recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WAF venlig streamin af lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWAF venlig streamin af lyd

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af Johansen01 Johansen01 skrev:

Jeg vil helt klart anbefale touch/iphone løsningen, har det selv iform af en NAS der står og har alt musikken liggende... I stuen står en mac mini og på kontoret er anlægget sat til en airport express.

Er selv hooked på Ipod Touch - Remote - Itunes. Dit setup ligner det jeg har overvejet, men du skal have en pc tændt for at fjernbetjene Itunes ikk?

Hvilken NAS kører du med?

Mvh Henrik

Til top
Johansen01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 11:42
Jo du skal have en computer tændt. I det her tilfælde er det min mac mini der er tændt. Den bruger næsten ingen strøm, slet ikke den nye model.

NAS'en er en Netgear Readynas Duo der kører itunes server og indeholder derfor alt mit mediemateriale

Jeg har indtil videre ikke oplevet bedre. Jeg arbejder i øjeblikket med en idé om at tilkoble aktive højtalere til minien så jeg er fri for at skuelle tænde noget anlæg, men ved ikke helt om det er helt problemfrit
Med Venlig Hilsen

Johansen
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 13:21

Det havde self været rigtig fedt at kunne styre direkte fra NAS, men man behøver vel således heller ikke gå efter de vilde løsninger hvor NAS fx har 1,2 GHz CPU mm?

Jeg havde set en del på Qnap TS-219 el. Synology DS209, men hvis min computer alligevel er tændt, kan man måske skrue lidt ned på specs. og måske købe en meget billigere Icy Box IB-NAS3221. (ved det! de er uden sammenligning!)

Nu har jeg kun afprøvet det ganske overfladisk, med fjernbetjening af Itunes via Iphone og Itouch, men det virker utrolig lækkert. Helt klart noget der arbejdes videre på. Airport Express dumper snart ind af døren, så den er jeg lidt spændt på at høre inaction.

Mvh Henrik

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:36

Hej

Hvis jeg var dig, ville jeg købe den iTouch. Den er under alle omstændigheder et godt udgangspunkt for at få musikken til at spille. Men husk på hvad du køber den til. Den giver ikke meget WAF, hvis den er med dig på arbejde, fordi du ville høre lidt musik i toget.

Og så ville jeg installere Squeezcenter på den gamle laptop. Den er så gammel at du nok skal overveje at lægge noget andet end Winows xp på. Måske Windows 2000? Jeg ved ikke om der stadig bliver lavet sikkerhedspatches til den. Men den klarer sig langt bedre på gammel hardware. Ellers er der Linux, som findes i lette udgaver. Evt en samlet løsning som Vortexbox. Ja, eller en af de andre laptops du nævner. Jeg bruger selv en T21, så T41'eren er ihvertfald 100% god nok.

Dernæst ville jeg stille laptoppen i nærheden af anlægget og trække en ledning derimellem. Evt sætte et bedre lydkort til. Køb iPeng i itunes butikken. Det koster ikke alverden. Bada bing bada boom du er kørende.

Senere kan du evt flytte pc'en et andet sted hen og købe en Squeezebox reveiver istedet.

Jeg tror at hvis du vælger iTunes/airport-vejen, fortryder du det i samme øjeblik du vil udvide med flere zoner. Muligheden for at høre det samme musik synkront i hele huset er det adskiller Sonos og Squeezebox fra alle de andre musikstreamere. Og det er en vinder, både til dagligt og til fest.

Hvis du så tænker: der er nogle der klager over at squeezebox er svær at få til at virke ordentligt, så lad mig berolige dig med at 90% af alle problemer man læser om på Logitech's forum drejer sig om 1-netværksbøvl på controlleren og 2-underdimensionerede NAS'er. Ingen af de ting kommer du jo ud for.

Held og lykke med det under alle omstændigheder. -Mogens



Redigeret af Muele - 19-Juli-2009 kl. 22:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu