recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waaoo play dårlig lyd på tv2 news
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waaoo play dårlig lyd på tv2 news

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waaoo play dårlig lyd på tv2 news
    Sendt: 31-Juli-2025 kl. 08:58
Jeg er blevet pduttet det nye waaoo play, og bruger det live tv.

Men efter vi har fået det bras, er der opstået det mærkelige problem, at der er en meget dårlig og generende lyd, på især tv2 news, det lyder nærmest som om at der dårlige mikrofoner i studiet - det besynderlige er, at det hovedsageligt er når der sendes direkte fra studiet, men ikke når der vises noget fra marken, altså forstået på den måde at lyden fejler intet når der vises reportager udefra.

Jeg har selvfølgelig kontaktet tv2 for at fejlmelde problemet, men de henviser mig direkte til waaoo - som har fejlsøgt men siger at der ikke er nogle fejl på deres udstyr, og henviser mig til tv2.

Det skal oplyses, at vi har en waaoo tv boks, som er forbundet med min yamaha sorround receiver med hdmi og videre fra receiveren til tv mit Panasonic tv. Jeg har overhovedet ikke nogle problemer med eksempelvis udsendelser fra DR, eller radio. 

Jeg har endvidere forsøgt at skifte til alle de forskellige lydformater som der på receiveren, uden nogen bedring

Så er jeg den eneste i hele landet som har dette problem 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 10:03
Det er blevet indviklet efter alle de fusioner. Men i toppen står det berømte selskab Norlys. Gad vide hvornår lyset går op for dem selv Wacko

Jeg ville afmelde skidtet og finde en anden fiber udbyder og anskaffe en Apple TV 4K. Der er TDC, Fastspeed og en masse andre der ikke er under Norlys.

Ja og som svar på spørgsmålet, så har jeg ingen dårlig eller generende lyd på TV2 News.

Redigeret af Munch - 31-Juli-2025 kl. 10:06
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

.....

Jeg har endvidere forsøgt at skifte til alle de forskellige lydformater som der på receiveren, uden nogen bedring
....
Jeg kender ikke Waoo boksen, men måske der findes et valg af lydformat på den?? Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Ddur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Februar-2025
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ddur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 10:58
Selvom man unægteligt kan klandre Norlys for megen elendighed, er det nok svært at give dem skylden for problemer med Waoo Play. Waoo er ejet af Andel (2/3) og NRGi (1/3) via Fibia.

Jeg vil også foreslå at afprøve Waoo Play på enten en Apple TV eller en Android TV boks.

Hvorfor er det, du er bundet til Waoo (Play)? Efterhånden giver alle netselskaber mulighed for at vælge mellem forskellige indholdsudbydere.

Redigeret af Ddur - 31-Juli-2025 kl. 10:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 11:19
Hej.

Hvad sker med lyden på tv2 news, hvis du bruger
adgang via browser: https://www.waooplay.dk/login

Eller hvis du logger ind fra en Mobil App ?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 31-Juli-2025 kl. 11:43
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 5200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Ddur Ddur skrev:

Selvom man unægteligt kan klandre Norlys for megen elendighed, er det nok svært at give dem skylden for problemer med Waoo Play. Waoo er ejet af Andel (2/3) og NRGi (1/3) via Fibia.

Jeg vil også foreslå at afprøve Waoo Play på enten en Apple TV eller en Android TV boks.

Hvorfor er det, du er bundet til Waoo (Play)? Efterhånden giver alle netselskaber mulighed for at vælge mellem forskellige indholdsudbydere.
Så er det da underligt at de står som den øverste i fusionen i 2019.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Ddur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Februar-2025
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ddur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så er det da underligt at de står som den øverste i fusionen i 2019.

Norlys forlader Waoo-samarbejdet i 2020. I 2021 bliver Andel og NRGi via Fibia eneejer af Waoo:

Redigeret af Ddur - 31-Juli-2025 kl. 11:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

.....

....
Jeg kender ikke Waoo boksen, men måske der findes et valg af lydformat på den?? Wink

Der er ingen lydformater der kan skiftes på tv boksen, der er enten sourround eller ingen sourround, sidst nævnte skal boksen stå på.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2025 kl. 12:44

Hvis ikke waaoo får ordnet problemet, så ser jeg mig på Apple tv, som oveni købet også vil være lidt billigere som jeg har forstået det - altså skifte apple tv og så købe et tv2 play abbonement
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu