recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo - eget udstyr fra fiberen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo - eget udstyr fra fiberen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hurtigere svartider, vil du kunne mærke det ?
Der er ikke wifi i min Box fra WAOO, så har selv sat en router op. Så derfor tror jeg, at mit net er rimelig sikker.
Det gir mig jo også fuld kontrol :) tror jeg

Mærkes... måske, måles ja.

Ikke alle ISPer er lige gode til at pushe den nyeste firmware til gatewaysene.

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Husk at hvis der sker noget med fiberen så det på egen regning hvis der skal blæses ny koster det.
Hvorfor vil man dog fjerne boksen? Det da bare at sætte et AC eller router efter.
Og jeg mener også det kan være farligt hvis man ikke ved hvad man laver.

Mvh Daniel

Der skal en del til at ødelægge et SC stik/terminering, og hvis det sker, så er det bare at klippe den gamle pigtale terminering af og lave en ny. Der ligge normalt også en meters penge oprullet fiber bag termineringspanelet.

Personligt gider jeg ikke betale strømmen for en boks der forsinker pakkerne og som essentielt er en blackbox på mit netværk. FTTH gateways er ikke de routere det har flest ressourcer.

Jeg har uddannelse inden for netværksfeltet. Jeg skal ikke sige om det er farligt for andre, for mig giver det fuld kontrol fra edge til device. Jeg er også en af det nørder der holder firmwaren på min printer, IP-telefon... og andre network connected deviced up to date for at minimere angrebsfladen.

Der er altid en kalkuleret risiko, ligesom med alt andet i livet.

Hvis der ikke er router i boksen er firmware total lige meget da det blot er en medie konverter. Det fair nok du vil rode med det men jeg oplyser blot at det kan være dyrt at ødelægge en fiber.

Farligt kan det være hvis du ikke ved hvad du gør :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 14:11
Personligt kender jeg ingen ISPer der levere en fiber media converter.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 14:15
Ikke længere men mange har dem stadig :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2015 kl. 15:52

Lidt uden for nummer, men TDC Erhverv gør Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 11:45
Vores gamle Waoo-opsætning kørte på den installation vi fik med hedengange Profiber, her var mediekonverter og router adskilt. Desværre brændte konverteren af sidste år, så vi fik en ny kombineret med indbygget Wifi og en masse ting man IKKE kan rode med :(

Jeg er også lidt fan af at udbyderen bare skal levere et hul til omverdenen, men med alt det TV og andet snas der skal køre bagved er det efterhånden svært at undvære udbyderspecifikt udstyr. Men lyder som om TBK har HELT styr på teknikken Thumbs Up
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2011
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 13:23
Apropos TV... Nogen der ved hvordan de mediekonvertere virker mht. fiber?

Jeg kan se at den fiber konverter som Bredbånd Nord sender med umiddelbart hiver TV ud på coax .. Tænker hvordan det virker.. det giver jo lidt udfordringer ift. at køre sit eget grej på hele vejen..
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 13:34
Du kan nok kun undvære Coax hvis du kører med deres IP-TV boks.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Lidt uden for nummer, men TDC Erhverv gør Big smile

Min udtalelse var i kontekst af FTTH Wink

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Vores gamle Waoo-opsætning kørte på den installation vi fik med hedengange Profiber, her var mediekonverter og router adskilt. Desværre brændte konverteren af sidste år, så vi fik en ny kombineret med indbygget Wifi og en masse ting man IKKE kan rode med :(

Jeg er også lidt fan af at udbyderen bare skal levere et hul til omverdenen, men med alt det TV og andet snas der skal køre bagved er det efterhånden svært at undvære udbyderspecifikt udstyr. Men lyder som om TBK har HELT styr på teknikken Thumbs Up

Mikrotik sælger en fiber media converter til et fair pris - http://routerboard.com/RBFTC11

I det kvarte århundrede jeg har levet, har jeg erfaret at jo mere jeg sætter mig ind i ting, jo mindre ved jeg Confused

Jeg synes fiber og netværk udstyr og setup er spændende, og investere derfor en del tid og penge Smile

Oprindeligt skrevet af mazedk mazedk skrev:

Apropos TV... Nogen der ved hvordan de mediekonvertere virker mht. fiber?

Jeg kan se at den fiber konverter som Bredbånd Nord sender med umiddelbart hiver TV ud på coax .. Tænker hvordan det virker.. det giver jo lidt udfordringer ift. at køre sit eget grej på hele vejen..

Det kan fungere på to måder. Den ene er en IPTV til RF (F-Connector/Coax) converter, som regel på et separat VLAN fra data trafik plus "signalerne" er krypteret med Verimatrix VCAS (i hvert fald i WAOO regie). Den anden måde vil jeg ikke sige noget om Censored

ps. jeg har ikke noget TV Embarrassed

IP telefoni er normalt også på et separat VLAN, login kan være ens tlf. nr., men både login credentials og server adressen/IPen kan man sniffe sig frem til. Infoen kan derefter anvendes med en SIP server (eks. Asterix) eller en VoIP Adapter/ATA (jeg har prøvet med en PLANET VIP-156PE).
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu