|
Waoo + dd-wrt -> kan ikke port forwarde |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mlun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juli-2013 kl. 09:59 |
Nu har jeg slåsset med det her i lang tid, så vil godt have fundet en løsning
![]() Jeg har fiber 30/30 fra Waoo og har en fiberboks siddende som første step. Denne har 4 ethernetporte, hvorfra jeg har ført port 1 videre til min Linksys WRT54 med DD-WRT. DD-WRT'en fungerer så som DHCP-server for alle husets enheder (hvilket fungerer fint), og det er på denne jeg har sat port forwarding og Dyn dns op, og dette er jeg rimeligt sikker på er gjort korrekt. DD-WRT'en viser som WAN den ip-adresse jeg får når jeg kører en showmyip.com, og dette er også den adresse jeg får når jeg pinger min Dyn-DNS domæne. Jeg har en teori om at Waoo-boksen/routeren må skræller portinformationen af undervejs fra deres boks til DD-WRT'en. Er der nogen som har en viden om dette og evt. tip til hvordan man får det til at fungere? Jeg er bekendt med at visse DD-WRT brugere har oplevet problemer med port forwarding, bl.a. grundet issues i DD-WRT'en indbyggede firewall, men har dels prøvet at anvende de fixes jeg har læst mig frem til og dels prøvet at slå firewallen helt fra. Derfor hælder jeg mest til at det er noget i Waoo's opsætning der driller mig.
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu skriver du at du har waoo, det er jo lidt et vidt begrab, hvilket energi selskab har du din forbindelse hos ?
Jeg ved af erfaring at Energi midt har lukket for alle portene på de dynamiske ip'er, jeg blev her for at par år siden tvunget til at have fast ip hvis jeg ville have adgang til at portforwarde |
|
![]() |
|
mlun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Tak for svaret - og ja det er desværre præcis dem jeg har. Så det er nok løsningen, selv om jeg er grundigt træt af når diverse platugler har held til at tvangsindlægge mig til betale for ingenting
![]() Ingen muligheder for bavianomgåelse?
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
jeg syndes faktisk det værste var at de på daværende tidspunkt ikke meldte ud at de ville gøre det, jeg fandt bare tilfældigt ud af at min daværende ftp ikke virkede og ringede så til dem for at høre om der var problemer på forbindelserne, fik så svaret at de havde intern besluttet at lukke for portene
Den dag bandede jeg energimidt langt væk og især når de så også ville have 99 kr for at give mig en fast ip som oveni koster 39 kr pr måned |
|
![]() |
|
Slettet af forfatter
Redigeret af mlun - 15-Juli-2013 kl. 10:08 |
|
![]() |
|
Snakkede med Waoo teknisk support her til morgen, og de påstår at der ikke er noget i deres fiberboks der forhindrer portforwarding via egen router. Så vil prøve at sætte en anden router på og se om det så kommer til at virke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |