recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WAF venlig streamin af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWAF venlig streamin af lyd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Emne: WAF venlig streamin af lyd
    Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:32

Hejsa.

Har efterhånden samlet lidt grej og har en masse dejligt musik, og en Harmony 895 til at styre det hele og det går sådan set helt fint.

MEN vi får ikke hørt nok musik det er simpelthen for bøvlet at skulle have tændt for tv for at navigere i musikken på min WDTV eller brænde det ud på en mp3 cd eller en usb til at smide i dvdafspilleren!!

Jeg synes (som andre) at Sonos er for dyrt, da jeg skal investere i en NAS, Sonos ZP90 og en Itouch.

Så faldt jeg over et link til simpel streaming af lyd til anlæg via Apple Airport Express (700 kr), og bruge en Itouch (1000 kr. brugt) til at komme igang. Til lager har jeg 2 alternativer:

1. Min eksterne 2,5" disk

2. En ældgammel Ibm laptop (300mhz PII)

Vil det ikke være en god billig og simpel løsning? Eller byder Logitech Duet og Sonos på noget helt vildt?

Alfa og omega er at det er super simpelt for min kone at lytte til en cd og navigere rundt i alle vores albums etc.

Hun skal kunne skrue op og ned for volumen med Itocu via Remote - fungerer det?

Er der andre billigere alternativer? Jeg er meget hooked på en Itouch som remote.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 09:43

Vil jeg evt. helt kunne undgå et led ved at undvære en Airport Express og styre min gl. laptop med itunes direkte forbundet til anlægget med en Itouch med remote software?

Så vil det jo være en "nemmere" løsning?

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:12

Nu er prissammenligningen du laver vel ikke helt rigtig.

Du siger at du under alle omstændigheder vil have en Touch, og du har en gammel PC'er. Så det du mangler er enten en ZP90, Airport express, eller en Duet. Så det er prisen på de 3 ting du skal sammenligne.

Sonos burde kunne hente musik fra en PC'er, SqueezeCenter kan installeres på en PC'er så Duet'en kan køre op imod den, og iTunes kan også installeres på den.

Jeg kender kun til Duet, og vil derfor ikke udtale mig mere om de andre løsninger.

 

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:32

Korrekt

ZP90 =2600 kr.

Duet= 2000 kr.

Airport Express = 700 kr.

Har så set at man kan "nøjes" med en SQ receiver til 1000 kr. i stedet for en Duét hvis man alligevel vil bruge Itouch til remote.

Men eftersom det i første omgang kun er afspilning af musik på anlægget i stuen der er relevant må det billigste vel være en Itouch med remote software og Itunes installeret på min gl. laptop, forbundet til anlægget - vil det ikke fungere i praksis?

Så er jeg nede på udgiften til en Itouch?

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:48
Jeg bruger selv Airport Express / iTouch (eller mere præcist iPhone) løsningen og det spiller max .

Laptop direkte til anlægget burde også fungere, men er vel en knap så elegant og WAF venlig løsning .

/Nils
           
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:54
 
har et Duet system, virker fint. Har aldrig hørt så meget af min musik og radio som jeg gør nu.
 
 
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af finnbrodersen finnbrodersen skrev:

 
har et Duet system, virker fint. Har aldrig hørt så meget af min musik og radio som jeg gør nu.
 
Enig - det at man har det hele liggende elektronisk og har adgang til det via en remote med display (om det er den ene eller anden løsning betyder ikke noget) betyder alt.

 



Redigeret af kim.t - 02-Juli-2009 kl. 11:15
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:12
hvad med squezzebox clasissc den fås også til en rigitg god pris nu omkirng 1900 , du styrer vi alm fjernbetjening og kan se på afpsillerens display hvad du afspiller, det kræver en pc eller nas til at styre og hoste squezbox classic
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:15
De har Duet til kr. 1699,- hos Elgiganten i denne uge, så det er da et dårligt råd. Og som jeg siger er det at du har en remote med display det der gør forskellen.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:24

Jeg er i kontakt med en vedr. en lettere brugt Ipod Touch, så i første omgang hælder jeg nok til at prøve løsningen med iTouch m. remote og min gl. bærbare med Itunes direkte til anlægget.

Så kan jeg udvidde senere hvis behovet for multiroom skulle opstå.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:28
Touch'en bliver du under alle omstændigheder glad for
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 12:31
Er duet'en fjernbetjening ikke ufattelig langsom at bruge? syntes jeg at have læst i en test

test af duet

Men hvor Logitech vinder på fjernbetjeningens mange muligheder og lavere pris, så er Sonos’ bud stadig bedre. Duet lider stærkt under langsomme reaktioner, sløve knapper og en responstid, der tit fik os til at trykke for meget i den tro, at vi ikke havde ramt rigtigt.

Redigeret af daskino - 02-Juli-2009 kl. 12:32
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu