recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wake on Lan kvaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWake on Lan kvaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hypnagog Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Wake on Lan kvaler
    Sendt: 18-April-2011 kl. 02:38
Hej alle.
Jeg har før søgt råd og vejledning her på recordere og er aldrig blevet svigtet.
Denne gang stiller jeg dog et temmelig vanskeligt spørgsmål, der kræver en længere beskrivelse.

Mit mål er at kunne tænde min computer med min HTC Desire via wake on lan, eller rettere wake on WAN, men det vil ikke virke! Hverken via LAN eller WAN. Computeren starter ikke op når den er slukket, i dvale eller slumrer.

Jeg har hentet appen "WoL Wake On Lan Wan" til telefonen på android market, og programmet "WakeOnLanMonitor" på PCen.
Når jeg starter programmet på PCen, skriver den at den lytter på UDP port 7. Jeg har udfyldt alle felter i app'en på telefonen, og hver gang jeg sender den magiske pakke fra telefonen, reagerer WOLmonitoreren på PCen. Altså der er hul igennem, uanset om min mobil er på WiFi eller ej. - Så langt så godt.
Dette må efter min logik betyde, at min router, Netgear CG3000 fra yousee, er åben og korrekt sat op.

Jeg har været i BIOS og aktiveret alle steder punkter der beskriver noget med at vække computeren, så den burde her være sat op til at starte via både ps2, usb, LAN osv. Bundkortet er et Asus P5N-E SLI med nyeste bios version. Desuden har jeg flyttet de tre jumpere på bundkortet der aktiverer boot fra USB.

I selve windows, Windows 7 ultimate, har jeg været i enhedshåndtering og aktivere "Vækning ved magisk pakke" og "Vækning ved mønstermatch" og fjernet fluebenet ved "Tillad, at computeren slukker denne enhed for at spare strøm".
Desuden lyser der en orange lampe på mit onboard netkort når computeren er slukket, hvilket giver mig anledning til at tro at strømstyringen også er ok.

Forbindelsen mellem pakke afsenderen, min telefon, og routeren er selvfølgelig trådløs, mens routeren er forbundet til PCen med 1 Gbit kabel.

Min strømforsyning er ATX 2.01 kompatibel, en Corsair TX650W.

Jeg har forsøgt at sende pakker fra en anden computer i netværket, med trådløst netkort, og disse pakke registreres også i WOL Monitoreren, men tænder ikke computeren fra slukket tilstand.

Jeg har ikke en ps2 mus eller et tastatur og har derfor ikke testet dette, men når jeg prøver at boote med USB sker der heller ingenting.

Nu er spørgsmålene så:
- Hvad skal jeg gøre?
- Er mine konklusioner korrekte? (Net forbindelsen, strømstyringsindstillinger og PSUen er ok)

VENLIG hilsen Johnny.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 08:38
Umiddelbart lyder det som om du har prøvet alt hvad jeg kunne forestille mig skulle være nødvendigt.
En sidste mulighed - prøv at sende pakker fra en anden computer via kablet forbindelse for at udelukke wifi.
/Peter
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu