerer Tv'et ud fra det man egentlig selv kan foretage sig i standardmenuen, og ikke mere avanceret billedjustering. En kalibrering bør også i mine foregå hjemme for bedste resultat, da mange parametre spiller ind. Jeg mener at de bruger Spyder-4 som redskab, med standard-software. Desuden er det jo svært at sige, hvor meget ham der kalibrerer reelt set har styr på den slags. Igen, de er helt sikkert ikke uddannet og certificeret som f.eks. Otto, men mindre kan selvfølgelig også gøre det
![]() Det er dog rigtig fint, at Elgiganten tilbyder denne ordning.
Redigeret af vasif - 19-Januar-2014 kl. 21:55 |
|
![]() |
|
arentzen89 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Sælgeren fortalte mig, at de har en mand der er uddannet til at kalibrere osv. Desuden bruger de forskellige apparater til, at kalibrere, så jeg håber at tv'et er optimeret når jeg får det.
Nå nu jeg var igang med, at købe hi fi, så snuppede jeg også lige et surround system, Sony BDVN7100W. Jeg kan ikke umiddelbart finde ud af om de to kan "snakke" sammen, når nu de begge er fra Sony. Altså sådan så jeg kan nøjes med, at bruge én fjernbetjening som styrer begge enheder (ligesom Panasonic har Viera link). Er der nogen der ved det? |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Se s. 47 (BRAVIA Sync):
http://download.sony-europe.com/pub/manuals/consumer/4456335111_DK.PDF Mere generelt om BRAVIA Sync: http://www.sony.dk/hub/lcd-fjernsyn/tilbehor/article/id/1237475748685 |
|
![]() |
|
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
Redigeret af ThomasNorge - 08-Februar-2014 kl. 22:59 |
|
Mvh Thomas
|
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Jeg har gamet på px80, 2 stk. LG's plasma og nu VT30. Aldrig haft problemer med Burn in.
|
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Vi har haft brugere i vores forum som har købt Elgigantens kalibrering og de var ikke tilfredse. Der er ikke pillet ved farverne ud over de helt basale håndtag, som enhver kan rode med uden brug af udstyr. Det var ikke en kalibrering i min mening.
For 1000 kr kan du selv købe en Spyder og lave samme middelmådige resultat. Redigeret af Torben Rasmussen - 09-Februar-2014 kl. 10:08 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |