|
Waoo - eget udstyr fra fiberen |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hvis der ikke er router i boksen er firmware total lige meget da det blot er en medie konverter. Det fair nok du vil rode med det men jeg oplyser blot at det kan være dyrt at ødelægge en fiber. Farligt kan det være hvis du ikke ved hvad du gør :)
|
||||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||||
![]() |
||||
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
|||
Personligt kender jeg ingen ISPer der levere en fiber media converter.
|
||||
![]() |
||||
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
|||
Ikke længere men mange har dem stadig :)
|
||||
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
||||
![]() |
||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
|||
Lidt uden for nummer, men TDC Erhverv gør ![]() |
||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||||
![]() |
||||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
|||
Vores gamle Waoo-opsætning kørte på den installation vi fik med hedengange Profiber, her var mediekonverter og router adskilt. Desværre brændte konverteren af sidste år, så vi fik en ny kombineret med indbygget Wifi og en masse ting man IKKE kan rode med :(
Jeg er også lidt fan af at udbyderen bare skal levere et hul til omverdenen, men med alt det TV og andet snas der skal køre bagved er det efterhånden svært at undvære udbyderspecifikt udstyr. Men lyder som om TBK har HELT styr på teknikken
![]() |
||||
![]() |
||||
mazedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2011 Status: Offline Point: 26 |
|||
Apropos TV... Nogen der ved hvordan de mediekonvertere virker mht. fiber?
Jeg kan se at den fiber konverter som Bredbånd Nord sender med umiddelbart hiver TV ud på coax .. Tænker hvordan det virker.. det giver jo lidt udfordringer ift. at køre sit eget grej på hele vejen.. |
||||
![]() |
||||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
|||
Du kan nok kun undvære Coax hvis du kører med deres IP-TV boks.
|
||||
![]() |
||||
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
|||
Min udtalelse var i kontekst af FTTH ![]()
Mikrotik sælger en fiber media converter til et fair pris - http://routerboard.com/RBFTC11 I det kvarte århundrede jeg har levet, har jeg erfaret at jo mere jeg sætter mig ind i ting, jo mindre ved jeg ![]() Jeg synes fiber og netværk udstyr og setup er spændende, og investere derfor en del tid og penge ![]()
Det kan fungere på to måder. Den ene er en IPTV til RF (F-Connector/Coax) converter, som regel på et separat VLAN fra data trafik plus "signalerne" er krypteret med Verimatrix VCAS (i hvert fald i WAOO regie). Den anden måde vil jeg ikke sige noget om ![]() ps. jeg har ikke noget TV ![]() IP telefoni er normalt også på et separat VLAN, login kan være ens tlf. nr., men både login credentials og server adressen/IPen kan man sniffe sig frem til. Infoen kan derefter anvendes med en SIP server (eks. Asterix) eller en VoIP Adapter/ATA (jeg har prøvet med en PLANET VIP-156PE). |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |