recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo + dd-wrt -> kan ikke port forwarde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo + dd-wrt -> kan ikke port forwarde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo + dd-wrt -> kan ikke port forwarde
    Sendt: 14-Juli-2013 kl. 09:59
Nu har jeg slåsset med det her i lang tid, så vil godt have fundet en løsningSmile

Jeg har fiber 30/30 fra Waoo og har en fiberboks siddende som første step.  Denne har 4 ethernetporte, hvorfra jeg har ført port 1 videre til min Linksys WRT54 med DD-WRT. 

DD-WRT'en fungerer så som DHCP-server for alle husets enheder (hvilket fungerer fint), og det er på denne jeg har sat port forwarding og Dyn dns op, og dette er jeg rimeligt sikker på er gjort korrekt. DD-WRT'en viser som WAN den ip-adresse jeg får når jeg kører en showmyip.com, og dette er også den adresse jeg får når jeg pinger min Dyn-DNS domæne.

Jeg har en teori om at Waoo-boksen/routeren må skræller portinformationen af undervejs fra deres boks til DD-WRT'en. Er der nogen som har en viden om dette og evt. tip til hvordan man får det til at fungere?

Jeg er bekendt med at visse DD-WRT brugere har oplevet problemer med port forwarding, bl.a. grundet issues i DD-WRT'en indbyggede firewall, men har dels prøvet at anvende de fixes jeg har læst mig frem til og dels prøvet at slå firewallen helt fra. Derfor hælder jeg mest til at det er noget i Waoo's opsætning der driller mig. 
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 10:31
Nu skriver du at du har waoo, det er jo lidt et vidt begrab, hvilket energi selskab har du din forbindelse hos ?

Jeg ved af erfaring at Energi midt har lukket for alle portene på de dynamiske ip'er, jeg blev her for at par år siden tvunget til at have fast ip hvis jeg ville have adgang til at portforwarde
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 10:37
Tak for svaret - og ja det er desværre præcis dem jeg har.  Så det er nok løsningen, selv om jeg er grundigt træt af når diverse platugler har held til at tvangsindlægge mig til betale for ingenting Dead
Ingen muligheder for bavianomgåelse?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 10:49
jeg syndes faktisk det værste var at de på daværende tidspunkt ikke meldte ud at de ville gøre det, jeg fandt bare tilfældigt ud af at min daværende ftp ikke virkede og ringede så til dem for at høre om der var problemer på forbindelserne, fik så svaret at de havde intern besluttet at lukke for portene

Den dag bandede jeg energimidt langt væk og især når de så også ville have 99 kr for at give mig en fast ip som oveni koster 39 kr pr måned
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 11:11
Slettet af forfatter

Redigeret af mlun - 15-Juli-2013 kl. 10:08
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:07
Snakkede med Waoo teknisk support her til morgen, og de påstår at der ikke er noget i deres fiberboks der forhindrer portforwarding via egen router. Så vil prøve at sætte en anden router på og se om det så kommer til at virke. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu