|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() Sendt: 13-December-2008 kl. 02:37 |
Lavede lige en test: Afspilles den danske Wall-E i en PS3, siger den DTS-HD Master Audio 6.1 og man kan høre lyd i de bagerste højtalere. Afspilles den via min Panasonic BD55 via bitstream som jeg normalt bruger, så fortæller Onkyo at det er DTS-HD Master Audio i 5.1. Her kan man ikke høre noget lyd i de bagerste højtalere i et 7.1 setup. Når jeg så laver Panasonic BD55'en selv dekode DTS-HD Master Audio lyden, så er der lyd i de bagerste højtalere - dvs. 6.1. Nogen der har en god forklaring på hvorfor det ikke virker med bitstream? Er der måske noget jeg har misset i opsætningen af den ene af de 2 enheder?
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Ingen der kan replikere eller afkræfte mine observation? |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Det vise bare at PCM er det rigtig at bruge
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
I dette tilfælde ja.. Men undervurder ikke den varme følelse af at se DTS-HD MSTR i display'et på receiveren Men dem af jer med en receiver der kan dekode HD lyd og en BD afspiller må gerne lige teste om I oplever det samme.. Redigeret af hedberg - 13-December-2008 kl. 19:48 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Hehe. hedberg at se DTS-HD MSTR i display'et på receiveren, kan jo koste i lydkvalitet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Måske fordi din BD55 ikke kan overføre DTS-HD 6.1+ lydspor i BitStream?
Lidt i stil med, at PS3 ikke kan overføre 6.1+ lydspor i bitstream. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm.. Skal jeg ikke afvise.. Ville bare syntes det var besynderligt.. Faktisk temmeligt ulogisk hvis den ikke skulle kunne klare bitstream af DTS-HD MA 6.1, men godt kunne klare 5.1 og ifølge nedenstående link også 7.1 http://www.bigpicturebigsound.com/printer_Panasonic_DMP-BD55 _DMP-BD55K_Blu-ray_Player.shtml Jeg tror jeg smutter ud og køber Sleeping Beauty i morgen som har et DTS-HD Master Audio 7.1 spor og tester det selv.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
JoJu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Jeg har også det problem med "WALL-E". Min forstærker er Onkyo TX-SR875. Din Panasonic kan godt overføre 6,1 lyd, men problemet er i din TX-SR905, ligesom jeg har problemet i min TX-SR875. Jeg har andre film i både 6,1 og 7,1 og her er der ikke noget problem. Redigeret af JoJu - 05-Januar-2009 kl. 15:07 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har også prøvet nogle andre film i primært 7.1 og kan verificere at problemet ikke eksisterer der. Kunne dog ikke finde nogle i DTS HD Master Audio i 6.1. Hvilke film har du testet med? Gad vide hvad Onkyo har at sige til deres forsvar :-) |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
ifølge hvad jeg har hørt kan man ikke overfører 6.1 som bitstream
|
|
![]() |
|
JoJu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Jeg har én film med DTS-HD MA 6,1, det er "X-men: The Last Stand", og den fungerer fint, forstærkeren har intet problem, med at finde ud af, at det er 6,1. Men DTS-HD MA 7,1 har jeg: "Pan's Labyrinth (US version)", "Rush Hour 3 (UK Version)", "Shoot 'Em Up (UK Version)", "Mr. Woodcock (UK Version)", "Run Fat Boy Run (UK Version)", "Rambo (US Version)", "The Forbidden Kingdom (US Version)", "Hairspray (UK Version)", "Det Gyldne Kompas (DK Version)", "Black Hawk Down (DK Version)", "Hellboy II (US Version)", "Sin City (DK Version)", "Narnia: Prins Caspian (DK Version)", "Tornerose (DK Version)". Der er ingen af disse titler, der er problemer med. Jeg har også "The Nightmare Before Christmas (DK Version)", som har Dolby True HD 7,1, den kører også fint. Jeg har også UK version af "3:10 To Yuma" som har PCM 7,1, heller ikke noget problem her... Jeg mener forresten at den danske version af "3:10 To Yuma" har DTS-HD MA 6,1. Den eneste, der ikke virker i 6,1 er "Wall-E". Redigeret af JoJu - 05-Januar-2009 kl. 18:23 |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
hedberg: Det ser ud til at andre har nogle Wall-E
problemer. When I play Wall-e on my PS3 it shows DTS MA 6.1, but my Onkyo 705 is showing 7.1. Has anybody else seen this? Also my disc has the audio error at the beginning. Does anyone know if this is a software or hardware problem? If it is a software problem, what are the odds of Disney issuing a recall? Her et par tråde, jeg har ikke læst det hele igennem, så bære over med mig. Link til tråd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php? p=15117190 http://forums.highdefdigest.com/blu-ray-software-general- discussion/71389-wall-e-blurays-false-advertising.html http://forum.blu-ray.com/showthread.php?p=1305053 Redigeret af Potter - 05-Januar-2009 kl. 18:44 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |