|
Waoo/Boxer |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der findes mange forskellige fiberudbydere under Waoo brandet. Her hos mig er det f.eks http://www.bredbaandnord.dk/ Mvh. JørgenT
|
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er forskellen mellem kabel tv og kabel tv via Waoo fiber (som jo også er en fast forbindelse) ??
Bond
|
|||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er forskellen mellem kabel tv og kabel tv via Waoo fiber (som jo også er en fast forbindelse) ??
Bond |
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og her bruges noget af datakapaciteten også til internet.
Kabel-TV via fiber er en allerhelvedes masse digitale "0 og 1" tal efter hinanden, som perler på en snor på en fiber fra fordelingspunkter, med en fiber til hver enkelt abonnent/hus. Som så dekodes og omsættes til intenetforbindelse, samt til enten et HDMI signal i en boks ved hvert TV, eller en boks på matriklen der omsætter til et DVB-C signal, lignende det fra coax kabel-TV, og derfor er let at fordele rundt i huset. Og det er her der er forskelle imellem de forskellige fiberudbydere med hvilke udstyr og systemer de anvender, selvom de evt. er under Waoo paraplyorganisationen. Der var jo faktisk også nogle fiberselskaber som brød ud af Waoo sammenslutningen for et par år siden. Mvh. JørgenT |
|||
Virgilen
Junior bruger Oprettet: 05-November-2006 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har nu talt med fibia. De oplyser at det ikke er muligt at fordele signalet fra router/fiberbox via coax kabel. De siger at det primært er muligt i Jylland. Hvorfor kunne de ikke svare på.
Synes det virker underligt at man kan nogle steder med ikke andre. Er det ikke bare boxen det drejer sig om? Det limiterer mine muligheder en smule, da jeg ikke vil have en ekstern box ved hvert tv. Umiddelbart er der så parabol eller boxer at vælge imellem. Alternativt ren streaming via netflix og viaplay osv. Hvad er at foretrække? |
|||
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mvh. JørgenT
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. I første halvdel at min post. oplyste jeg at Boxer er blevet sogt til til SE, Stofas ejer. Der er en anden ting du også skal vide. Fra april 2020 bliver en trediedel af frekvenserne som DR og Boxer sendes på i dag overført til brug for mobilt bredbånd. Så hvis du vælger en Boxer løsning må du forvente at sætte en antenne op, som så skal ændres,udskiftes eller helt fjernes i april 2020. Men du snakker streaming, som absolut er en mulighed. Mens jeg snakker TV via en ADSL forbindelse og egen boks. Her vil jeg umiddelbart tænke på Fullratte, Telia eller YouSee Jeg tror kun områder uden YouSee kabel TV, kan få YouSee via ADSL. Du skal også vide af hensyn til kabeltræk, at fra en parabol med flere brugere trækker man normalt et kabel fra parabolen og ind til hver enkelt TV. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-Oktober-2017 kl. 20:18 |
|||
Virgilen
Junior bruger Oprettet: 05-November-2006 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ved disse løsninger skal man vel have net via telefonstik og en særskilt boks ved hvert tv? |
|||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tv-signalet skal være til stede i analog form i fiberen for at boksen kan lave det om til RF/coax (ellers kræver det en meget større og mere avanceret boks). Redigeret af bubbleboy - 03-Oktober-2017 kl. 20:45 |
|||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Skift analog form ud med digital og du har ret
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Særskilte bokse ved hver TV er en mulighed som ofte giver mulighed for at optage. Men både Telia og YouSee har muligheder for at streame i høj kvalitet. Hos Yousee hedder det f.eks. TV på farten eller TV2 Ude: Hos Telia er der to forskellige abonnementer for dem med en boks og for dem uden: Hvis man har Tv fra Sony eller Philips med Android TV behøver man heller ikke en separat boks. Og hvis man som os har flere TV med SAT tuner og indbygget kortlæser, kan man modtage Canal Digital uden brug af en separat boks. Til de TV uden SAT tuner kan man måske bruge deres egen streaming løsning. Der er mange muligheder. Der er også nogle TV mærker med egne apps. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-Oktober-2017 kl. 22:33 |
|||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej. Hvis tv-signalet er i digital ip-form, så kræver det en stor QAM modulator, hvis du skal have det ud som dvb-c i dit coaxkabel. Redigeret af bubbleboy - 03-Oktober-2017 kl. 22:49 |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |